Citat:
Ursprungligen postat av
Filantrop007
Du menar att man inte skall få lägga ut vad man vill på internet ?
Nej, det får man inte göra ändå. Det har redan gått för långt allt.
Citat:
Att staten inte skall sälja uppgifter kan låta bra. Men om jag inhämtar uppgifter hos någon myndighet och därefter lägger ut dessa på internet, skall jag straffas då ? Hur blir det med yttrandefriheten i så fall ?
Du skall inte kunna hämta ut vad som helst om alla. Redan idag kan du inte hämta ut mycket. Varför skall du kunna hämta ut andras persondata och sen dessutom lägga ut det på nätet så Habibi i Pakistan eller Kunta Kinte i Nigeria kommer över detta? Det skall vara förbjudet, båda handlingarna, precis som förtal. Myndigheterna måste dräneras ordentligt med nya lagar.
Vadå yttrandefrihet? Finns ingen yttrandefrihet. Inte ens på flashback. Så regleringar som är sunda och bra och demokratiska skall gälla. Tror nog att svensken hade röstat för ett förbud här vid riktiga direkt demokratiska val.
Citat:
Däremot kan jag tycka att människors nyfikenhet om personliga förhållanden är obehagliga. Jag skulle exempelvis aldrig söka på mina grannars eller arbetskamraters göranden och låtanden.
Detta kränker privarätten. Om det finns massa brottslingar på vift, så skall dessa låsas in permanent, istället för att skitsidor som MrKo*ll skall förvarna om att det bor en pedofil som granne. Pedofilen skall spärras in för alltid. Så är problemet löst.