2014-02-01, 21:55
Medlem
Jag kan inte hjälpa det men när jag ser någon dra fram en telefon som INTE är en iPhone tänker jag "jävla tattare" alt. "tekniknörd".

Alla vet att man bör ha en iPhone, och ser jag en kille med en android telefon av modell ny så tänker jag jävla tekniknörd! - Men det är ursäktat även om han förmodligen har Aspergers och spelar WoW 24/7. Om jag däremot ser en tjej som drar upp en random android telefon blir det dock "tattare" direkt eftersom tjejer inte förstår sig på teknik! Detsamma gäller med folk som faktiskt har en iPhone men använder skal.

Tänker ni likadant?
Alltså, hur påverkar det er relation med personen i fråga?

Innan idiotförklaringarna haglar så vill jag säga att jag inte vill tänka så men kan inte låta bli. Vet inte varför...?
Citera
2014-02-01, 21:57
Medlem
Bryr mig inte särskilt mycket vad folk har för slags mobiltelefoner.
Citera
2014-02-01, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nilnil
Bryr mig inte särskilt mycket vad folk har för slags mobiltelefoner.

Bryr mig inte om vad folk har på sig och så vidare vilket är skönt! Men just det här med telefonen har jag problem med.
Citera
2014-02-01, 22:00
Medlem
Lalacats avatar
"Där har vi en smart jävel".
Citera
2014-02-01, 22:01
Medlem
Jag tänker inte så mkt på det, men om jag träffar nån som börjar snacka om "hur bra apple är" så tänker jag oftast "jävla hjärntvättade idiot" - ungefär..
Citera
2014-02-01, 22:02
Medlem
Jag är tvärtom. Ser jag någon dra fram en iPhone så dömer jag direkt ut personen som tekniskt mongo som knappt kan torka sig i ändan själv. Det är okej att ha iPhone om man är 12 år och försöker lära sig lite teknik, inte annars.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av IdontAgree
Jag kan inte hjälpa det men när jag ser någon dra fram en telefon som INTE är en iPhone tänker jag "jävla tattare" alt. "tekniknörd".

Alla vet att man bör ha en iPhone, och ser jag en kille med en android telefon av modell ny så tänker jag jävla tekniknörd! - Men det är ursäktat även om han förmodligen har Aspergers och spelar WoW 24/7. Om jag däremot ser en tjej som drar upp en random android telefon blir det dock "tattare" direkt eftersom tjejer inte förstår sig på teknik! Detsamma gäller med folk som faktiskt har en iPhone men använder skal.

Tänker ni likadant?
Alltså, hur påverkar det er relation med personen i fråga?

Innan idiotförklaringarna haglar så vill jag säga att jag inte vill tänka så men kan inte låta bli. Vet inte varför...?

Och när någon tar upp såna kommentarer så vet jag att den inte har ett liv och är efterbliven.
Citera
Medlem
Beror på vilken telefon det är. Folk som har Samsung antar jag dock är väldigt okunniga och köper "det senaste" eller det som alla andra har. Eller så köper de telefonen enbart för att det inte är iPhone för att de är larviga och inte tänker på vilken telefon som passar dem när de köper utan bara på vilken modell det är.

Folk som har typ ZTE antar jag bara vill ha en telefon som funkar att ringa på och inte bryr sig så mycket om annat.

Folk som har HTC av nyare modell antar jag har lite koll och köper den för att de gillar byggkvalitet och inser att Samsungs telefoner är de sämsta du kan köpa med Android (undantaget om jag ser en S4 Google Play Edition)

Kort sagt profilerar jag ofta folk och har stora fördomar om den baserat på vilken teknik de har, tex hörlurar och så. Men jag höjer inte direkt folk som har iPhone över någon annan.
Citera
2014-02-01, 22:03
Medlem
Uran233s avatar
När någon drar fram en iPhone tänker man väl "jaha där har vi ännu en sektmedlem". Iofs måste man berömma Apple för att vara så otroligt bra marknadsförare att de kan skapa sådana bisarra känslor för TS när någon inte använder deras produkter.
Citera
2014-02-01, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arr-pirate
Jag tänker inte så mkt på det, men om jag träffar nån som börjar snacka om "hur bra apple är" så tänker jag oftast "jävla hjärntvättade idiot" - ungefär..

Ok, jag kommenterar aldrig men tankarna dyker upp. Ofta om personer som jag inte känner som tar fram sin telefon. Intuitivt undrar jag vad som är fel på personen?
Citera
2014-02-01, 22:04
Medlem
..FAN..s avatar
Iphone bäst? Du låter som en svag och lättlurad person TS, hoppas du blir bättre.
Citera
2014-02-01, 22:05
Medlem
VonFanderblads avatar
Vilka kretsar umgås du egentligen i? Ni bönder kan hålla på med egen mobiltelefon och annat trams. Vi andra nås med telegram.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in