2017-02-05, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PekkariP1
Nr akademiker rankar amerikanska presidenter brukar JFK hamna p 13-14 plats. Bttre n genomsnittet, men inte p top 10 listan och som regel alltid skuggad av sin eftertrdare Lyndon Johnson.
I tidningen Svenska Dagbladet recenserades nyligen filmen " Jackie" i regi av Pablo Larran.
h**ps://www.svd.se/mork-skildring-av-livet-efter-jfk-mordet/om/biovaren-2017

"Paret Kennedy var ju en ny typ av presidentpar, och Jackie en ny sorts presidentfru, men 1963 var de kndisar snarare n ikoner: i en dialog mellan Jackie och Bobby Kennedy beklagar de bda att JFK inte hann utrtta ngot riktigt betydelsefullt eller minnesvrt fre sin dd. Man kanske bara minns att han tog oss ur Kubakrisen, som han sjlv startade, funderar Bobby, ett med nutida ron rtt snlt perspektiv p mannen som kommit att bli USA:s mest mytomspunne president, men som dr och d mjligen frefll rimligt."
Just dr och d behvde JFK en framgng, ngot som han kunde g till val p. Att dra sig ur kriget i Syd-Vietnam under 1964 var knappast realistiskt. Drimot efter valet ...s vet vi fortfarande inte.

*=t
- Att akademin och major media rankar JFK som nr 15 beror dels p att man medvetet/omedvetet r delaktiga i mrklggningen av hans radikalt progressiva politiska grning, dels att han mrdades mitt i den och drmed inte hann frflja allt det han pbrjat ver hela det politiska spektrat.

- JFK hade som sagt redan inlett evakueringen av samtliga amerikanska rdgivare frn Sydvietnam nr han mrdades.

- Om citatet frn RFK r korrekt utifrn sitt sammanhang, s har han helt enkelt fel. Det finns ingen president som har gjort lika mycket gott fr USA's folk och resten av mnskligheten, n just JFK.

- JFK startade inte "sjlv" Kubakrisen. Det var Chusjtjov och Castro som startade den eftersom de ville skydda Kuba mot vad de trodde var en verhngande amerikansk invasion. JFK's sjlvstndiga agerande, tvrt emot resten av skerhets-staben, rddade som sagt USA, Kuba och resten av mnskligheten frn ett fullskaligt globalt krnvapenkrig.

S.
Citera
2017-02-20, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
- Att akademin och major media rankar JFK som nr 15 beror dels p att man medvetet/omedvetet r delaktiga i mrklggningen av hans radikalt progressiva politiska grning, dels att han mrdades mitt i den och drmed inte hann frflja allt det han pbrjat ver hela det politiska spektrat.
(Det fetade: jag frutsttert att du hr menar fullflja, du gnar ju en viss mda t att mrka ord)
JFK satt drygt 1000 dagar, vilket motsvarar 3/4 av den tid som en amerikansk president sitter.
Lgg mrke till dagens amerikanska president Trump som rivstartat och frskt genomfra en rad reformer. Vad stoppade JFK? Existerade den ovan beskrivna "masspsykosen" redan innan mordet?

Eller r det troligare att JFK hade dliga relationer med kongressen.

Citat:
- JFK hade som sagt redan inlett evakueringen av samtliga amerikanska rdgivare frn Sydvietnam nr han mrdades.
Nej, det hade han inte. Det vore i hgsta grad oansvarigt. Var god ls p. Om det vore klart och tydligt att JFK tnkte dra sig ur kriget i Syd-Vietnam, d borde det inte debatteras.

Citat:
- Om citatet frn RFK r korrekt utifrn sitt sammanhang, s har han helt enkelt fel. Det finns ingen president som har gjort lika mycket gott fr USA's folk och resten av mnskligheten, n just JFK.
Det r inte RFK uttalanden som avgr hur betydelsefull JFK varit. Det r politiska bedmare och experter som anser att 12-13 andra presidenter har gjort mer och varit skickligare presidenter n vad JFK var.
Fr vrigt anses LBJ vara den som (frutom Roosevelt) r den president som varit mest delaktig i den moderna vlfrdsstatens tillblivelse.

