Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-08-12, 21:23
Medlem
knazbarnets avatar
De beror ju på vad du vill ha ut av ditt jobb. Är högst antagligen betydligt lugnare tempo att arbeta med kundtjänst, antagligen lite mer "respektingivande" när du raggar brudar. Vet inte hur gammal du är men finns det möjligheter att få mer ansvar på cancerfonden? Jag skulle nog hellre anställa någon som jobbar på donken än med kundtjänst sen har du ju donken på pappret hur du än gör.
Citera
2014-11-06, 23:31
Medlem
konsten att få jobb på mcdonalds, hjälp mig.

Hej FBare

Jag går trean i gymnasiet. Och jag försöker dryga ut CSN bidraget och såg då att mcdonalds anställer. Vad är det de vill ha för person? jag vet att jag är mer än kapabel till att göra det mupparna man då och då ser bakom disken när man beställer en svettig cheeseburgare.

Så jag ber om tips vad är det de vill se? Jag kan ju inte ändra mitt cv på något sett då allt av värde står där. De har ett antal frågor på sin hemsida när man söker. Ska man ljuga där för att se bättre lämpad ut?

Jag är väldigt tacksam för era svar!

Kurtfarfar.
Citera
2014-11-06, 23:34
Medlem
TorkelTrottoarkants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurtfarfar
Hej FBare

Jag går trean i gymnasiet. Och jag försöker dryga ut CSN bidraget och såg då att mcdonalds anställer. Vad är det de vill ha för person? jag vet att jag är mer än kapabel till att göra det mupparna man då och då ser bakom disken när man beställer en svettig cheeseburgare.

Så jag ber om tips vad är det de vill se? Jag kan ju inte ändra mitt cv på något sett då allt av värde står där. De har ett antal frågor på sin hemsida när man söker. Ska man ljuga där för att se bättre lämpad ut?

Jag är väldigt tacksam för era svar!

Kurtfarfar.

Du kan ju börja med att ändra inställning, de som gör hamburgare ska du nog inte se som muppar.
Citera
2014-11-06, 23:37
Medlem
Glad, Social, trevlig, stresstålig är bra egenskaper....jag jobbade i köket i ett år, fick dock aldrig jobb tack vare mitt CV..allt för många som söker så svårt att sticka ut, hade turen att få intervju via en kompis....allt handlar om att ta sig dit och få visa upp sig själv!

Skriv inte bara på och skicka in ansökan, ring 2ggr i veckan tills du får komma på intervju, först då har du en chans

Lycka till! Frågor? bara skriv dem:yes isf
Citera
2014-11-08, 21:03
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurtfarfar
Hej FBare

Du ska vara stresstålig, strukturerad och kunna tänka dig att jobba hårt. Gärna vara artig, utåtriktad och framstå som serviceminded så är jobbet ditt.
Citera
2014-12-30, 02:43
Medlem
Ricins avatar
Är lönen densamma hos donken och max?

Att McDonalds och restaurangen Max följer kollektivavtalet vet nog alla inom denna bransch, men hur ser lönerna ut hos vardera företag? Kan t.ex en anställd hos Max tjäna några kronor mer än vad den anställde gör hos donken?

Någon som vet vad lönerna är hos respektive företag?

Kollektivavtalet säger detta

Citera
2014-12-30, 02:53
Medlem
Ingen aning då jag aldrig skulle jobba på något av dessa två ställen, möjligtvis som ägare.

Jag kan dock tänka mig att MAX har betydligt trevligare personalpolitik, Donken har ju exempelvis fått mycket skit för att folk tvingas stämpla ur och sätta sig i personalrummet när det är dåligt med folk osv.
Citera
2014-12-30, 02:56
Medlem
Fallmans avatar
Lönerna skiljer sig nog.

Men om du vill jobba på nån av dem, välj den du trivs bäst på... Inte värt att må sämre för några hundralappar mindre i månaden som det nu verkar handla om.
Citera
2014-12-30, 02:59
Medlem
På den donken jag jobbar på tvingas vi absolut inte stämpla ut om det är dåligt med folk.
Lönen ser ju olika ut beroende på vilken typ av tjänst man har. Men timanställd över 20 år tjänar ca 114 kr/h (precis fått höjning så kommer inte ihåg exakt).
Citera
2014-12-30, 03:02
Medlem
U-Figs avatar
Ja, den generella lönenivån är likadan hos arbetsgivare som följer samma kollektivavtal. Vilken överraskning, eller hur?

Att individuella avvikelser förekommer är säkert ingen omöjlighet men inom den här branschen förmodligen inte särskilt vanligt.
Citera
2014-12-30, 04:08
Medlem
Ricins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av suspiciousness
På den donken jag jobbar på tvingas vi absolut inte stämpla ut om det är dåligt med folk.
Lönen ser ju olika ut beroende på vilken typ av tjänst man har. Men timanställd över 20 år tjänar ca 114 kr/h (precis fått höjning så kommer inte ihåg exakt).
Anställer man mycket invandrare på donken? Får känslan av att man anställer rätt många "nysvenskar" för att tjäna sig en extra slant ifrån staten för att man har visat sig duktig. När jag var på gruppintervjun så var det ett antal "nysvenskar" där som inte ens kunde säga en enda mening korrekt på svenska
Citera
2014-12-30, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av framtidaledare
Jag kan dock tänka mig att MAX har betydligt trevligare personalpolitik, Donken har ju exempelvis fått mycket skit för att folk tvingas stämpla ur och sätta sig i personalrummet när det är dåligt med folk osv.

Är inte så säker på det. Jag skulle nästan kunna tänka mig att Max är värre.

Var det inte Max som bokstavligen hotade sina anställda att rösta på ett visst politiskt parti? Detta fastän de själva antagligen toppar prisillojaliteten bland restaurangerna. Medan andra sänkte sina priser, höjde de sina priser och de var ändå den enda restaurangen som hade mage att klaga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in