Citat:
Ursprungligen postat av
wisper513
För nästan precis 1 månad sedan bestämde jag mig för att köpa ett årskort på gymmet med autogiro.
Det var den 9:e januari. Priset per månad är 199:- så antog att de skulle dragit det den 28:e, som de sa. Hade 250:- på kortet, men det drogs inga pengar.
Nu, den 8:e får jag hem en faktura från gymmet. Total beloppet jag ska betala är 397:- står det.
327:- för saknad täckning och 40:- påminnelseavgift.
Jag har inte ens haft mitt gymkort i 1 månad, trots det överstiger beloppet det jag ska betala varje månad.
Jag ringde och frågade, fick inga bra svar. Hon bad mig ringa tillbaks på måndag då deras ekonomiansvarige jobbade. Hon sa dock att det kunde vara någon sorts förskottsbetalning.
Även om det nu är så, så har jag inte blivit meddelad. Jag var beredd på att betala 199:- i månaden för detta, eftersom detta då möjligtvis är någon sorts förskottsbetalning, oavsett vad det är så är det anledningen till att jag fick en påminnelseavgift på 40:-.
Är detta verkligen rätt? Vad ska jag göra?
Ps. Lite Hypad rubrik, kanske.
När jag löste gymkort fick jag betala förskott på en dryg månad, samt vissa engångsavgifter, så det är ju möjligt att det gäller för dig också. Läs igenom kontraktet och se vad där står, om du har det kvar vill säga. Har gymmet gjort rätt enligt kontraktet är det nog bara att snällt betala påminnelseavgiften också.
Lycka till!
PS. Tråden hör nog snarare hemma i juridikdelen.