Citat:
- JFK startade inte "sjlv" Kubakrisen. Det var Chusjtjov och Castro som startade den eftersom de ville skydda Kuba mot vad de trodde var en verhngande amerikansk invasion.
Och det p bevisligen goda grunder.
Citat:
JFK's sjlvstndiga agerande, tvrt emot resten av skerhets-staben, rddade som sagt USA, Kuba och resten av mnskligheten frn ett fullskaligt globalt krnvapenkrig.

S.
Bludder ...
Citera
2017-02-23, 14:46
Medlem
Citat:

Hur sg d samtiden p Kennedy? Hur pass progressivt (liberal) var han?

Vi kan ju kika p hur det sg ut i verkligheten.

1946 har tidningen "Look" i sin utgva 11 juni en artikel om JFK, som d r aktuell som kandidat till kongressen. Rubriken lyder:
"A Kennedy Runs for Congress; The Boston-bred scion of a former ambassador is a fighting-Irish conservative,

Vidare i artikeln kan man lsa:
When young, wealthy, and conservative John Fitzgerald Kennedy announced for Congress, many people wondered why,.

Tidningen The Chicago Tribune beskriver honom 1952 i liknande termer (a fighting conservative.)

Den fre detta president hustrun Eleanor Roosevelt har en stark stllning inom det Demokratiska partiet. I en tv intervju dec 7, 1958 tillfrgas Eleanor vem hon skulle stdja: en konservativ demokrat ssom JFK eller en liberal Republikan ssom Rockefeller.
Eleanor svarade att hon tnkte gra allt i sin makt fr att JFK inte skulle bli det Demokratiska partiets president kandidat.

I sina memoarer skriver Nixon att under en tv-snd debatt lyckades JFK frmedla bilden av att han [jfk] var mycket tuffare mot Castro och kommunismen.

Kennedy vinner presidentvalet med mycket liten marginal och kar genast frsvarsbudgeten.
Enligt egen utsago r kningen 20%, medan oberoende bedmare anser att det snarare r 10%.

Kennedy utser Republikanen Robert McNamara till frsvarsminister.

Kennedy utser Republikanen Dillon till posten som finansminister. I sina memoarer beskriver han JFK ssom finansiellt konservativ. Han fr medhll av Theodore Sorensen, rdgivare till JFK, som beskriver Kennedy:
"Kennedy was a fiscal conservative. Most of us and the press and historians have, for one reason or another, treated Kennedy as being much more liberal than he so regarded himself at the time in fiscal matters, he was extremely conservative, very cautious about the size of the budget.

John Kenneth Galbraith, liberal Harvard ekonom, och Kennedys ambassadr i Indien recenserade ett av Kennedys ekonomiska uttalanden ssom the most Republican speech since McKinley.

Martin Luther King Jr. kallade Kennedy administrationens frhllande till medborgligarttigheter ssom essentially cautious and defensive.
Kennedy lt FBI avlyssna telefonen hos en medarbetare till King, p grund av misstnkt samrre med kommunister.

JFK r en av f, kanske den ende av det Demokratiska partiets senatorer som inte tog tydligt och officiellt avstnd frn McCarthy, senatorn som hade kommunister p hjrnan.

Kennedy terupptar USA:s nuklera provsprngningar under jord i sept 1961. I mars 1962 meddelar Kennedy att USA ven ska gra nuklera sprngningar i atmosfren. Filosofen Bertrand Russell attackerar honom fr detta och kallar Kennedy much more wicked than Hitler,.

I korthet anses JFK tillhra sitt partis politiska mittfra.
Senast redigerad av PekkariP1 2017-02-23 kl. 14:58.
Citera
2017-02-25, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mannock
Det sgs s i filmen JFK. P sidan som du lnkade till str det att det r falskt, eftersom man antog att han trffade med alla tre skott, vilket han inte gjorde. Men pongen kvarstr; ven om skyttarna har tilltelse att missa ett skott s r det nd en enorm prestation. Speciellt med tanke p att det r det sista skottet som r det "bsta" skottet.

Det r min bedmning. Du fr givetvis vara av annan sikt.

https://m.youtube.com/watch?v=O4p7DBomWYA

En bit in den hr filmen experimenterar man med samma frutsttningar som LHO hade: en av msterskyttarna lyckades - p tredje frsket.
Citera
2017-03-03, 20:42
Medlem
Citat:
- dvstumme Ed Hoffman frsker bertta fr DPD och FBI att han ser en gevrskytt bakom staketet p grassy knoll skjuta mot JFK, men ignoreras vid upprepade tillfllen och fr inte vittna.

