Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
Svara
  • 1
  • 2
2014-02-11, 03:36
Medlem
Xenofluro-Eis avatar
Substans:MET (Methylethyltryptamine, N-methyl,N-ethyltryptamine)

Substans klla: Mr. J****

MET dosering:120mg

Doserings metod:RP efter rekommendation av en flashback medlem du vet vem du r. .

lder:20+

Kn:Man

Vikt:75kg

MET-Upcome+onset efter administrering:35 - 45 minuter

Rusduration av MET:3 timmar & 15 minuter med full aktivitet och 30 minuter av MET's Upcome+onset efter administrering.

Afterglow duration: 55 minuter som r oerhrt mysig och avkopplande.

Min vitala fysiologiska baslinje: Blodtryck: 117/77, Vilopuls: 72bpm, Kroppstemperatur: 36.5C

Medicinska-fysiologiska data under MET forskningen:
Kontroll 1+2+3 av Blodtryck, syresttning, hjrtfrekvens & kroppstemperatur: Blodtryck 122/82 ofrndrat under alla tre kontrollera. syresttning 98% dessa niverna var ocks ofrndrade under de tre kontrollerna. Hjrtfrekvensen lg stabilt p 65 - 67bpm och var ofrndrad vid de tre kontrollera. Kroppstemperaturen var stndigt p 36.6C och ofrndrad under de tre kontrollera under MET forskningen.

Positiva upplevelser av MET:Vrmeknsla i brstet som sprider ut sig sakta i resten av kroppen, frhjt ego, frndrade tankeloopar och knslor av att vara fast i tanke looparna men nd inte men frestll er filmen Inception fast med tanke loopar istllet fr drmmar som sker inuti andra tanke loopar under flera gnger, lutningar av allt jag sg p med samtidiga frgskiftningar i regnbgens frger, positiv knsla att hela universum finns framfr en och man kan kontrollera precis vart man ska resa ivg bland universums alla galaxer, drmliknande stadier som ej gick att ta kontroll ver, extrem vilja att vara produktiv, mycket stark rushig mellow euforsk knsla och MET forskningen gav mig en riktigt roande mind tripp, oev's och cev's hamnar p niv 2 hgre niv p dessa kan upplevas vid kombination av en annan hallucinogen substans samt att man genomfr pfyllningar efter ens behov vid kombination p grund av MET's korta rusduration i alla fall vid RP-administrering.

Neutrala upplevelser av MET:terkommande gspningar, lttare muskelryckningar under MET's Upcome+onset, mrklig kemikalisk smak i munnen som frsvann efter ca 10 minuter, svagt bedvande upplevelse i kroppen som ocks frsvann efter dessa ca 10 minuter, stickningar i hnderna av mycket svag karaktr, diuretiska egenskaper trots mycket begrnsat drycks-intag bde innan och under MET forskningen pgick.

Negativa upplevelser av MET:Huvudvrk under MET-Upcome-onset, annars utan anmrkning.

Mina upplevelser av MET och dess ruseffekter:pure magic in chemical form.
S fort MET's effekter brjade ge sig till knna s syntes OEV's i form av ficklamps- liknande ljussken av alla mjliga frgkombinationer i gonvrn och knslan var amazing nr detta brjade f effekt.

Betyg av substansen:7.5 av 10 mjliga p min tiogradiga skala
Alternativ fakta om MET: http://www.erowid.org/chemicals/met/met.shtml & http://www.chemspider.com/Chemical-S...4-94952755139f
Citera
2014-02-11, 08:45
Medlem
Felzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenofluro-Ei
Substans:MET (Methylethyltryptamine, N-methyl,N-ethyltryptamine)

Substans klla: Mr. J****

MET dosering:120mg

Doserings metod:RP efter rekommendation av en flashback medlem du vet vem du r. .

lder:20+

Kn:Man

Vikt:75kg

MET-Upcome+onset efter administrering:35 - 45 minuter

Rusduration av MET:3 timmar & 15 minuter med full aktivitet och 30 minuter av MET's Upcome+onset efter administrering.

Afterglow duration: 55 minuter som r oerhrt mysig och avkopplande.

