Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2005-08-04, 10:50
Medlem
Don Fadäsos avatar
Ni får skriva vad ni vill om Backyard Babies - bara det faktum att en diskussion om bandet blir så här långt visar att dom kommit en bra bit på rockvägen.

För övrigt är Dregen fet.
Citera
2005-08-04, 10:54
Medlem
kyusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Don Fadäso
bara det faktum att en diskussion om bandet blir så här långt visar att dom kommit en bra bit på rockvägen.

Nä, det bevisar bara att det uppstått ett smärre krig över vilken sopa Dregen är eller inte är
Citera
2005-08-04, 10:57
Medlem
Anemis avatar
Jag kritiserar Backyard Babies för att de i mitt tycke har gått från att vara helt ok gubbar, om än något naiva, till att vara kändislivsromantiserande linsluder utan någon som helst verklighetskontakt. Dessutom har deras skivor blivit sämre för varje släpp.

Tilläggas bör att jag nästan lyssnade sönder Total 13 då den var ny och fortfarande lägger på den ibland.
Citera
2005-08-04, 11:24
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kyuss
Nä, det bevisar bara att det uppstått ett smärre krig över vilken sopa Dregen är eller inte är

ska vi köra en sammanfattning över vad vi har kommit fram till så här långt?

har vi några konkreta exempel för att dregen skulle vara dålig på att spela gitarr?
har vi några konkreta exempel på att han skulle vara bra?
har vi några konkreta exempel för att Backyard Babies som band skulle vara dåliga på att spela?
har vi några konkreta exempel på att dom skulle vara bra?

vi kan ju börja med det iaf
Citera
2005-08-04, 12:33
Medlem
kyusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnny_vicious
har vi några konkreta exempel för att dregen skulle vara dålig på att spela gitarr?
Ett konkret exempel: Dregens solo i Minus Celcius är undermåligt, fult och skränigt. Det är ännu värre live *ryser*.
Citat:
har vi några konkreta exempel på att han skulle vara bra?
Att Dregen är bra? Nä Någon annan här har säkert massa exempel.. Nån som gillar honom då.
Citat:
har vi några konkreta exempel för att Backyard Babies som band skulle vara dåliga på att spela?
Definiera "dålig" på att spela i så fall... De är säkert tajta och spelar tuff rock n roll i kidsens ögon. Men de är ju knappast innovativa eller originella som rockband och således är de inte så bra på att göra musik eftersom de plagierat hela stilen och soundet.
Citat:
har vi några konkreta exempel på att dom skulle vara bra?
Lämnar över det till någon positiv kritiker...
Citera
2005-08-05, 01:26
Medlem
papa_ogens avatar
Citat:
Ni får skriva vad ni vill om Backyard Babies - bara det faktum att en diskussion om bandet blir så här långt visar att dom kommit en bra bit på rockvägen.

Nä det är för att folk käftar emot

Citat:
För övrigt är Dregen fet.

Dregen är väl en spinkig blekfis ?

På tal om Hardcore superstars.
Dom var förband när jag var på Machine Head för ett par år sen, eftersom Amen inte kunde lira.
Hela publiken buade och pekade finger och skrek "NI SUGER".... va fan värt inträdet bara för det...
Citera
2005-08-05, 15:24
Bannlyst
Har inte lyssnat så mycket på Backyard Babies, men jag gillar faktiskt det jag hört.

Gillade "Making Enemies Is Good", redan första gången jag hörde den.
Citera
2005-08-05, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dust_n_bones
EDIT: Just det, ang Dregen är han väl helt ok på Gura. Har defenitivt inte uppfattat honom som kaxig, snarare tvärtom, rätt sansad snubbe tycker jag.
/Dust

Ja, jag tycker han verkar vara en riktig mjukis.
Citera
2005-08-05, 17:13
Medlem
lance uppercuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zigzagwanderer
Backyard Babies är bara dåliga Hardcore superstarkopior.

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA
jag gillar inget av banden , men det kan du väl inte mena på allvar?? vem faan vill vara kopior av Hardcore superstar?
och om jag inte minns fel så släppte väl Backyard Babies singeln "look at you" (eller vad den heter, iofs ganska bra låt...) -97, och då fanns väl inte ens HS? rätta mig gärna om jag har fel, för detta kan jag inte hålla med om. aj vad ont i magen jag fick nu....AHHAHAHA
Citera
2005-08-07, 23:29
Medlem
Le Grand Maîtres avatar
Efter Total 13 så gick det utför. men det öär väl inte så konstigt eftersom det är en jävligt bra skiva. Nästan samtiga låtar är bra, förutom de tre sista. Nästan lite Appetite for Destruction över det hela. Och om alla varit bra så hade de kommit närmare.

Men det är ju inget finlir på något sätt, det är bara ös rakt igenom.
Citera
2005-10-25, 00:45
Medlem
Att Backyard Babies skulle vara kopior av Hardcore Superstar är ju för fan helt befängt.

Backyard Babies har lirat tillsammans sen -89 (men det var iofs inte förns -90 dom fick till sina första riktigt bra låtar som Kickin' Up Dust och Lies).
Citera
2005-10-25, 16:57
Bannlyst
Ok, nu gillar jag för det första inte den typen av intetsägande rock'n roll som BB lirar. Jag gillar heller inte den uppsminkade och mediavänliga rockslan-attityden som de står för. Och dessutom är BB ytterligare ett exempel på band som inte har låtmaterial nog för att vara bra vilket jag stör mig på mer än deras spelskicklighet (eller frånvaron av densamma) ty det krävs ingen Richie Blackmore för att lira lättillgänglig hitrock.

MEN, i deras försvar så måste man ändå erkänna att de gör nånting rätt iallafall. De är ett av Sveriges mest erkända band just nu och har så varit i några år vare sig man gillar dem eller inte och som sagt så behövs det mer attityd än musikalitet för att komma någonvart om man håller sig till den typ av rock som de faktiskt spelar och de kommer ju långt på det. De spelar åtminstonde på sina egna instrument!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in