Ed vntar till 1967 med att bertta vad han sett. Det borde vara klart ven fr foliehattar att det drmed r omjligt fr Warren kommisionen att hra honom.
Vi kan ju kika p vad Ed har att bertta 1967 (fritt ur minnet):

Tv vita mn i vita kostymer och slips hastar frn TSBD med ngot som de frsker dlja.

Ed iakttar dem frn 250 meter.

Tiden gr och Ed utvecklar gradvis sin historia.
P 1990-talet har Ed flyttat de tv skummisarna till staketet p "the grassy Knoll". Bda br nu vapen. Den ena mannen hller nu i ett gevr. Han har mrk kostym, fluga och en hatt med smalt brtte. Denna man plockar isr gevret, som han ger till den andre mannen. Den andre mannen har nu en randig overall (!) p sig. Mannen i den randiga overallen r bevpnad med en pistol/revolver.

Det finns naturligtvis ingen som kan bekrfta att Ed Hoffman varit dr.
250 meter frn TSBD.
Senast redigerad av PekkariP1 2017-03-03 kl. 20:46.
Citera
2017-03-06, 09:14
Medlem
Citat:
Det stmmer, men:

- 5 - 6 av dessa ser ammunitionsrk- och hr skott drifrn (Rush to Judgement). Samtliga dessa jrnvgsarbetare utom en, Sam Holland, ignorerades av Kommissionen.

Hur kan du dra den slutsatsen?
Flera av jrvgsarbetarna vittnar ju infr Warren kommisionen. Frutom ovan nmnda Sam Holland hrs ju Royce Skelton, Lee Bowers, Frank Reilly och Austin Miller.

Dessutom redovisas vittnes depositioner frn Walter Winborn, James Leon Simmons, Richard Dodd, Nolan Potter, Clemon Earl Johnson, Ewell Cowsert, George Davis och Curtis Freeman.

----------------
Ser rk vittnen:

Sam Holland

Nolan H Potter
(Str p viadukten.)
CE1418 - hr 3 skott, kan inte sga varifrn skotten avlossats, rk framfr TSBD, mc-polis
kr mc upp fr grassy knoll.

James Leon Simmons
(Str p viadukten.)
CE1416 - hr 3 skott, ser avgasrk i nrheten av TSBD, ser hur mc-polis kr upp fr grassy knoll

Royce Skelton
(Str p viadukten)
Hrs av Warren - tror sig hra fyra skott, men kan inte ange varfirn, kanske frn motorcyklarna.
Ser rk frn cementen framfr limon, dr han tror att en kula trffar.

Mr,CLEMON EARL JOHNSON
(Str p viadukten)
CE 1422 - uppfattade ej att det var skott, vit rk observeras vid paviljongen och att rken kom frn en vergiven polis mc som stod dr.
-------------------------------------
Vittnen som inte ser ngon rk:

CURTIS FREEMAN BISHOP,
(Str p viadukten.)
CE1419 - hr 3 skott, ser hur en mc polis kr uppfr the grassy knoll

Mr, GOEORGE A. DAVIS
(Str p viadukten.)
CE 1424 - Kan ej ange antalet skott, det lt inte som skott utan som smllare. Trodde det var ett skmt.

EWELL WILLIAM COWSERT,
(Str p viadukten.)
CE 1423 - hr 2 eller tre skott, har ingen ide om varifrn de kommer.

Lee Bowers
(Sitter i ett trafikledartorn p bangrden.)
Hrs av Warren kommisionen.
Hr tre skott, som ndra kom frn TSBD eller frn omrdet i nrheten av mynningen av viadukten (the Triple Underpass).

Richard C. Dodd
(Str p viadukten)
CE 1420 -ser ingen rk, kan ej ange antalet skott eller varifrn de avlossats

Austin L. Miller
(Str p viadukten.)
Hrs av Warren - uppger sig hra 3 skott och tror att de kommer frn omrdet runt presidentens limo.

Walter Winborn
(Str p viadukten.)
CE1417 - hr 3 skott, ser ingen rk.

Frank Reilly
(Str p viadukten.)
Hrs av Warren kommisionen - uppger sig hra tre skott, anser att skotten avlossats i riktning frn trden p Elm Street's norra sida.

