2014-02-11, 19:42
Medlem
Bor i en liten lägenhet utan balkong, och jag älskar cigarrer. Har testat att stå lutad vid ett fönster, men lukten sätter sig snabbt i lägenheten. Det känns lite dumt att gå runt på stan med en cigarr i munnen. När man röker cigarrer ska det vara 100% njutning, sitta och läsa en bok, tidning, eller dylikt.

Vart brukar ni hålla hus när ni tänder en cigarr om ni inte kan vara hemma?
Senast redigerad av FreddeN93 2014-02-11 kl. 19:47.
Citera
2014-02-11, 19:54
Medlem
efmis avatar
Jag skulle rökt inne om jag vore du, röker du endast någon i veckan och vädrar under tiden/efter du rökt så ska det inte sätta sig under längre tid.

Jag har rökt en hel del i min förra bil men jag såg alltid till att ha fönstret öppet samt att jag vädrade ganska rejält efteråt, tror ingen skulle kunnat lukta att det rökts i den bilen.

De som köpte den sa inget i alla fall
Citera
2014-02-11, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av efmi
Jag skulle rökt inne om jag vore du, röker du endast någon i veckan och vädrar under tiden/efter du rökt så ska det inte sätta sig under längre tid.

Jag har rökt en hel del i min förra bil men jag såg alltid till att ha fönstret öppet samt att jag vädrade ganska rejält efteråt, tror ingen skulle kunnat lukta att det rökts i den bilen.

De som köpte den sa inget i alla fall
Precis!
Så länge du vädrar är det ingen fara.
Jag röker inte själv tobak, men när jag har fest i min lägenhet låter jag polare och deras bihang röka bäst fan de vill i lägenheten på helgerna. Både det goda gröna/bruna och vanlig tobak.
Jag vädrar bara lite och sen luktar det inte det minsta rök längre.
Citera
2014-02-11, 21:04
Medlem
På vintern får man hålla till i de få cigarrklubbar och cigarrbutiker som har röklounger eller på de uteserveringar som har både vindskydd och infravärme. I Stockholm är utbudet ganska bra och jag antar att det är hyggligt i Göteborg och Malmö men i övriga Sverige kan det nog vara närapå omöjligt att hitta en plats med lä och en temperatur som är så hög att man klarar av att sitta still en timme.

Leta reda på en kompis med inglasad balkong och bekosta infravärmen så kanske du får fri tillgång!
Citera
2014-02-12, 08:28
Medlem
vet precis vad du menar, själv röker jag pipa, jag brukar ta några kvällar då jag röker inne, tycket inte det fastnar så mycket rök i rummet
Citera
2014-02-13, 20:42
Medlem
hejaklacksledares avatar
En biozone luftrenare kanske kan vara något? http://kindcigars.com/Biozone%20BZ-PR%2090

Finns en mindre modell med, men 90-modellen sägs vara bäst även för mindre utrymmen.
Citera
2014-02-15, 04:01
Medlem
ChristerNs avatar
Jag har kört med luftrenare, som har jonisator.

Men jag misstänker att jonisatorn, joniserade partiklar så de fastnade mycket hårt på väggar och golv mm.

Normalt skall joniserad partikel häfta vid andra partiklar, klumpa-ihop sig och falla till golvet.
Men troligen kan de sätta sig hårt på väggar mm.

Alltså var försiktig med jonisator.

Jag har bostadsrätt och kan måla om själv.

Christer
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in