Citat:
Ursprungligen postat av
RexNemorensis
Det finns dock ingen strre symbolisk och politisk nytta med att "d martyrdden" i en frvirrad kamp fr NWO, eller i kamp fr sitt eget njes och sina egna demoners skull.
Jo, det finns det givetvis visst. Hur eller varfr ngon dr har historiskt och i vr samtid visat sig ganska ointressant nr det kommer till att skapa framgngsrika martyrer. Allt sdant gr att frndra och pussla med i efterhand. I vrigt upplever jag det som sagt inte som att Mikael kmpar fr "NWO" bara fr att han inte stdjer ngon av de tv (eller tre beroende p hur man rknar) frtryckande rvarregimer som arbetar aktivt fr att flytta fram sina positioner.
Mjligtvis kan idealismen tyckas vara ngot naiv, men det har jag inga strre problem med. Tvrtom r det ofta vr idealism och vr rttrdighet som gr oss s moraliskt verlgsna vra fiender.
Citat:
Visst kan det vara i viss mn intressant och spnnande med folk som ker ner till Syrien och krigar fr Al Qaida eller med personer som ker till nt skitstlle i Afrika och krigar tillsammans med och emot infdingar i djungeln eller knen. Ngot strre politiskt och ideologiskt symbolvrde fr svensk, europeisk och vit nationalism har det dock inte.
Tycker inte att dina liknelser med djungel- och kenkonflikter r srskilt klockrena, d Skillt ju r engagerad i ett projekt som vad jag frstr efterstrvar ett etnonationalistiskt och vitt Ukraina, eller delar av det tminstone. Mjligtvis hade man kunnat skapa ett nnu strre symbolvrde (ur svensk synvinkel) genom att symboliskt beskydda svenskttlingarna i Gammelsvenskby, men det r ju en bisak i sammanhanget.
Citat:
Att en del svenskar i brjan av 1990-talet kte ner till Juggeland och hjlpte ett gng med berusade ligister frn ena folkgruppen att mrda sina grannar frn den andra folkgruppen var ocks helt meningslst ur svensk, europeisk och vit synvinkel.
Nja, hller nog inte med hr heller. Att som vit, europeisk och germansk nationalist stdja serberna mot kosmopoliter och globalister av olika slag i en konflikt dr den ena sidan demoniserades samtidigt som den andra fick hrja fritt r nog bara sunt och positivt, frutsatt att de tog med sig trningen hem.
Allt r ju relativt sklart. Vi nordiska nationalister r ju ganska f (med ngra hundra riktigt aktiva eller liknande), s man fr ju alltid gra en avvgning om det r vrt att riskera att offra ngra av dessa ftal i utlndska konflikter och vad konsekvenserna blir. Jag tror dock som sagt att det hade pverkat positivt, ven om hela resonemanget frn min del i viss mening r cyniskt och lite knslokallt.