Citat:
Ursprungligen postat av
xpqr12345
Nja.... jag ser en vettig anledning att kritisera Lexbase och eventuella andra liknande sajter: de gör det väldigt svårt för folk som begått ett misstag att komma bort från det. Det blir något som kan följa dem resten av livet, och göra dem till paria hela tiden, oavsett vad för slags tabbe de begått.
Och min grundinställning är att folk måste få "börja om" när de fått sitt straff, så att de kan bli en produktiv medlem i samhället igen. Jag är dock öppen för att om någon *host* begår ett misstag *host* igen så skall de ha ett hårdare straff än för det första misstaget.
Med detta sagt tycker jag inte att Lexbase (eller andra liknande ställen) skall stängas, men samhället måste kanske ändra inställning till dem som sonat sitt brott.
Och jag inser att det finns en del som faktiskt inte begår ett misstag utan är helt medvetna om att de begår brott, men gör det ändå. Första gånger får väl kanske samhället svälja det, men upprepade brott bör straffas hårdare för varje upprepning.
Skadan är redan skedd. Sverige hade 10 ggr fler personer som stack till IS jämfört med liknande länder med samma proportion muslimer/icke-muslimer i västeuropeiska länder. A
tt det inte beror på Lexbase är samma sak som att förneka att utsläppen av avgaser inte bidrar till uppvärmningen av klimatet.
Slå på valfri "Muhammed" och första träffen är en Lexbase-träff. Hoppas att nästa terrorattentat sker mot Sverige bara för att statuera ett exempel. Dessa personer har inget att förlora, då kan de ju gärna bli självmordsbombare i det landet som har förstört deras framtid.
Kanske förklarar Lexbase varför det är många gånger fler skjutningar här än i Tyskland (där den personliga integriteten väger väldigt tungt, visa som de är av sin mörka historia). Tack vare Lexbase kommer inte bara terrorattackerna bli fler, även rena galningsattacker (som de i USA) kommer att bli fler än i jämförbara länder. Det är de redan och statistiken kommer att öka.
Off T. Nils Funcke är ett freak som tror han är expert på något, men han sitter i sin paradvåning på Östermalm och har noll kontakt med verkligheten. Han är dessutom djupt personligt involverad i Lexbase.
Off T. Anna Skarhed. JK, även hon ett freak som älskar Lexbase, av oklar anledning. Vi som ogillar Lexbase kan alltid hoppas att en moderatledd regering avsätter henne eftersom personen i fråga är (s). Personligen tycker jag att Anna Skarhed är den mest motbjudande av alla i Lexbase-gänget eftersom hon ger sken av att vara neutral i frågan, vilket hon inte är. Ta bort människan från alla hennes äckliga privilegier!