2014-01-27, 21:29
Medlem
Varför separerade Fredrika och Tommy i dagens Husdrömmar på SVT?
Citera
2014-01-27, 22:40
Medlem
Varför dom separerade ?
vill bli Tv kändisar såklart.
Tror dom hittar tillbaka till varandra och gifter sig till sommaren.
Nästa programserie blir " skärgårdsbröllop".
För att senare vara med i något relationsprogram och slutligen Lets Dance.
Så tror jag.
Citera
2014-01-27, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaQuinta
Varför dom separerade ?
vill bli Tv kändisar såklart.
Tror dom hittar tillbaka till varandra och gifter sig till sommaren.
Nästa programserie blir " skärgårdsbröllop".
För att senare vara med i något relationsprogram och slutligen Lets Dance.
Så tror jag.
Glöm inte Lyxfällan.
Citera
2014-01-28, 01:13
Medlem
4N0NYMs avatar
Det var bara den ena som ville gifta sig. Kändes som att det var bruden som drog sig ur, måste vart krävande att ta hand om barnen när mannen byggde hus på 400kvm..
Citera
2014-01-28, 09:07
Medlem
Dagge1976s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4N0NYM
Det var bara den ena som ville gifta sig. Kändes som att det var bruden som drog sig ur, måste vart krävande att ta hand om barnen när mannen byggde hus på 400kvm..

600 kvm. Riktigt smaklöst bygge, helt malplacerat hollywoodstukat bygge mitt i gammal uppvuxen villaidyll. Givetvis är det ett sting av avundsjuka med i min affekt. Hade jag suttit på 100 millar hade jag nog inte brytt mig ;-)

Wingårdh var inte speciellt imponerad. Kul recension finns här:
http://tvdags.se/artikel/bast-i-kval...ir-skitdrommar

Dom byggde nog ihjäl förhållandet. För vissa par kan det räcka med att renovera kök/badrum för att man ska separera.

EDIT: Dom fick 12 millar för kåken? Vad kan byggkostnaden varit? 10?
Nya ägaren (född 1984) verkar ju inte sakna silverskedar direkt att stoppa i munnen (rika föräldrar), även om hon säkert är driftig själv.
Senast redigerad av Dagge1976 2014-01-28 kl. 09:49.
Citera
2014-01-28, 10:39
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dagge1976
600 kvm. Riktigt smaklöst bygge, helt malplacerat hollywoodstukat bygge mitt i gammal uppvuxen villaidyll. Givetvis är det ett sting av avundsjuka med i min affekt. Hade jag suttit på 100 millar hade jag nog inte brytt mig ;-)

Wingårdh var inte speciellt imponerad. Kul recension finns här:
http://tvdags.se/artikel/bast-i-kval...ir-skitdrommar

Dom byggde nog ihjäl förhållandet. För vissa par kan det räcka med att renovera kök/badrum för att man ska separera.

EDIT: Dom fick 12 millar för kåken? Vad kan byggkostnaden varit? 10?
Nya ägaren (född 1984) verkar ju inte sakna silverskedar direkt att stoppa i munnen (rika föräldrar), även om hon säkert är driftig själv.

Haha, håller med dig på varje punkt alltså. Hur man kan bygga nått så otroligt fult för 12.5 miljoner, är ju helt otroligt. Liknade nästan hitlers bunker på utsidan, eller varför inte ett kommunhus. Innomhus var det inte direkt bättre. Enda jag gillade var uteplatsen med poolen.
Citera
2014-01-28, 11:46
Medlem
SearchAndFinds avatar
Huset var inget vidare men programmet var faktiskt rätt underhållande. Intressant hur äktenskapet gick sönder mer och mer. Kvinnan som går från att ha bestämt sig för att gifta sig till att inte ens kunna träffa mannen för att beskåda slutresultatet. Förståeligt att det slutar så hursomhelst, ett äktenskap klarar nog av ett jätteprojekt men ett efterföljande än större vet jag inte riktigt.

Bra foton och musik i programmet och bra upplägg. Kul med Wingårdh som ändå måste vara en av Sveriges största arkitekter.
Citera
2014-01-28, 12:09
Medlem
Tycker det känns som en otrohetshistoria. Att inte klara av att träffa sitt ex på grund av ett husprojekt ställer jag mig tveksam till. Tommy kändes som en man som lätt frestas av andra kvinnor, han kändes för övrigt väldigt osympatisk. Fredrika däremot var en väldigt söt tjej

När det gäller huset så tycker jag att deras tidigare hus så mycket finare ut rent exteriört. Har svårt för stora glaspartier när grannarna bor så nära inpå.

Hur de hade råd med ett hus på 12 miljoner känns också lite egendomligt med tanke på att Tommys firma gick minus 1,7 miljoner för räkneskapsåret 2012 och att det egna kapitalet i företaget är -1,2 miljoner… Har har visserligen startat ett nytt bolag så jag förmodar att det gamla är satt i kk.
Senast redigerad av allanballanen1 2014-01-28 kl. 12:12.
Citera
2014-01-28, 12:35
Medlem
Själlös bunker , trist program som jag följde med frugan.
Kom att tänka på Kevin McCloud i Grand Designs.
Har var med i många bunkrars tillblivelse.
Citera
2014-01-28, 20:23
Medlem
SmartSkalles avatar
Snacka om såpa big time...först snackar hon beundrande om sin Norrbagge...sen är hon som förbytt och tycker synd om sig själv...
Kom igen nu ...vem av dem var det som var otrogen ?
Citera
2014-01-28, 21:03
Medlem
MagnusJ666s avatar
Var ingen höjdare detta program. Händer ju ingenting.

Känns mest som skryt gjort för han som bygger huset. Exet har inte mycket med bygget att göra
Citera
2014-01-28, 22:38
Medlem
Isnatts avatar
Jag har inte hunnit se hela programmet än, bara nån kvart in och redan då slog det mig att det var nåt vajsing mellan dom, hennes flin när dom frågade hur stort dom skulle bygga visade på en nöjdhet över att dom byggde STORT - det var det viktiga.
Sen såg jag här att dom gått isär. Blir kul att se klart programmet med den vetskapen, även om det såklart är trist när det spricker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in