2013-11-01, 04:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T0xicity
Har blivit så trött på att gå till arbetsförnedringen och göra diverse aktiviteter som inte leder mig nånstans... därför söker jag till alla möjliga ställen som jag inte hade tänkt från början.

Nej ts. Nej. Bara nej. Plugga.
Citera
2013-11-03, 01:07
Medlem
_Soldier_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeiaLukeYoda
har jobbet där ungefär 1 år sammanlagt. Jag tycker utbildningen är väldigt bra, visar man framfötterna och tar egna initiativ kan kan "avancera".
Först blir man handledare(utbildar de nyanställda), sedan skiftledare(leder skifter, räknar kassorna, ansvarar för produktion i kök, bestämmer allas position om de ska vara i kassa, drive-in, kök osv) som man får åka på utbildning i stockholm, ganska fint att ha på cvt.
Därefter kan man bli 2:a assistent, 1:assistent osv. Lite mer ansvar över allt som sker i restauranger.
Blir behandlad bra..mja det är väl olika från restaurang till restaurang, det handlar ju lite om vilka personer man arbetar med det finns ju vissa rötägg.

Jag tycker Donken är ganska bra erfarenhet att ha på cv:t. Det visar att man är serviceminded och stresstålig. Ganska bra att ha "under tiden" som du nämner.
Har du mer frågor så hojta till!!

Haha. Donken är inte alls någon bra erfarenhet att ha på sitt cv. En arbetsgivare som är klar i huvudet skulle knappast se din tid på Mcdonalds som serviceminded och stresstålig. Många blir helt dumma i huvudet av att jobba där. Fått fel grejjer nästan varje gång jag beställt där, och då har dom en lista framför sina ögon ändå.
Citera
2013-11-03, 20:39
Medlem
Att jobba där en kort tid,skulle säkert gå.
Men det verkar vara jävligt stressigt!
Skulle själv nog inte klara den stressen.
Citera
2013-11-04, 07:46
Medlem
gandihellfishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Soldier_
Haha. Donken är inte alls någon bra erfarenhet att ha på sitt cv. En arbetsgivare som är klar i huvudet skulle knappast se din tid på Mcdonalds som serviceminded och stresstålig. Många blir helt dumma i huvudet av att jobba där. Fått fel grejjer nästan varje gång jag beställt där, och då har dom en lista framför sina ögon ändå.
Nu är du nog ute och cyklar. McDonalds är bra att ha på sitt CV av just den anledningen. De flesta som arbetar på donken är inte dumma i huvudet, utan mest studenter och som TS, vilsna. Stressen är ett faktum och därför bra att ha på sitt CV.
Citera
2013-11-05, 01:43
Medlem
T0xicitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mistermike
Nej ts. Nej. Bara nej. Plugga.
Vill plugga men hittar inte riktigt det jag vill göra i livet..
Citera
2013-11-07, 02:51
Medlem
_Soldier_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gandihellfish
Nu är du nog ute och cyklar. McDonalds är bra att ha på sitt CV av just den anledningen. De flesta som arbetar på donken är inte dumma i huvudet, utan mest studenter och som TS, vilsna. Stressen är ett faktum och därför bra att ha på sitt CV.

Jag är absolut inte ute och cyklar. Mycket stress ja. Men kom igen, vi pratar om McDonalds. Det räcker väl för att få en uppfattning om vilken kvalité av arbetslivserfarenhet man får, eller? .

Det finns positiv stress, och negativ stress. Positiv stress är när man får feedback t,e,x " Kom igen du klarar det här" . Eller negativ stress " Skynda då!!! Varför är du så dålig?" . Jag vet att cheferna på McDonalds för det mesta är efterblivna idioter som blev mobbade i skolan, och nu vill vara den som bestämmer, och tar allt till en nivå högre än man borde.
Senast redigerad av _Soldier_ 2013-11-07 kl. 02:53.
Citera
2013-11-07, 05:29
Medlem
Trillskes avatar
Var några månader sedan, så du kanske har kommit igång.
Annars är SJ ett tips. Brukar behöva personal och skulle passa dig bra. Det är inte Mc Donalds men heller inte för avancerat för dig.

Eller såklart liknande företag. Att jag tänkte på just SJ är för att jag vet att de har haft stora problem att hitta personal.

Angående McD så är det riktigt bra som merit. Det landar inga riktigt kvalificerade jobb eftersom du inte lär dig något under anställningen, men det visar för det första att du inte är helt social efterbliven, vilket är viktigt. Vidare visar det att du är prestigelös och klarar av att sköta ett arbete trots mindre smickrande sysslor, helt utan status, hög stressfaktor och knaper lön. Den personlighetsbeskrivningen kan vara avgörande för att landa nästan vilket jobb som helst.

