2014-04-10, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Det finns ngot romantiskt ver det hela, och skulle nu Skillt faktiskt d (vilket vi verkligen inte fr hoppas), s vet vi ju vilken symbolisk men ocks praktiskt politisk nytta som martyrer innebr, bde historiskt men ocks i vr samtid.

Det finns dock ingen strre symbolisk och politisk nytta med att "d martyrdden" i en frvirrad kamp fr NWO, eller i kamp fr sitt eget njes och sina egna demoners skull. Visst kan det vara i viss mn intressant och spnnande med folk som ker ner till Syrien och krigar fr Al Qaida eller med personer som ker till nt skitstlle i Afrika och krigar tillsammans med och emot infdingar i djungeln eller knen. Ngot strre politiskt och ideologiskt symbolvrde fr svensk, europeisk och vit nationalism har det dock inte. Att en del svenskar i brjan av 1990-talet kte ner till Juggeland och hjlpte ett gng med berusade ligister frn ena folkgruppen att mrda sina grannar frn den andra folkgruppen var ocks helt meningslst ur svensk, europeisk och vit synvinkel.
Citera
2014-04-10, 13:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RexNemorensis
Det finns dock ingen strre symbolisk och politisk nytta med att "d martyrdden" i en frvirrad kamp fr NWO, eller i kamp fr sitt eget njes och sina egna demoners skull.
Jo, det finns det givetvis visst. Hur eller varfr ngon dr har historiskt och i vr samtid visat sig ganska ointressant nr det kommer till att skapa framgngsrika martyrer. Allt sdant gr att frndra och pussla med i efterhand. I vrigt upplever jag det som sagt inte som att Mikael kmpar fr "NWO" bara fr att han inte stdjer ngon av de tv (eller tre beroende p hur man rknar) frtryckande rvarregimer som arbetar aktivt fr att flytta fram sina positioner.

Mjligtvis kan idealismen tyckas vara ngot naiv, men det har jag inga strre problem med. Tvrtom r det ofta vr idealism och vr rttrdighet som gr oss s moraliskt verlgsna vra fiender.

Citat:
Visst kan det vara i viss mn intressant och spnnande med folk som ker ner till Syrien och krigar fr Al Qaida eller med personer som ker till nt skitstlle i Afrika och krigar tillsammans med och emot infdingar i djungeln eller knen. Ngot strre politiskt och ideologiskt symbolvrde fr svensk, europeisk och vit nationalism har det dock inte.
Tycker inte att dina liknelser med djungel- och kenkonflikter r srskilt klockrena, d Skillt ju r engagerad i ett projekt som vad jag frstr efterstrvar ett etnonationalistiskt och vitt Ukraina, eller delar av det tminstone. Mjligtvis hade man kunnat skapa ett nnu strre symbolvrde (ur svensk synvinkel) genom att symboliskt beskydda svenskttlingarna i Gammelsvenskby, men det r ju en bisak i sammanhanget.

Citat:
Att en del svenskar i brjan av 1990-talet kte ner till Juggeland och hjlpte ett gng med berusade ligister frn ena folkgruppen att mrda sina grannar frn den andra folkgruppen var ocks helt meningslst ur svensk, europeisk och vit synvinkel.
Nja, hller nog inte med hr heller. Att som vit, europeisk och germansk nationalist stdja serberna mot kosmopoliter och globalister av olika slag i en konflikt dr den ena sidan demoniserades samtidigt som den andra fick hrja fritt r nog bara sunt och positivt, frutsatt att de tog med sig trningen hem.

Allt r ju relativt sklart. Vi nordiska nationalister r ju ganska f (med ngra hundra riktigt aktiva eller liknande), s man fr ju alltid gra en avvgning om det r vrt att riskera att offra ngra av dessa ftal i utlndska konflikter och vad konsekvenserna blir. Jag tror dock som sagt att det hade pverkat positivt, ven om hela resonemanget frn min del i viss mening r cyniskt och lite knslokallt.
Citera
2014-04-10, 14:20
Medlem
Danne90s avatar
Citat:

Nja, hller nog inte med hr heller. Att som vit, europeisk och germansk nationalist stdja serberna mot kosmopoliter och globalister av olika slag i en konflikt dr den ena sidan demoniserades samtidigt som den andra fick hrja fritt r nriktigra sunt och positivt, frutsatt att de tog med sig trningen hem.

Allt r ju relativt sklart. Vi nordiska nationalister r ju ganska f (med ngra hundra riktigt aktiva eller liknande), s man fr ju alltid gra en avvgning om det r vrt att riskera att offra ngra av dessa ftal i utlndska konflikter och vad konsekvenserna blir. Jag tror dock som sagt att det hade pverkat positivt, ven om hela resonemanget frn min del i viss mening r cyniskt och lite knslokallt.

Du menar serberna som importerar knark och vapen till Sverige? Vi fr be gudarna att Serbien eller Bosnien aldrig kommer med i EU. Men jag antar att du vlkomnar dina brottsliga brder som kunde bara dda civila och vldta kvinnor fr vi sg vad som hnde nr de mtte riktig arm. Ls operation storm eller siege of gradacac. Men sdana r ni.
Citera
2014-04-10, 14:54
Medlem
Citat:
Nja, min bedmning r att jag har rekryterat ngonstans mellan 2 och 300 rster till SvP (ven om det frsts r omjligt att veta vad folk faktiskt rstar p p valdagen) + ett antal personer som faktiskt har tecknat medlemskap och i varierande grad aktiverat sig politiskt pga av mina inlgg eller korrespondens med mig. S allt r relativt.

