2020-01-13, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chiliislife
Jag vill veta vilka som är kriminella och inte kriminella, särskilt mina grannar och folk på min arbetsplats.

De här sidorna och den lagstiftning vi har idag, gör att brotten istället ökar. Pga Ratsit och MrKoll m.m., kan bedragare komma över massa info. Kriminella Muhammed och hans gäng kan enklare hitta var vittnen bor och slå sönder dem. Kvinnors säkerhet hotas av äckel som jagar dem på sociala medier osv osv.

Dessa webbsidor är orsaken till en allt mer ökad brottslighet. Att din hobby försvinner, så du inte kan sitta och hänga dag ut och dag in på Aktuella brott på flashback och länka till MrKoll, är inte skäl för att behålla systemet som det är nu.

Frågan är varför politikerna inte gör något?
Senast redigerad av Gulblendkarringen 2020-01-13 kl. 19:34.
Citera
2020-01-13, 19:33
Medlem
chiliislifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gulblendkarringen
De här sidorna och den lagstiftning vi har idag, gör att brotten istället ökar. Pga Ratsit och MrKoll m.m., kan bedrgare komma över mass info. Kriminella Muhammed och hans gäng kan enklare hitta var vittnen bor och slå sönder dem. Kvinnors säkerhet hotas av äckel som jagar de på sociala medier osv osv.

Dessa webbsidor är orsaken till en allt mer ökad brottslighet. Att din hobby försvinner, så du inte kan sitta och hänga dag ut och dag in på Aktuella brott på flashback och länka till MrKoll, är inte skäl för att behålla systemet som det är nu.

Frågan är varför politikerna inte gör något?
Muhammad och de andra ska inte ens vara i Sverige från första början. Se till att lösa roten av problemet och sätt igång med massutvisningarna.
Citera
2020-01-13, 19:37
Medlem
Stölderna av bildelar skulle nog minska också.

Nya bilar kommer ju i serie så det är mycket lätt att få en lista med adresser.
Citera
2020-01-13, 19:52
Medlem
Nordelfs avatar
Håller helt med. Lagstiftningen har inte hängt med i utvecklingen. Offentlighetsprincipen var säkert jättebra när den infördes... på 1700-talet. Idag innebär den att Sverige är varje stalkers våta dröm. -.-
Citera
2020-01-13, 19:56
Medlem
Citat:
Nu var det inte tal om att avskaffa den, utan snarare modernisera den och förbjuda handel med person- och företagsdata till profitörer, och förbud att lägga ut det på internet. Hur fan är det möjligt enligt dig att våra personuppgifter m.m. kan säljas av staten till vem som helst? Vilken jävla apa som helst i Neanderthalistan kan köpa allt detta av Sverige och sen bedriva handel på internet med detta. Otroligt! Bara Sverige!
Det är 2020 nu och inte 1981.

Du menar att man inte skall få lägga ut vad man vill på internet ?
Att staten inte skall sälja uppgifter kan låta bra. Men om jag inhämtar uppgifter hos någon myndighet och därefter lägger ut dessa på internet, skall jag straffas då ? Hur blir det med yttrandefriheten i så fall ?
Däremot kan jag tycka att människors nyfikenhet om personliga förhållanden är obehagliga. Jag skulle exempelvis aldrig söka på mina grannars eller arbetskamraters göranden och låtanden.
Citera
2020-01-13, 19:57
Medlem
TheJackets avatar
Regeringen ville ju förbjuda dessa sidor och offentlighetsprincipen för att man inte skall kunna se hur överrepresenterade blattar är inom kriminalitet. Så nej. Det skall vara som det är.
Citera
2020-01-13, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Filantrop007
Du menar att man inte skall få lägga ut vad man vill på internet ?
Nej, det får man inte göra ändå. Det har redan gått för långt allt.

Citat:
Att staten inte skall sälja uppgifter kan låta bra. Men om jag inhämtar uppgifter hos någon myndighet och därefter lägger ut dessa på internet, skall jag straffas då ? Hur blir det med yttrandefriheten i så fall ?
Du skall inte kunna hämta ut vad som helst om alla. Redan idag kan du inte hämta ut mycket. Varför skall du kunna hämta ut andras persondata och sen dessutom lägga ut det på nätet så Habibi i Pakistan eller Kunta Kinte i Nigeria kommer över detta? Det skall vara förbjudet, båda handlingarna, precis som förtal. Myndigheterna måste dräneras ordentligt med nya lagar.
Vadå yttrandefrihet? Finns ingen yttrandefrihet. Inte ens på flashback. Så regleringar som är sunda och bra och demokratiska skall gälla. Tror nog att svensken hade röstat för ett förbud här vid riktiga direkt demokratiska val.

Citat:
Däremot kan jag tycka att människors nyfikenhet om personliga förhållanden är obehagliga. Jag skulle exempelvis aldrig söka på mina grannars eller arbetskamraters göranden och låtanden.
Detta kränker privarätten. Om det finns massa brottslingar på vift, så skall dessa låsas in permanent, istället för att skitsidor som MrKo*ll skall förvarna om att det bor en pedofil som granne. Pedofilen skall spärras in för alltid. Så är problemet löst.
Senast redigerad av Gulblendkarringen 2020-01-13 kl. 20:16.
Citera
2020-01-13, 20:14
Medlem
Hatar Dom Sidorna
Citera
2020-01-13, 20:44
Citat:
Är det inte dags att se över offentlighetsprincipen som är förlegad? Det är bara Sverige som säljer ut våra personuppgifter till profitörer och parasiter som sen hänger ut oss över hela internet så hela världen kan läsa och ta del av all info om oss. Inte konstigt att man varje vecka får bluffsamtal från MENA och Afrika och mycket annat.

Vilket annat land gör så här mot sina egna medborgare?

Varför tar inget parti ställning och förbjuder denna handel helt med våra personuppgifter och våra företag?

Varför just Sverige om jag får fråga? Varför måste ALLTID Sverige sticka ut bland alla länder? Det är just det jag hatar med det här landet.
Citera
2020-01-13, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grus-Olle
Varför just Sverige om jag får fråga? Varför måste ALLTID Sverige sticka ut bland alla länder? Det är just det jag hatar med det här landet.

Undrar jag med!

Jag försökte leta efter folk i Danmark och USA och efter uppgifter om icke-börsnoterade företag i dessa länder. Hittade inte ett skit.

Bara CP-Sverige som är genomruttet och korrupt dekisland.
Citera
2020-01-13, 20:58
Medlem
MrKoll har förstört livet för så många. Att det ens är lagligt. Fy fan.
Citera
2020-01-13, 21:07
https://www.ratsit.se/faq
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in