--------------------------------------
Vrt att notera r att ett flertal vittnen uppger att de ser hur en av mc-poliserna kr upp fr "the Grassy Knoll". Betyder det att det var s i verkligheten?
Senast redigerad av PekkariP1 2017-03-06 kl. 09:21.
Citera
2017-03-07, 19:09
Medlem
Citat:
Hr r vi helt verens. Den hr, svl som mnga andra s.k. konspirationstrdar borde sjlvklart sortera under respektive mne, inte om det ingr just konspirationer eller inte. Det mesta i mnsklig historia innehller konspirationer av ett eller annat slag.

Jag r inte sker p om han hade foreknowledge, dremot visste han antagligen p ett ungefr vilka som lg bakom och att CIA var inblandat.

Om han nu var s "frkrossad", varfr kom han inte ihg var han befann sig nr nyheten om mordet ndde honom? Det fanns i princip ingen amerikan som var i vuxen lder nr nyheten om mordet kablades ut, som inte mindes exakt var de befann sig nr de nddes av den. Sjlv minns jag exakt var jag befann mig nr jag fick nyheten om mordet p Olof Palme. Likadant med 9/11. Kommer minnas det s lnge jag lever. Du?

Jag kan p rak arm erinra mig endast ytterligare tv personer som inte mindes var de befann sig nr nyheten om mordet p JFK ndde dem. Howard E. Hunt och George H.W. Bush.

Som du sjlv pstr s var det mycket riktigt hans order om mrklggning han flldes p. Det du och jag nu diskuterar r just varfr han ville stoppa utredningen.

- Du menar att det var fr att dlja egen skuld.

- Jag menar att det var fr att han direkt frstod att inbrottet var en flla gillrad av CIA.

Exakt. Varfr ville han mrklgga om han sjlv saknade skuld?

Menar du nu att Bay of Pigs var kod fr mordet p Patrice Lumumba?

Ja, det r mainstreams ungefrliga konsensus som jag p kritiska punkter ifrgastter. Glm inte att det r segraren som skriver historia. Att ett samhlles intellektuella alltid har verkat inom ramarna satta av samma segrare. Med f lysande undantag. Det gller sjlvklart ven USA.

Men det gr jag, menar Du? Exakt var gr jag det?

Begreppet myntades fr att beskriva efterkrigstidens politiska situation i Turkiet, dr det gng p gng skedde en massa politiska mord, kupper p ett stt som endast kunde beskrivas som tecken p en parallell osynlig maktapparat som gjorde lite vad den ville utan att konsultera landets demokratiska institutioner.

Det finns i dag f intellektuella som frnekar existensen av en liknande Deep State i USA.

Vet jag inget om.

ven hr torde Du vara rtt ensam i din mainstream om du tror att Wall Street inte haft och har ett mycket stort dolt inflytande ver amerikansk politik. Historiskt som i nutid.

r det vad du tror?

Ja, tnka sig.

Kan du nu mjligtvis i god ordning frska bemta det jag skrev i mina tv tidigare inlgg och dessutom anvnda forumets citeringsfunktion. S vi kommer ngon vart.

Hr: (FB) (USA) Watergate

Hr: (FB) (USA) Watergate

Jag r en person som tror p att det var ngon form av konspiration mot Kennedy, men det hr med att Republikaner inte minns var de var nr Kennedy skts r inte konstigt.

Du mste komma ihg att Kennedys eftermle skapades i efterhand av hans fru Jackie, innan var Kennedy inte ngon jesusgestalt, han var inte srskilt populr, utan bara hos amerikansk arbetarklass.

Vad gjorde Kennedy egentligen? inte mycket, utan allt han blivit pdyvlad i efterhand, det var Johnson som tog bort segereringen i USA.

Mycket av tanken att Kennedy mste blivit mrdad i en konspiration bygger p att han var en historisk president medan han levde, och ingenting kunde vara mer felaktigt n det, han var en president i raden t.e.x Garfield som ingen minns ngot av bara fr att han blev mrdad, och Kennedy hade gtt samma de till mtes om det inte hade varit fr Jackie.

Hela Camelotmyten skapades dagarna efter mordet och begravningen var ett medvetet spektakel som dessutom skadade hennes barn fr livet och som gjorde att de blev missbrukare.