Senast redigerad av Trillske 2013-11-07 kl. 05:37.
Citera
2013-11-08, 22:06
Medlem
king_ozzelotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trillske
Var några månader sedan, så du kanske har kommit igång.
Annars är SJ ett tips. Brukar behöva personal och skulle passa dig bra. Det är inte Mc Donalds men heller inte för avancerat för dig.

Eller såklart liknande företag. Att jag tänkte på just SJ är för att jag vet att de har haft stora problem att hitta personal.

Angående McD så är det riktigt bra som merit. Det landar inga riktigt kvalificerade jobb eftersom du inte lär dig något under anställningen, men det visar för det första att du inte är helt social efterbliven, vilket är viktigt. Vidare visar det att du är prestigelös och klarar av att sköta ett arbete trots mindre smickrande sysslor, helt utan status, hög stressfaktor och knaper lön. Den personlighetsbeskrivningen kan vara avgörande för att landa nästan vilket jobb som helst.

Tjenare,jo jag fick ett arbete faktiskt. Även bostad. I Polen, Warszawa där jag bor nu. Fick även lite hjälp härifrån faktiskt, även om det var till ett annat arbete.

Hade dock övervägt McDonalds i Sverige i vilket fall som helst. När jag sökte sist så var det över 500 sökanden för en tjänst!?

M.v.h.

//Ozzelott
Citera
2013-11-10, 11:01
Medlem
Dr Cheekss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av king_ozzelott
Tjenare,jo jag fick ett arbete faktiskt. Även bostad. I Polen, Warszawa där jag bor nu. Fick även lite hjälp härifrån faktiskt, även om det var till ett annat arbete.

Hade dock övervägt McDonalds i Sverige i vilket fall som helst. När jag sökte sist så var det över 500 sökanden för en tjänst!?

M.v.h.

//Ozzelott

Varav minst hälften är från folk som har blivit anvisade av "arbetsförmedlingen". Hur som helst är dina chanser att få jobb på donken försvinnande små. Detta har inte att göra med dina meriter och liknande, utan det är kollektivavtalet som styr. Vet inte de exakta siffrorna, men det kostar företaget betydligt mer att ha dig anställd istället för en 16-18 åring (säker handlar det om 20-20 kr i timman billigare med en yngre förmåga). Tror det är samma sak med handelssektorn.

Din bästa chans att hitta okvalificerat jobb är lager skulle jag gissa.
Citera
2013-11-10, 19:05
Medlem
king_ozzelotts avatar
-Nej det är sant.

Där jag jobbar nu så är det okvalificerat. Dock via en mycket lång rekryteringsprocess. Jag jobbar för ett stort företag som jobbar med printrar och teknisk support i Polen. Får ut 3.700 PLN. En helt ok lön i Polen.

I Sverige måste man nog vara riktigt försiktig, för på de okvalade jobben som jag har haft så har det varit stor omsättning.

Speciellt på callcenter/contactcenters.

Dock så har jag inte körkort, men något som lockar mig är att arbeta med antingen logistik eller säkerhet. Kanske även nattetid. Vi får se hur det blir i framtiden.

Jag kommer nog starta en tråd om hur det är att bo I Polen innom kort. Så vi kan ju spara eventuella frågor kanske?

M.v.h.

//Ozzelott
Citera
2013-11-10, 20:05
Medlem
rejvgudruns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av king_ozzelott
-Nej det är sant.

Där jag jobbar nu så är det okvalificerat. Dock via en mycket lång rekryteringsprocess. Jag jobbar för ett stort företag som jobbar med printrar och teknisk support i Polen. Får ut 3.700 PLN. En helt ok lön i Polen.

Jag vet att IKEA har utökat sin verksamhet i Polen, tror det är Warszawa. De kanske skulle kunna ha nytta av en svensk. Varför inte nästla in sig där nagot ar framöver och sedan begära förflyttning eller söka nagon annan tjänst inom IKEA i Sverige.
Citera
2013-11-10, 22:28
Medlem
king_ozzelotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rejvgudrun
Jag vet att IKEA har utökat sin verksamhet i Polen, tror det är Warszawa. De kanske skulle kunna ha nytta av en svensk. Varför inte nästla in sig där nagot ar framöver och sedan begära förflyttning eller söka nagon annan tjänst inom IKEA i Sverige.

Grym idé! Tack för tipset! !

M.v.h.

//Ozzelott
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in