• 1
  • 2
2014-05-12, 20:34
Medlem
Ratis avatar
Har också funderat på att skaffa en sådan. Ibland har man ju lite bråttom. Hur mycket snabbare kokar man exempelvis ett par liter vatten med en sådan jämfört med glaskeramik?
Citera
2014-05-13, 00:33
Medlem
Pankreatits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DingusMcDuck
Inte en platta, men en termostat, som jag varit sugen på ett tag. Har inte testat den, så jag har ingen aning om givaren klarar att ligga i vätska. Om den gör det, så borde den funka ihop med vilken fristående platta som helst, även induktion av den varianten jag beskrev ovan.
Den lät riktigt bra, verkade som många använde den till just sous vide.

Läste några av recensionerna: En perfekt termostat till din hemliga apparat!
Citera
2014-06-15, 22:57
Medlem
BushKillingtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rati
Har också funderat på att skaffa en sådan. Ibland har man ju lite bråttom. Hur mycket snabbare kokar man exempelvis ett par liter vatten med en sådan jämfört med glaskeramik?
Du kan nog räkna med att den är ungefär 2-3ggr så snabb.
Citera
2015-01-24, 19:52
Medlem
Rubicson Induktionsplatta från Kjell & Co har jag provat och den är fruktansvärd!

Ett gäng kastruller med rostfri botten vägrade den värma. Kylfläkten kör för fullt oavsett temp och låter som ett reaplan nästan.

När man väl lyckas hitta ett kärl som funkar på plattan låter den som en svets ungefär. Har lagat mat på induktionshäll från Ikea och den var helt ljudlös i princip.

Ska testa en annan platta så småningom.
Citera
2015-01-25, 00:20
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogsguru
Rubicson Induktionsplatta från Kjell & Co har jag provat och den är fruktansvärd!

Ett gäng kastruller med rostfri botten vägrade den värma. Kylfläkten kör för fullt oavsett temp och låter som ett reaplan nästan.

När man väl lyckas hitta ett kärl som funkar på plattan låter den som en svets ungefär. Har lagat mat på induktionshäll från Ikea och den var helt ljudlös i princip.

Ska testa en annan platta så småningom.

Jag hade en induktionshäll från IKEA i en tidigare lägenhet och den var inte ljudlös kan jag lova, det kom ett metalliskt gnisselljud från den. Eftersom jag inte var van vid induktionshäll så tänkte att jag att det var något skumt, men en bekant som hade en svindyr häll från AEG sa att deras också lät så. Så jag antar att det är helt normalt, även om det kan verka konstigt i början.

Det med kylfläkten lät inte så bra dock, har aldrig testat den här typen av lös induktionsplatta. Har tänkt att byta spis till en induktionsspis i nuvarande lägenhet, tyckte att det var kanon.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in