2018-11-10, 18:07
Medlem
Yttrandefriheten begränsas mer och mer hela tiden. Dessa landsförrädare är villiga att ta till vilka metoder som helst för att dölja alla de övergrepp som begås mot etniska svenskar.
Citera
2018-11-10, 21:22
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av xpqr12345
Nja.... jag ser en vettig anledning att kritisera Lexbase och eventuella andra liknande sajter: de gör det väldigt svårt för folk som begått ett misstag att komma bort från det. Det blir något som kan följa dem resten av livet, och göra dem till paria hela tiden, oavsett vad för slags tabbe de begått.

Och min grundinställning är att folk måste få "börja om" när de fått sitt straff, så att de kan bli en produktiv medlem i samhället igen. Jag är dock öppen för att om någon *host* begår ett misstag *host* igen så skall de ha ett hårdare straff än för det första misstaget.

Med detta sagt tycker jag inte att Lexbase (eller andra liknande ställen) skall stängas, men samhället måste kanske ändra inställning till dem som sonat sitt brott.

Och jag inser att det finns en del som faktiskt inte begår ett misstag utan är helt medvetna om att de begår brott, men gör det ändå. Första gånger får väl kanske samhället svälja det, men upprepade brott bör straffas hårdare för varje upprepning.

Skadan är redan skedd. Sverige hade 10 ggr fler personer som stack till IS jämfört med liknande länder med samma proportion muslimer/icke-muslimer i västeuropeiska länder. Att det inte beror på Lexbase är samma sak som att förneka att utsläppen av avgaser inte bidrar till uppvärmningen av klimatet.

Slå på valfri "Muhammed" och första träffen är en Lexbase-träff. Hoppas att nästa terrorattentat sker mot Sverige bara för att statuera ett exempel. Dessa personer har inget att förlora, då kan de ju gärna bli självmordsbombare i det landet som har förstört deras framtid.
Kanske förklarar Lexbase varför det är många gånger fler skjutningar här än i Tyskland (där den personliga integriteten väger väldigt tungt, visa som de är av sin mörka historia). Tack vare Lexbase kommer inte bara terrorattackerna bli fler, även rena galningsattacker (som de i USA) kommer att bli fler än i jämförbara länder. Det är de redan och statistiken kommer att öka.
Off T. Nils Funcke är ett freak som tror han är expert på något, men han sitter i sin paradvåning på Östermalm och har noll kontakt med verkligheten. Han är dessutom djupt personligt involverad i Lexbase.
Off T. Anna Skarhed. JK, även hon ett freak som älskar Lexbase, av oklar anledning. Vi som ogillar Lexbase kan alltid hoppas att en moderatledd regering avsätter henne eftersom personen i fråga är (s). Personligen tycker jag att Anna Skarhed är den mest motbjudande av alla i Lexbase-gänget eftersom hon ger sken av att vara neutral i frågan, vilket hon inte är. Ta bort människan från alla hennes äckliga privilegier!
Citera
2018-11-10, 21:27
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av SvetsarnFromHell
Det är väl jättebra för befolkningen att få reda på om de bor granne med en pedofil eller psykopat?

Men du kanske främst värnar om pedofilers och olika galningars intresse?

Klassisk vänster som vill dölja vilka de är.

Glöm det! En av de som propagerat mest för Lexbase är Anna Skarhed (JK). Hon är (s) inte (m), så där går det argumentet bort. Inom (m) liksom inom (s) - de två största partierna - finns mycket olika åsikter om detta också inom partierna. Det är ingen vänster-höger-fråga.
Citera
2020-01-13, 18:54
Medlem
När kommer sidor som Ratsit Merinfo Lexbase MrKoll Eniro Allabolag förbjudas?

Är det inte dags att se över offentlighetsprincipen som är förlegad? Det är bara Sverige som säljer ut våra personuppgifter till profitörer och parasiter som sen hänger ut oss över hela internet så hela världen kan läsa och ta del av all info om oss. Inte konstigt att man varje vecka får bluffsamtal från MENA och Afrika och mycket annat.

Vilket annat land gör så här mot sina egna medborgare?

Varför tar inget parti ställning och förbjuder denna handel helt med våra personuppgifter och våra företag?
Citera
2020-01-13, 19:05
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Det är också märkligt hur staten skänker bort dessa uppgifter och sedan ska privata bolag ta betalt för sådant som egentligen är gratis.
Det är väl lite som färdighackade grönsaker i påse. Allt samlat på ett ställe med ett smidigt klick istället för att stå i telefonkö hos skatteverket.

Men jag håller med om att andra inte har behov av att ha fri tillgång till mina personuppgifter.

Samtidigt som det genom statens försorg går att kolla allt från vad mina barn heter, adress eller personnummer springer det runt okända folk med flera olika identiteter och samordningsnummer.

Sverige måste vara all världens gangsters paradis.
Citera
2020-01-13, 19:13
Medlem
emotallts avatar
Helt sjukt och totalt vidrigt att Ratsit och liknande finns. Att ens personuppgifter kan begäras ut av vem som helst, att ens passuppgifter är tillgängliga för vem som helst. SJUKT och möjligt endast i ett idiotiskt land som Sverige! ETT IDIOTISKT LAND SVERIGE!
Citera
2020-01-13, 19:16
Medlem
Offentlighetsprincipen skall vi vara stolta över. Hur skall man i annat fall kunna kontrollera myndigheternas handläggning ?
Citera
2020-01-13, 19:18
Medlem
Hotrod-SWEs avatar
Jag håller helt med, mitt personnummer borde vara lika hemligt som socialsecurity numren i USA. Att man kan få ut all info om vem som helst i Sverige är bara sjukt.
Citera
2020-01-13, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Filantrop007
Offentlighetsprincipen skall vi vara stolta över. Hur skall man i annat fall kunna kontrollera myndigheternas handläggning ?

Nu var det inte tal om att avskaffa den, utan snarare modernisera den och förbjuda handel med person- och företagsdata till profitörer, och förbud att lägga ut det på internet. Hur fan är det möjligt enligt dig att våra personuppgifter m.m. kan säljas av staten till vem som helst? Vilken jävla apa som helst i Neanderthalistan kan köpa allt detta av Sverige och sen bedriva handel på internet med detta. Otroligt! Bara Sverige!
Det är 2020 nu och inte 1981.
Senast redigerad av Gulblendkarringen 2020-01-13 kl. 19:22.
Citera
2020-01-13, 19:21
Medlem
chiliislifes avatar
Webbsidorna du nämner behövs väl nu mer är någonsin. Se vad mycket kriminalitet vi har i landet och så mycket skit som pågår med massinvandringen.

Låt det vara.
Citera
2020-01-13, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chiliislife
Webbsidorna du nämner behövs väl nu mer är någonsin. Se vad mycket kriminalitet vi har i landet och så mycket skit som pågår med massinvandringen.

Låt det vara.

Brott bekämpar man med andra metoder och annan ledning i landet. Inte genom att sälja ut persondata till tredje man.
Citera
2020-01-13, 19:26
Medlem
chiliislifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gulblendkarringen
Brott bekämpar man med andra metoder och annan ledning i landet. Inte genom att sälja ut persondata till tredje man.
Jag vill veta vilka som är kriminella och inte kriminella, särskilt mina grannar och folk på min arbetsplats.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in