Dör att deras musik är så själslös, tråkig, intetsägande, opersonlig och tråkig (rent utsagt värdelös).
Men de har väl för fullt upp med att se ut som "rockens värsta badboys" med för-slitna designade kläder istället för att lägga energin på musiken.
Tråkigare får man nog fan leta efter, finns ingen känsla alls, roligaste är att de försöker så jävla hårt att vara badboys rockers, fy fan vad patetiskt.
Jag förstår inte all denna kritik mot BYB och Dregen, själv gillar jag deras stil och speciellt deras musik (tycker att Stockholm Syndrome, People Like People Like People Like Us och Backyard Babies är riktigt grymma skivor!) Och Dregen verkar som en helskön kille! Hans självbiografi ligger i toppen av de jag har läst (Ozzy, Nikki Sixx, Ronnie Woods etc.) Han kanske inte är den vassaste på gitarr men han är fanimej rätt för bandet! Ingen annan gitarrist skulle göra BYB bättre än de redan är. Jag ser själv fram emot att se deras comeback på SRF 2015, har längtat så!
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!