Nej jag tror mer att han blev mrdad av helt andra orsaker n heliga skl.

ven om Bush var insatt eller inte s r anledningen till att han inte minns att Kennedy var Nobody fr honom och drfr minns han inte, likas Nixon, Nixon grmde sig fr att frlorat mot honom 1960 och han var i flera r down under av detta innan han tog revansch, han sg ingen speciellt i Kennedy 1960, fr att det fanns ingen strlglans kring Kennedys, all strlglans r endast efterhandskonstruktioner skapade fr att skapa ett eftermle t Kennedy s att han inte skulle bli bortglmd som Garfield och det har gjort att Kennedy ftt fr stor betydelse som han verhuvudtaget inte frtjnar.
Citera
2017-03-07, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Mr
Jag r en person som tror p att det var ngon form av konspiration mot Kennedy,
Bra, dr r vi verens.

Citat:
men det hr med att Republikaner inte minns var de var nr Kennedy skts r inte konstigt.
Det gr nog inte verskatta den impact mordet hade p det amerikanska folket. F, eller ingen inrikespolitisk hndelse under 1900-talet har haft en s formativ betydelse. I linje med Pearl Harbor. Att en vuxen person vid sina sinnens fulla bruk inte kan komma ihg var hen befann sig vid beskedet om mordet r mycket mycket osannolikt. Landet befann sig i ett schocktillstnd fljt av djup sorg och rdsla infr framtiden. Demokrater svl som Republikaner. Folk satt klistrade framfr TV-n hela helgen och det var i princip folktomt p gatorna. Var man d ven djupt och intensivt engagerad i politiken och p hg niv blir en minneslucka hrvidlag n mer suspekt.

Drmed inte sagt att det r en sker indikation p ngon form av skuld. Man kan ha haft annat fuffens fr sig. Man kanske vill undvika en lng frgestund. Man kanske vill undvika guilt by association osv.

Trots det r det viktigt att notera i den hndelse det tillkommer andra mjliga indikationer p mjlig form av skuld. Sdana finns redan nu, men jag terkommer om det senare.

Citat:
Du mste komma ihg att Kennedys eftermle skapades i efterhand av hans fru Jackie, innan var Kennedy inte ngon jesusgestalt, han var inte srskilt populr, utan bara hos amerikansk arbetarklass.
Det stmmer att Camelot var en skapelse initierad av familj och nra anhngare och det r mycket den myten som gjort att jag inte intresserat mig srskilt mycket fr mordet tidigare. Inte ens Oliver Stones JFK fick mig att brja frdjupa mig. Det var frst nr jag lste, James Douglass: JFK and the Unspeakable, som jag insg att JFK var en allt annat n bortskmd brat som tyckte det var kul att leka lite president ett tag. Pappa betalar.

Ls grna den och terkom drp och bertta om du fortfarande tycker som du gr nu.

Citat:
Vad gjorde Kennedy egentligen? inte mycket, utan allt han blivit pdyvlad i efterhand, det var Johnson som tog bort segereringen i USA.
Inte mycket? Ok, vi tar det viktigaste frst:

- Det var JFK ensam som frhindrade den stora katastrofen, nr han under hrd press frn samtliga generaler/amiraler i Joint Chiefs, CIA, Council on Foreign Relations, hela sin administration utom RFK och McNamara, avstod ifrn att attackera Kuba och inkommande missiltransporter frn Sovjet, under Kubakrisen.

Dvs, Kuba hade redan fullt med taktiska krnvapen utplacerade p bataljonsniv och som fick avfyras utan ok ovanifrn, vid Kubakrisens start.

Vi hade allts antagligen inte kunnat ha den hr diskussionen om inte JFK hade sttt p sig. Vrlden hade annars befunnit sig i ett fullskaligt globalt krnvapenkrig.

Vicepresident Lyndon B. Johnson tillhrde de som ivrigast krvde omedelbar och fullskalig attack. Han tog som bekant ver presidentposten nr JFK mrdades i Dallas. Direkt efter Kubakrisens mirakulsa lsning svor JCS med Gen. LeMay i spetsen ve och frbannelse ver JFK. Att han var en landsfrrdare som hade slt ut Kuba till vrldskommunismen.

Knappt ett r senare skts han fegt ihjl p ppen gata.

Vi brjar hr och betar av hela listan (om du vill) p president Kennedy's politiska grning. En punkt i taget. Du kommer att bli mycket frvnad. Det blev jag.

Citat:
Mycket av tanken att Kennedy mste blivit mrdad i en konspiration bygger p att han var en historisk president medan han levde, och ingenting kunde vara mer felaktigt n det, han var en president i raden t.e.x Garfield som ingen minns ngot av bara fr att han blev mrdad, och Kennedy hade gtt samma de till mtes om det inte hade varit fr Jackie.

