2011-03-15, 01:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av token12
Det är precis det jag menar, tid är viktigt!
Jag har annat också att göra, te.x träning, skola m.m.

Jag trodde aldrig att jag skulle få 22 kr för 3 timmar och 30 minuter, tänk vad mycket man hinner med på 3 timmar och 30 min? Jag skulle kunna panta burkar i en timma och tjäna 22 kr ?

Det skulle du kunna göra ditt spån, men då blir det ingen dyr mat för dig längre, eller pengar till resa fram och tillbaka från X till Y.

Du är verkligen ett spån. Du tjänar inte 22kr.
22kr är vad du har kvar efter du SLÖSAT bort det mesta på skit.
Cykla och ät hemma före eller efter jobbet. Det är två timmar det handlar om, du svälter inte - men du är kanske en överviktig gris*?

* Baserad på att du inte kan vara utan mat i 2 timmar samt inte orkar cykla.
Citera
2011-03-15, 01:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xordo
Ingen ide att jobba om du inte jobbar 8h per dag.
Sen 80kr/h? om jag kommer ihåg rätt så är det en lön som endast dom som är under 18 år får. kan dock ha fel.

Enligt avtal(HRF) ska en 18åring minst tjäna 79.20kr / timmen.
Citera
2011-03-15, 01:13
Medlem
Dantias avatar
Förstår inte varför du köper enkelbiljetter till bussen heller, om du nu jobbar ganska ofta?

36kr för två enkelbiljetter som du sa. 36 ggr X antal dagar du jobbar på en månad = ???

och ett månadskort kostar runt 300-400kr som du kan åka hur mycket som helst, antar att du åker lite andra ställen när du inte jobbar också så borde spara på det eller?

Hur många dagar i månaden jobbar du?
Citera
2011-03-15, 01:15
Medlem
Citat:
Jag klagar inte, vart nånstans har du läst det?
Jag säger bara att Jag tjänar 22 kr per arbetspass, borde det vara såhär? Jag är nämnligen ny i arbetslivet? Första jobbet.
Jag klagar absolut inte på mcdonals utan vill bara ha lite hjälp här.

Alltså glöm inte allt du får tillbaks på skatten. Din utbildning exempelvis, det är en anledning av vi har höga skatter i Sverige.

Sen om du jobbar två timmar per dag så kanske du inte behöver skatta alls. Det är en viss summa per år man slipper skatta.

88 kr innan skatt är hursomhelst väldigt lågt.
Citera
2011-03-15, 01:48
Medlem
svastis avatar
prostitution is the way
Citera
2011-03-15, 02:16
Medlem
Om du drar från skolan dit. Ät rejält i skolan?

Skulle aldrig få för mig att ta ett jobb som innebär 2h/dagen. Inte värt besväret för så lite. Men sluta spendera pengarna och lev som du inte jobbat dessa 2h så lönen hamnar på din nuvarande budget. Får man inte busskort av skolan btw?
Citera
2011-03-15, 06:24
Medlem
Citat:
För att jag drar efter skolan till jobbet och behöver någonting att äta. Det är lite svårt att hålla sig när man har stått där och gjort hamburgare i två timmar, medans man hör magen kurra och skrika efter mat. Jo, jag vet att det är mitt eget fel att jag äter och inte resturangens men vafan man måste ju äta, jag kan inte heller svälta ihjäl bara för att tjäna 70 kr extra?
macka???! om du inte blir mätt ät fler?
Citera
2011-03-15, 07:40
Medlem
Forbliranonyms avatar
Om du äter lunchlåda och inte äter ute sparar du mer pengar, sök dig efter ett annat jobb där du kan jobba mer och på så sätt få mer i fickan.
Citera
2011-03-15, 07:52
Medlem
Vad är du för flodhäst egentligen, som måste käka för 70:- varje dag för att klara dig i två timmar? En cheeseburger på din arbetsplats kostar väl 12:- eller nåt. Herregud.
Citera
2011-03-15, 08:11
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aktualisera
Ts måste fan rösta på sossarna..
Vem fan tvingar dig att äta och åka buss..

att äta sägs vara tätt förknippat med näringsupptag och överlevnad. men skit i det - jävla såssar!
Citera
2011-03-15, 08:15
Bannlyst
Citat:
För att jag drar efter skolan till jobbet och behöver någonting att äta. Det är lite svårt att hålla sig när man har stått där och gjort hamburgare i två timmar, medans man hör magen kurra och skrika efter mat. Jo, jag vet att det är mitt eget fel att jag äter och inte resturangens men vafan man måste ju äta, jag kan inte heller svälta ihjäl bara för att tjäna 70 kr extra?
Men ta med en frukt till skolan då eller en matlåda. Hur svårt kan det vara?
Citera
2011-03-15, 08:28
Medlem
TrumanBurbanks avatar
Även om du jobbar 4timmar om dagen istället så låter det helt galet i mina öron att lägga 70kr på en måltid.

Som många sagt, ta med dig en macka och en frukt, du står dig bra på det tills du är hemma! Mackan kan du äta på några minuter alternativt på bussen så slipper du ta 30min matrast.

Till skillnad från många andra här rekommenderar jag dig INTE att käka två cheeseburgare per dag, det är knappast nyttigt. Över 600kcal för att höja blodsockret någon timme, för att sen åka hem och vara skithungrig igen.

Nä, ät något annat.
Senast redigerad av TrumanBurbank 2011-03-15 kl. 08:38.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in