Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
Svara
2014-02-22, 12:19
Medlem
Var med om det sjukaste jag ngonsin varit med om i cannabisvg (och kanske ngon annan vg ocks). Vet inte riktigt vad det var, men hela min kropp sger nu att jag aldrig mer borde rka cb.

Igr dr vid 20-ish tiden skulle jag och min pojkvn dela p en spliff (ca 1g rent). Min pojkvn har ngra rs erfarenhet av cb, medan jag bara har knappt ett halvrs. Men eftersom att vi frr rkt rent och mycket (just fr att dr vi bor finns mest bara skitgrnt med knappt ngon THC-halt alls) tnkte jag att nu ska jag f det absolut bsta ruset och tog mycket mer n jag brukar. Vilket direkt efter spliffen tog slut startade i vrldens jvla skrattnoja, s vi tnkte direkt att vi ftt n guld g d vi knappt kunde st upp eftersom att vi skrattade s mycket.

Pltsligt ser jag som mig sjlv, eller det knns som att jag ser mig sjlv i en film och allt jag gr inte egentligen hnder p riktigt, och d stter sjlvklart paniken in. Jag grter och skriker och r helt vertygad om att jag haft en latent psykisksjukdom som sltt ut nu och att det hr kommer vara mitt liv frn och med nu. Det brjar spelas videos i huvudet, som frvrigt knns extremt verkliga, om att jag blir instngd p ett psykhem. Fr lite lugn i att min pojkvn dock brjar knna exakt samma tripp och blir precis som jag; extremt rdd, d detta r ngot vi aldrig erfarit tidigare eller ens verhuvudtaget hrt talas om.

Vid 21-tiden inser jag att ruset bara blir vrre och vrre och fr extremt obehagliga ryckningar i hela kroppen, speciellt armar och ben som sls ut varannan sekund och jag knner blodfldet forsa genom venerna upp till huvudet s det knns som att jag fr duschar av vrme p mig ungefr varje minut. Och helt pltsligt knns det som att sovrummet som vi r i, r det enda rummet p hela jorden. Att efter man lmnar rummet finns ingenting annat utanfr. Min pojkvn tyckte att det kndes som att vi var i vrldens strsta labyrint och att kket (som r bredvid sovrummet) omringade rummet p nt stt. Medan jag ngra minuter senare var helt vertygad om att sovrummet var i kket nu och att kket omslt rummet. (Ungefr som att vi flyttat alla mbler frn sovrummet till kket och att vi var dr nu)

Fick stndigt bilder i huvudet att vra frldrar kom och att ambulansen och polisen kom, men ibland fick man smkorta sekunder d allt var normalt och man kunde tnka normalt och man insg vad som hnde och frskte lugna sig sjlv att det skulle g ver efter ett tag. Och dessa sekunder av det "normala" brjade komma mer, s man insg p nt stt mer om mer vad som hnde. Men lika snabbt slungades man ut i trippen igen och allt kndes som en drm igen, dr man agerade frst och tnkte sen, vilket gjorde mig extra nojjig och rdd och trodde att jag skulle hugga ner min pojkvn med en kniv ifall det skulle bli vrre och jag tillslut inte skulle fatta att det var verkliga livet.

Sen fick jag vrldens konstigaste knsla, typ som att allting som redan hnt, hnde en gng till fr man fick deja v p deja v och man kunde stndigt inte stta fingret p vad som hnt nyss, eftersom man inte visste om det hnt nyss eller fr en timme sen eller om det ens hnt verhuvudtaget.

Hr brjar klockan bli 22 och jag och min pojkvn (efter mycket skande p fb) bestmmer att vi ska lgga oss och sova bort ruset. Tog ungefr en halvtimme innan vi ens hittat en skn plats i sngen och efter den halvtimmen var vi bombskra p att tre timmar gtt frbi, det kndes verkligen som den lngsta halvtimmen av vra liv.

Nojjandet och "drmvrlden" fortsatte tills vi lyckades somna och sen vakna vi dr vid 05-snret och d var nstan allt som vanligt igen. Allt kndes overkligt och allt vi upplevt kndes som att det egentligen inte hnt och att vi bara vaknade upp ur en drm. Vissa bitar minns vi tydligt medan vissa bitar r helt borta och vi har ingen aning om hur vi frst insg att vi snedtrippa (eller vad det nu egentligen var). Nu dagen efter har vi bda tv huvudvrk, men tnkandet r helt normalt igen.

Ngon som varit med om samma och kan frklara vad fan som hnde egentligen?
Citera
2014-02-22, 12:29
Medlem
Ni mste ha rkt Spice.
Citera
2014-02-22, 12:29
Medlem
WhatDoctors avatar
Du fick i dig lite fr mycket bara
Har mrkt p vnner att nr de ntt stadiet okontrollerade skrattanfall och sen rker lite till s brukar det ofta g lite halvdant. Ngon gng slutat med kaskadspyor.
Anyhow, lr dig vart din grns gr ungefr s slipper du detta!
Citera
2014-02-22, 12:58
Medlem
goodbye-horsess avatar
Jag tror ni borde g tillbaka till er kran och frga vad det var ni fick, om mjlighet till detta finns. Men jag tror att det bara blev fr mycket helt enkelt, trkigt nr det blir s. Men om du ger ett nytt frsk snart s kommer du f en mycket bttre erfarenhet s lnge du rker med sunt frnuft
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in