Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-07-31, 14:57
  #217
Moderator
Fear2bes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikronesien
Hur lång tid ska det egentligen ta för en tagg att bli godkänd? Jag bidrog med en tagg för ungefär en vecka sedan, men fortfarande kommer det inte upp några trådar när jag söker på taggen. Kan det vara så att förslaget nekades utan att man ens kan se det?
Alla kanske inte har hittat till taggsidan än?
Citera
2015-08-15, 17:28
  #218
Medlem
Trådarna i delforumet Humor är taggade med: humor
Hur är det tänkt att man ska använda den taggen? Man kan ju lika gärna bara gå in på det forumet? För överlappningen är nästan hundraprocentig. (Om man klickar på taggen humor så får man upp en lista på trådar som är nästan uteslutande från just Humor-forumet)

Är det alltså till för att man ska kunna hitta de få humor-trådar som inte ligger i humor-forumet?
Ganska onödigt ändå att trådarna i Humor är taggade humor! Och om man ändå vill ha det så, ologiskt att inte alla trådarna där är taggade så utan bara de flesta.
Citera
2015-08-15, 17:35
  #219
Moderator
Fear2bes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buranshe
Trådarna i delforumet Humor är taggade med: humor
Hur är det tänkt att man ska använda den taggen? Man kan ju lika gärna bara gå in på det forumet? För överlappningen är nästan hundraprocentig. (Om man klickar på taggen humor så får man upp en lista på trådar som är nästan uteslutande från just Humor-forumet)

Är det alltså till för att man ska kunna hitta de få humor-trådar som inte ligger i humor-forumet?
Ganska onödigt ändå att trådarna i Humor är taggade humor! Och om man ändå vill ha det så, ologiskt att inte alla trådarna där är taggade så utan bara de flesta.
Poängen är att man kan kombinera taggar. Söker du t.ex. politisk humor och vill undvika alla vanliga, seriösa trådar med politik så använd taggarna (humor, politik).
Citera
2024-02-17, 23:57
  #220
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av admin
Nu finns det även taggar på forumet.

För tillfället kan endast moderatorerna tagga trådar. Vi vill testa funktionen först, och se så att allt funkar som det ska. Hitta eventuella svagheter.

De som vill se funktionen, kan slå på taggarna i kontrollpanelen.

Tanken är att intressanta diskussioner på forumet ska taggas med relevanta ord. Taggarna ska vara neutrala, och hjälpa er att hitta andra trådar med samma ämne.

Det bör även understrykas att taggarna är i ett mycket tidigt stadium. För att funktionen ska bli bra krävs det att många trådar taggas, samt att valet av taggar (och taggade trådar) är genomtänkta.

De som är intresserade av funktionen kan nu komma med feedback.

När vi känner oss redo, förhoppningsvis inom den närmaste veckan, så slår vi på funktionen för vissa av medlemmarna. Vi börjar med att låta alla med Laidback-status kunna tagga trådarna på forumet. Ifall allt funkar som det ska, så kommer vi sedan att låta fler och fler få möjlighet att tagga trådar på forumet.

admin

Vänligen guida mig med bilder hur det slås på från telefon då jag ej hittar.

Citera mig gärna så jag får
Svar tack?
Citera
2024-02-18, 17:32
  #221
Medlem
Zwerchstands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Har2meterkuk
Vänligen guida mig med bilder hur det slås på från telefon då jag ej hittar.

Citera mig gärna så jag får
Svar tack?
Bilder är jag dålig på, och det kan se olika ut på i olika mobiler & webbläsare, men:

a) Direktlänk: https://www.flashback.org/profile.php?do=editoptions

b) Via notifikationer, om du har sådant aktiverat: dutta klockikonen; i listan som fälls ut, dutta kugghjulet längt ned.
= 2 dutt

c) Via PM: Dutta PM-kuvertet; Högt upp på nästa sida finns “Kontrollpanel / Privata meddelanden”, så dutta ‘Kontrollpanel’; väl där, gå till nästan botten, välj ‘Redigera alternativ’.
= 3 dutt

d) Varhelstifrån: Överst till höger om loggan, dutta 3-radiga ikonen; överst i rullgardinen, fäll ut ‘Mitt konto’; överst i nästa rullgardin, dutta ‘Kontrollpanel’; väl där, gå till nästan botten, välj ‘Redigera alternativ’.
= 4 dutt
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback