Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-01-30, 19:36
Medlem
Hur fungerar kassorna på BK, MAX och McDonalds?

Hej Flashback!

På måndag är det dags för mig att lära mig hur kassan fungerar på McDonalds.
Ni som jobbar/har jobbat på antingen MAX, BK eller Donken (antar att kassasystemet är likadana), kan ni berätta lite hur det fungerar? Är det många knappar man ska hålla reda på?

Säg till exempel att en gäst beställer en Big Mac & Co med plusmeny och en cheeseburgare till, hur går man tillväga till att knappa in dem på skärmen?

Tack!
Citera
2014-01-30, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vultic
Hej Flashback!

Ni som jobbar/har jobbat på antingen MAX, BK eller Donken (antar att kassasystemet är likadana), kan ni berätta lite hur det fungerar? Är det många knappar man ska hålla reda på?

Säg till exempel att en gäst beställer en Big Mac & Co med plusmeny och en cheeseburgare till, hur går man tillväga till att knappa in dem på skärmen?

Tack!

Rånare? som ger sig på kassorna?
Citera
2014-01-30, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S.S.G
Rånare? som ger sig på kassorna?

Haha nej du Vill bara ha lite i bakhuvudet så jag inte står där helt stum på måndag.
Citera
2014-01-30, 19:41
Medlem
Sjoraddares avatar
Citat:
Hej Flashback!

Tack!
De är röststyrda. Prata med dem. Annars blir allt fel.
Citera
2014-01-30, 19:42
Medlem
FFJJPPs avatar
Du klickar på Bic mac (text och bild) sedan stor (stor meny), sedan cola och till sist en cheeseburgare. Klickar äta här eller ta med för att sedan klicka in kontant beloppet alternativt betala med kort.

Några frågor?
Citera
2014-01-30, 19:42
Medlem
enflaskavitts avatar
Det finns snabbval till alla saker på menyn. Det är också enkelt att hålla koll på tidigare och aktuella beställningar. Systemet är enkelt och du lär dig snabbt!
Citera
2014-01-30, 19:45
Medlem
PermanentVickss avatar
Varje meny har sin egen knapp. Skapat av WT, för WT. Välkommen!
Citera
2014-01-30, 19:51
Medlem
DrogadProfets avatar
Du behöver inte vara orolig, deras kassor är riktigt simpla. Jobbar själv på donken.
Citera
2014-01-30, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FFJJPP
Du klickar på Bic mac (text och bild) sedan stor (stor meny), sedan cola och till sist en cheeseburgare. Klickar äta här eller ta med för att sedan klicka in kontant beloppet alternativt betala med kort.

Några frågor?

Det lät simpelt. Det är inte så att man måste trycka in sig överallt i olika kategorier för att hitta alla hamburgare, desserter osv?

Räknar kassan ut hur mycket gästen ska ha tillbaka om denne betalar kontant?
Citera
2014-01-30, 20:13
Medlem
Snyltmasens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PermanentVicks
Varje meny har sin egen knapp. Skapat av WT, för WT. Välkommen!

Ord och inga visor
Citera
2014-01-30, 22:06
Medlem
Glöm inte att fråga efter plusmeny.
Citera
2014-01-30, 22:13
Medlem
FFJJPPs avatar
Citat:
Det lät simpelt. Det är inte så att man måste trycka in sig överallt i olika kategorier för att hitta alla hamburgare, desserter osv?

Räknar kassan ut hur mycket gästen ska ha tillbaka om denne betalar kontant?
Ja, kassan räknar åt dig du behöver bara knappa in beloppet du får av gästen. Det vanligaste finns på huvudskärmen sen finns det olika "flikar" till höger för desserter till exempel. Sen lagras orderna i minnet så du kan gå tillbaka och kolla om du till exempel ska ge ut en hamburgare som inte var färdig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in