• 1
  • 2
2014-01-27, 21:52
Medlem
Jag tror att anledningen är den följande

Det finns en mycket stor grupp svenska kvinnor som är både rasister och intresserade av kvinnosaksfrågor.

Vart ska den här gruppen söka sig? Till Sverigedemokraterna eller till olika feministiska grupperingar?

Sverigedemokraterna är främlingsfientliga men har distanserat sig från feminismen.

De flesta feministiska grupperingarna är feministiska och har inte tagit ställning i invandringsfrågan

Resultatet blir att den stora gruppen rasist-feminister kommer att söka sig till olika feministiska grupperingar, det är endast där de kan få gehör för båda sina ståndpunkter. Det här leder till att det blir väldigt få feminister i SD men väldigt många rasister i de feministiska grupperingarna.

Vi har alla sett vad den stora mängden rasist-feminister i olika feministiska grupperingar leder till, bla annat försök att minska invandringen av utländska kvinnor till Sverige, vad de själva rasistiskt benämner fruimport.

Vad tror ni är anledningen till att så många aktiva feminister är rasister?
Senast redigerad av itsok68 2014-01-27 kl. 21:57.
Citera
2014-01-27, 21:58
Bannlyst
Well gillar man en grupp mer än andra så är man ju rasist, fascist i Sverige så klart det finns en likhet bland feminister
Citera
2014-01-27, 22:00
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itsok68
Jag tror att anledningen är den följande

Det finns en mycket stor grupp svenska kvinnor som är både rasister och intresserade av kvinnosaksfrågor.

Vart ska den här gruppen söka sig? Till Sverigedemokraterna eller till feministiska grupperingar?

Sverigedemokraterna är främlingsfientliga men har distanserat sig från feminismen.

De flesta feministiska grupperingarna är feministiska och har inte tagit ställning i invandringsfrågan

Resultatet blir att den stora gruppen rasist-feminister kommer att söka sig till olika feministiska grupperingar. Det här leder till att det blir väldigt få feminister i SD men väldigt många rasister i de feministiska grupperingarna.

Vi har alla sett vad den stora mängden rasist-feminister i olika feministiska grupperingar leder till, bla annat försök att minska invandringen av utländska kvinnor till Sverige, vad de själva rasistiskt benämner fruimport.

Vad tror ni är anledningen till att så många aktiva feminister är rasister?

Ja nu är ju inte jag en feminsit och heller ingen rasist men tror väl inte att det handlar så mycket om rasism? Det är väl mer att de som kvinnor inte tycker om många kulturers förtryck mot kvinnan. Det är antagligen förtrycket de är emot. Inte själva invandraren? Det finns väl alla sorters människor inom feministrörelsen. Kan väl finnas en och annan rasist! Men jag är hundra på att det handlar om vissa kulturers förtryck av kvinnan. Feminism är ju för jämnställdhet. Det handlar alltså inte om rasism. Det kan man inte döma feminister för. Det är förtrycket man fördömer mest, tror jag.
Citera
2014-01-27, 22:03
Medlem
Knugen-Skuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Ja nu är ju inte jag en feminsit och heller ingen rasist men tror väl inte att det handlar så mycket om rasism? Det är väl mer att de som kvinnor inte tycker om många kulturers förtryck mot kvinnan. Det är antagligen förtrycket de är emot. Inte själva invandraren? Det finns väl alla sorters människor inom feministrörelsen. Kan väl finnas en och annan rasist! Men jag är hundra på att det handlar om vissa kulturers förtryck av kvinnan. Feminism är ju för jämnställdhet. Det handlar alltså inte om rasism. Det kan man inte döma feminister för. Det är förtrycket man fördömer mest, tror jag.
Jag tror han menar att de aldrig lyfter fram invandrarkvinnors situation i Sverige. Hederskultur och liknande är ett reellt problem i Sverige, man kan inte klaga på vägskyltar, snöskottning och pizzamenyer. Man måste också ta tag i de verkliga problemen, och det är det som feminister skiter i.
Citera
2014-01-27, 22:05
Medlem
KaptenNosrings avatar
Det här har jag också funderat på något enormt! Tråden skall följas.
Citera
2014-01-27, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goran744

Att ta avstånd från hela kulturer och religioner som delas av miljontals människor och hävda att dessa är underlägsna den egna kulturen måste väl ändå ses som främlingsfientligt?
Citera
2014-01-27, 22:20
Medlem
Fognirs avatar
Slänga runt ordet med rasist är inget bra, så urvattnat det blivit på sistone. Får ont i magen.

Jag anser inte att man är rasist när man står emot som i detta fall en taskig kvinnosyn enligt dessa du försöker benämna.

Samma med främlingsfientlighet, vad betyder det för dig egentligen?
Citera
2014-01-27, 22:22
Medlem
Huffington post

5 ways white feminists can address our own racism

http://www.huffingtonpost.com/sarah-...b_3955065.html
Citera
2014-01-27, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fognir
Slänga runt ordet med rasist är inget bra, så urvattnat det blivit på sistone. Får ont i magen.

Jag anser inte att man är rasist när man står emot som i detta fall en taskig kvinnosyn enligt dessa du försöker benämna.

Samma med främlingsfientlighet, vad betyder det för dig egentligen?

Problemet är ju att det är vita kvinnor med västeuropeisk eller nordamerikansk härkomst som definierat vad som är bra kvinnosyn och sedan dömer andra kulturer och religioner efter sin egen måttstock.

Det är exakt som när kolonialisterna talade om "primitiva kulturer".
Citera
2014-01-27, 22:31
Medlem
men hallå,

Först startas det en jiddrans massa trådar där det klagas hej vilt över att feminister inte går i unison attack mot islams kvinnosyn.
Sen denna tråd där man klagar på att feminister är rasister?
Hur ska ni ha det?
Citera
2014-01-27, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
men hallå,

Först startas det en jiddrans massa trådar där det klagas hej vilt över att feminister inte går i unison attack mot islams kvinnosyn.
Sen denna tråd där man klagar på att feminister är rasister?
Hur ska ni ha det?

Du verkar stå inför ett val.
Citera
2014-01-27, 22:39
Medlem
Fognirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itsok68
Problemet är ju att det är vita kvinnor med västeuropeisk eller nordamerikansk härkomst som definierat vad som är bra kvinnosyn och sedan dömer andra kulturer och religioner efter sin egen måttstock.

Det är exakt som när kolonialisterna talade om "primitiva kulturer".

Det blir en rasist av en person som inte stryker medhårs av allt innehållande en "främling"?
Så man kan inte längre kritisera "främlingens" åsikter/syn utan att vara rasist/främlingsfientlig.
Är detta lika med rasism överhuvudtaget?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in