Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2014-02-08, 20:18
Medlem
Hej!

Det finns ju olika lekar man kan hitta på i enkelheten och därför har jag nu kommit på spelet
GAS-FEMMAN!

Man börjar med att klä av sig naken och är rejält röten i magen, sedan har man tre dricksglas placerade på golvet med olika poäng.

Lägg dig på rygg och ha en näve femkronor intill. Lägg sedan en femma på analöppningen och koncentrera dig och lägg av en rejäl brakskit så att myntet lyfter från fishålet i riktning mot glasen och hoppas det klirrar till i det glas med högst poäng!

Det finns inga direkta regler utan detta är grunden och resten kan man hitta på lite själv.

Varför just en femkrona?

Den är lagom stor och har rätt vikt och har en tunnare kant runtomkring där bajspartiklarna får grepp vid själva skottet!
Citera
2014-02-08, 20:20
Medlem
Dimaks avatar
provat?
Citera
2014-02-08, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dimak
provat?

givetvis! men mycket svårt, därför det är roligt.

Det går inte att styra över gasflödet, men på bakfyllan bör det gå bra!
Citera
2014-02-10, 08:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GrunnarN
givetvis! men mycket svårt, därför det är roligt.

Det går inte att styra över gasflödet, men på bakfyllan bör det gå bra!
Borde det inte vara bättre med nåt större än en 5krona? Mesta av gasen lär missa typ nåt större och lättare kanske vore bättre?
Citera
2014-02-10, 08:42
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrunnarN
Hej!

Det finns ju olika lekar man kan hitta på i enkelheten och därför har jag nu kommit på spelet
GAS-FEMMAN!

Man börjar med att klä av sig naken och är rejält röten i magen, sedan har man tre dricksglas placerade på golvet med olika poäng.

Lägg dig på rygg och ha en näve femkronor intill. Lägg sedan en femma på analöppningen och koncentrera dig och lägg av en rejäl brakskit så att myntet lyfter från fishålet i riktning mot glasen och hoppas det klirrar till i det glas med högst poäng!

Det finns inga direkta regler utan detta är grunden och resten kan man hitta på lite själv.

Varför just en femkrona?

Den är lagom stor och har rätt vikt och har en tunnare kant runtomkring där bajspartiklarna får grepp vid själva skottet!
Vilket perfekt partytrick! ska provas till helgen inför en spänd publik.
Citera
2014-02-10, 13:53
Medlem
semuors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chiptraxxx
Borde det inte vara bättre med nåt större än en 5krona? Mesta av gasen lär missa typ nåt större och lättare kanske vore bättre?

En bomullstuss kanske?
Citera
2014-02-10, 19:05
Medlem
Avva66s avatar
Funkar inte för mej, femkronan är för liten och slinker ner i myntinkastet så att säga.
Kan man använda kastrullock?
Citera
2014-02-10, 20:08
Medlem
rejmans avatar
Råkade sula iväg 5-kronan så den satte sig i taket. Den får sitta där nu, pallar inte plocka ner den.. typiskt att farsan skulle låna stegen igår också.
Citera
2014-02-10, 22:05
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avva66
Funkar inte för mej, femkronan är för liten och slinker ner i myntinkastet så att säga.
Kan man använda kastrullock?
Ja det funkar! Jag provade även med ett gammalt däck.
Citera
2014-02-11, 00:53
Till skillnad mot för vissa av grabbarna här så är jag oskuld.
Testade därför med en liten 10- öring jag hittade i min gamla spargris.
Vill inte skryta, men den sköt iväg som värsta katapulten. Hann följa den med kikaren ca. 50 meter och den verkar inte ha landat ännu?
Citera
2014-02-11, 08:04
Medlem
Avva66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hee4r
Till skillnad mot för vissa av grabbarna här så är jag oskuld.
Testade därför med en liten 10- öring jag hittade i min gamla spargris.
Vill inte skryta, men den sköt iväg som värsta katapulten. Hann följa den med kikaren ca. 50 meter och den verkar inte ha landat ännu?
Har du licens på röven? Det låter farligt.
Citera
2014-02-11, 10:17
Medlem
Fartgupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chiptraxxx

Läge att plocka fram de gamla "Pogsen" (någon som minns?) kanske?
Gas-femman var dock ett kul namn. Tänker fö inte prova själv.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in