Hela Camelotmyten skapades dagarna efter mordet och begravningen var ett medvetet spektakel som dessutom skadade hennes barn fr livet och som gjorde att de blev missbrukare.
Jag hller som sagt med om att Camelot-dravlet maskerade JFK's verkliga grning som president. Han var mycket mycket bttre n s.

Citat:
Nej jag tror mer att han blev mrdad av helt andra orsaker n heliga skl.
Som vad?

Citat:
ven om Bush var insatt eller inte s r anledningen till att han inte minns att Kennedy var Nobody fr honom och drfr minns han inte, likas Nixon, Nixon grmde sig fr att frlorat mot honom 1960 och han var i flera r down under av detta innan han tog revansch, han sg ingen speciellt i Kennedy 1960, fr att det fanns ingen strlglans kring Kennedys, all strlglans r endast efterhandskonstruktioner skapade fr att skapa ett eftermle t Kennedy s att han inte skulle bli bortglmd som Garfield och det har gjort att Kennedy ftt fr stor betydelse som han verhuvudtaget inte frtjnar.
Vrldens mktigaste person, "nobody"?

Skrp dig
Citera
2017-03-07, 22:56
Moderator
Citat:
Svar p det hr inlgget finns i JFK-trden.

Hr: (FB) John F Kennedy - mordet - 22 November 1963

Det besvarade inlgget r flyttat till denna trd.

/Moderator
Citera
2017-03-09, 16:38
Medlem
Oswald portrtteras som sadistisk hustrumisshandlare i Warrenkommissionens rapport. Hr analyserar Robert-Charles Dunnes 18 av de vittnesml som utver hustrun sjlv, Marina Oswald, rapporterar den fysiska misshandeln.

17 av dessa r hrsgen och endast 1 vittne sger sig ha sett att Lee vid ett tillflle har gett Marina en rfil. Egendomligt nog var det det enda vittnet som inte frhrdes. Kommissionen sjlv hvdar i memorandum att Marina r ett synnerligen oplitligt vittne som bevisligen ljuger, glmmer, skarvar, ndrar sig, ger sinsemellan ofrenliga utsagor. Att hon var satt i karantn med dygnet-runt-bevakning av Secret Service under utvisningshot om hon inte var "samarbetsvillig", r givetvis i sig skl nog att ta hennes vittnesml med en nypa salt.

Oswald, kommunisten och avhopparen till Sovjetunionen, umgicks mycket intensivt i tv kretsar efter terkomsten till USA: Vitryska exil-ryssar i Dallas och anti-Castro exilkubaner i New Orleans.

1. Det var exilkubaner under ledning av CIA's propagandaexpert David Atlee Phillips som timmarna efter mordet p JFK drog igng en desinformationskampanj via sina ombud i massmedia, som gick ut p att Oswald hade utfrt mordet p uppdrag av Fidel Castro.

2. Det var i allt vsentligt vitryssarna i Dallas som sg till att separera Oswald frn sin fru, Marina, tiden innan mordet. Som stod fr vittnesunderlaget till Oswalds vldsamhet mot sin fru och att han kunde portrtteras som en "Lone Nut."

Dm sjlva: https://kennedysandking.com/john-f-k...-wife-batterer
Citera
2017-03-10, 01:39
Medlem
Citat:
... 18 av de vittnesml som utver hustrun sjlv, Marina Oswald, rapporterar den fysiska misshandeln.

Edit: Det r allts samtliga vittnesml i Kommissionens underlag. 18 + 1 = 19 vittnesml av vilka 17 st r hrsgen, 1 r avgivit skriftligen samt 1 av Marina Oswald.

S mycket fr "Oswald, hustrumisshandlaren."
Citera
2017-04-26, 23:34
Medlem
Det fanns en och annan amerikansk politiker som vgade tala sanning.

Robert Kennedys death, like the Presidents, was mourned as an extension of the evils of senseless violence; events moved on, and the profound alterations that these deaths brought in the equation of power in America was perceived as random . What is odd is not that some people thought it was all random, but that so many intelligent people refused to believe that it might be anything else. Nothing can measure more graphically how limited was the general understanding of what is possible in America.

~Congressman Allard Lowenstein

Men de var inte mnga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in