Min vitala fysiologiska baslinje: Blodtryck: 117/77, Vilopuls: 72bpm, Kroppstemperatur: 36.5C

Medicinska-fysiologiska data under MET forskningen:
Kontroll 1+2+3 av Blodtryck, syresttning, hjrtfrekvens & kroppstemperatur: Blodtryck 122/82 ofrndrat under alla tre kontrollera. syresttning 98% dessa niverna var ocks ofrndrade under de tre kontrollerna. Hjrtfrekvensen lg stabilt p 65 - 67bpm och var ofrndrad vid de tre kontrollera. Kroppstemperaturen var stndigt p 36.6C och ofrndrad under de tre kontrollera under MET forskningen.

Positiva upplevelser av MET:Vrmeknsla i brstet som sprider ut sig sakta i resten av kroppen, frhjt ego, frndrade tankeloopar och knslor av att vara fast i tanke looparna men nd inte men frestll er filmen Inception fast med tanke loopar istllet fr drmmar som sker inuti andra tanke loopar under flera gnger, lutningar av allt jag sg p med samtidiga frgskiftningar i regnbgens frger, positiv knsla att hela universum finns framfr en och man kan kontrollera precis vart man ska resa ivg bland universums alla galaxer, drmliknande stadier som ej gick att ta kontroll ver, extrem vilja att vara produktiv, mycket stark rushig mellow euforsk knsla och MET forskningen gav mig en riktigt roande mind tripp, oev's och cev's hamnar p niv 2 hgre niv p dessa kan upplevas vid kombination av en annan hallucinogen substans samt att man genomfr pfyllningar efter ens behov vid kombination p grund av MET's korta rusduration i alla fall vid RP-administrering.

Neutrala upplevelser av MET:terkommande gspningar, lttare muskelryckningar under MET's Upcome+onset, mrklig kemikalisk smak i munnen som frsvann efter ca 10 minuter, svagt bedvande upplevelse i kroppen som ocks frsvann efter dessa ca 10 minuter, stickningar i hnderna av mycket svag karaktr, diuretiska egenskaper trots mycket begrnsat drycks-intag bde innan och under MET forskningen pgick.

Negativa upplevelser av MET:Huvudvrk under MET-Upcome-onset, annars utan anmrkning.

Mina upplevelser av MET och dess ruseffekter:pure magic in chemical form.
S fort MET's effekter brjade ge sig till knna s syntes OEV's i form av ficklamps- liknande ljussken av alla mjliga frgkombinationer i gonvrn och knslan var amazing nr detta brjade f effekt.

Betyg av substansen:7.5 av 10 mjliga p min tiogradiga skala
Alternativ fakta om MET: http://www.erowid.org/chemicals/met/met.shtml & http://www.chemspider.com/Chemical-S...4-94952755139f

Det verkar vara en snll, relativt ltthanterlig substans. Skulle du rekommendera den fr att djupare studera CEV's, vilket jag personligen upplever vara mer svrndda n OEV's.

Klassas den som en psykedelisk eller dissociativ substans? Att den r en tryptamin knns inte som tillrcklig information.
Senast redigerad av Felz 2014-02-11 kl. 08:48.
Citera
2014-02-11, 09:49
Medlem
Xenofluro-Eis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Felz
Det verkar vara en snll, relativt ltthanterlig substans. Skulle du rekommendera den fr att djupare studera CEV's, vilket jag personligen upplever vara mer svrndda n OEV's.

Klassas den som en psykedelisk eller dissociativ substans? Att den r en tryptamin knns inte som tillrcklig information.

Felz: MET klassas som psykedelisk tryptamin
Jag skulle rekommendera den som ensam substans att genomfra forskning p och ja till en brjan kan du prova dig fram lgdoseringar s att du vet hur dess feeling.
D effekterna varierar kraftigt frn person till person samt set & setting r vldigt viktigt nr man utforskar denna typ av tryptamin s att sga d den r enligt Erowid r relaterad till DMT och DET rent i dess effekter.
Dock det viktigaste frn Erowid:Felz: B]Caution:Reactions and experiences may vary dramatically from person to person![/b]

Frn Erowid: MET's effects are not well documented, but it probably has effects similar to DMT and DET. Although most likely to be smoked/vaporized, it might be orally active and there are reports of insufflation of MET.

Mer frn Erowid:The effects of MET have been compared to DMT ("beginner DMT" and "like a combo of DMT & Salvia" both reported on Bluelight). One report on Bluelight describes effects increased and lengthened from co-ingestion with an MAOI.
Citera
2014-02-11, 10:03
Medlem
Big.Bangs avatar
Trevligt att du delar dina erfarenheter kring denna nya substans. Men varfr utstta sin kropp fr ngon forskningskemikalie? Bttre att lgga pengar p knda substanser som LSD eller MDMA. (Gr att hitta p Silkroad utan problem)
Citera
2014-02-11, 10:38
Medlem
Xenofluro-Eis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Big.Bang
Trevligt att du delar dina erfarenheter kring denna nya substans. Men varfr utstta sin kropp fr ngon forskningskemikalie? Bttre att lgga pengar p knda substanser som LSD eller MDMA. (Gr att hitta p Silkroad utan problem)

Big.Bang:Jag har provat MDMA 2 gnger och det var mycket fint
Dock ej LSD men LSD skulle vara mycket intressant att prova d jag har provat mnga hallucinogena substanser genom ren men inte LSD som vore nstan som ett guldfynd att f chansen att utforska rligt sagt
Citera
2014-02-11, 11:32
Medlem
siddyslickas avatar
Bra rapport, och kul att det funkade s bra fr dig!
MET str garanterat p min to do list
Citera
2014-02-11, 11:35
Medlem
Xenofluro-Eis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siddyslicka
Bra rapport, och kul att det funkade s bra fr dig!
MET str garanterat p min to do list

siddyslicka:Tackar s mycket
Det var faktiskt ver frvntan men som sagt set & setting r mycket viktigt med denna substans
MET skulle jag vilja prova tillsammans med en annan hallucinogen substans fr att n hgre niver
Citera
2014-02-11, 11:37
Medlem
siddyslickas avatar
Citat:
siddyslicka:Tackar s mycket
Det var faktiskt ver frvntan men som sagt set & setting r mycket viktigt med denna substans
MET skulle jag vilja prova tillsammans med en annan hallucinogen substans fr att n hgre niver

Tror du den skulle g bra ihop med LSD eller svamp?
Citera
2014-02-11, 11:46
Medlem
Xenofluro-Eis avatar
Citat:
Tror du den skulle g bra ihop med LSD eller svamp?
siddyslicka: Jag skulle kunna gra en test trail om ca 1 vecka med 4-AcO-DMT, ls om 4-AcO-DMT p Erowid
Citera
2014-02-11, 11:48
Medlem
siddyslickas avatar
Citat:
siddyslicka: Jag skulle kunna gra en test trail om ca 1 vecka med 4-AcO-DMT, ls om 4-AcO-DMT p Erowid

Vet vad 4-aco-dmt r
Gr grna det, skulle vara vldigt intressant att hra resultat p det!
Citera
2014-02-12, 00:00
Medlem
Xenofluro-Eis avatar
Citat:
Vet vad 4-aco-dmt r
Gr grna det, skulle vara vldigt intressant att hra resultat p det!

siddyslicka: LSD eller t.ex 4-AcO-DMT skulle troligast potentieras av MET och en niv 3-4+ skulle kunna ns med kombon 120-140mg MET + 150-400 ug LSD beroende p vad man vill uppn med kombon och resans potentiella duration d MET resan varade i lite ver 3h fr mig och LSD ensamt enligt Erowid har en rusduration p 6-11h.

Reactions and experiences may vary dramatically from person to person, especially with unknown and not done combinations of hallucinogenic substances such as this combination of MET and LSD due to the probability of a prolonged trip experience up to a maximum of 18-20h with the after effects in a time range of 3.30h - 6.30h. This is only guessings until i will have the chance to try the MET + LSD comination out by my self so to speak.

Tackar siddyslicka fr dennes kombinations idrikedom gllande MET d jag anser att MET ur mitt perspektiv samt uppsamlad data r av den mindre hlsoskadligare tryptaminerna dels p grund av dess effektmssiga likheter med DMT och DET och dess rusduration samt minimala fysiologiska pverkan under ruset Men jag r ju inte sker p den saken nnu d ner rapporter om MET av andra forskare behver komma out in public
Citera
2014-02-13, 01:13
Medlem
Jusefs avatar
Vlskrivet och vetenskapligt :-) Vldigt annorlunda frn andra rapporter hr. Kul och lsa!

Flera tryptaminer som r vldigt vtskedrivande fr mig ocks. Det kan fr mig frstra hela ruset. Hur var anorexia, bruxism och body-load?

Jusef
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in