Jag tror absolut att du kan ha rekryterat mnga till SvP svl som till nationalismen, srskilt genom ditt tidigare och icke-partipolitrukiska skrivande p Flashback. Samtidigt misstnker jag att du, och framfrallt MrSkadlig, har ftt ganska mnga nationalistiskt sinnade att dra ronen t sig och att dessa har ftt en smre bild av SvP n vad de annars hade haft.

Citat:
Du verkar mest bli sur nr man inte hller med dig i sak och ppekar att fok (inte just du personligen) faktiskt ljuger. Det r lite trkigt, eftersom du verlag r vldigt intelligent och relativt plst.

Nmn/lnka grna ett exempel dr jag blev sur fr att ngon annans lgner ppekades.

Citat:
Jag kan medge att vissa av mina inlgg i diverse Ukraina-trdar hll rtt lg kvalitet, men lngre n s strcker jag mig inte. Har du vriga klagoml s gr det bra att kontakta partiledningen och framfra dessa

Jag lovar att skicka ett vykort med mina synpunkter.

Citat:
jag gr som sagt inte detta fr att jag tycker att det r s vansinnigt roligt utan fr att jag upplever att det ger resultat.

Du har lagt enormt mycket tid p nationalismen och skrivit mycket bra. Det bermmer jag dig fr. Tyvrr har du delvis fastnat i ett typiskt organisationsbeteende som mestadels r kontraproduktivt och skadligt, fr organisationen/partiet och fr svensk nationalism. Att kalla det sektbeteende r kanske att ta i men det r t det hllet.
Citera
2014-04-10, 15:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Danne90
Du menar serberna som importerar knark och vapen till Sverige? Vi fr be gudarna att Serbien eller Bosnien aldrig kommer med i EU. Men jag antar att du vlkomnar dina brottsliga brder som kunde bara dda civila och vldta kvinnor fr vi sg vad som hnde nr de mtte riktig arm. Ls operation storm eller siege of gradacac. Men sdana r ni.
Jag har aldrig ngonstans skrivit att serberna skulle vara mitt favoritfolk, det r de naturligtvis inte (precis som varken ryssar eller ukrainare r det). Dremot r det uppenbart att de blev mycket vedervrdigt behandlade av globalisterna i NWO och mycket orttvist fick ta hela skulden i konflikten. Mnga serber kmpade ocks fr ngot delt och beundransvrt, medan andra kanske hade mer tveksamma motiv. I vilket fall som helst finns det ingenting som ursktar hur Vst n idag ger serberna hela skulden fr det som hnde, eller hur man agerade d.

Citat:
Ursprungligen postat av RexNemorensis
Du har lagt enormt mycket tid p nationalismen och skrivit mycket bra. Det bermmer jag dig fr. Tyvrr har du delvis fastnat i ett typiskt organisationsbeteende som mestadels r kontraproduktivt och skadligt, fr organisationen/partiet och fr svensk nationalism. Att kalla det sektbeteende r kanske att ta i men det r t det hllet.
Ok, tja, det r vl inte omjligt antar jag, ven om jag sjlv inte upplever det s. Jag fr ta det med mig och tnka p det helt enkelt. Det viktiga r ju som sagt att vara s effektiv som mjligt och n ut till s mnga som mjligt, det r ju det som r det intressanta.
Senast redigerad av Straybullet 2014-04-10 kl. 15:09.
Citera
2014-04-10, 15:14
Medlem
Citat:
Jag har aldrig ngonstans skrivit att serberna skulle vara mitt favoritfolk, det r de naturligtvis inte (precis som varken ryssar eller ukrainare r det). Dremot r det uppenbart att de blev mycket vedervrdigt behandlade av globalisterna i NWO och mycket orttvist fick ta hela skulden i konflikten. Mnga serber kmpade ocks fr ngot delt och beundransvrt, medan andra kanske hade mer tveksamma motiv. I vilket fall som helst finns det ingenting som ursktar hur Vst n idag ger serberna hela skulden fr det som hnde, eller hur man agerade d.

Naturligtvis r det s. Historiebeskrivningen kring Jugoslavienkriget har blivit vldigt vinklad och frljugen. Allas vr husgud William Pierce frstod vad det handlade om:

Citat:
The New World Order gang, Jews and Gentiles alike, hate the Serbs for two reasons, and neither reason is that the Serbs treat the Albanians in Kosovo province roughly. The Clintonistas hate the Serbs because, first, the Serbs want a Serbian nation of their own again. The Serbs don't believe in multiculturalism and power-sharing and all of the other liberal-feminist-Jewish claptrap so beloved by the New World Order enthusiasts. And the Clintonistas are afraid that if the Serbs can have a Serb country, then other ethnic groups elsewhere also may want to opt out of the grand multicultural design.

The second reason the New World Order types hate the Serbs is that the Serbs are refusing to obey orders, refusing to recognize the supremacy of the New World Order. The Serbs believe that they can manage their own affairs, without any help from the New World Order or NATO or the United Nations or Madeleine Albright. They don't want to become a batch of happy serfs on the global plantation, holding hands and singing "We Are the World" along with everyone else. They just want to be left alone. And to the Clintonistas that is intolerable.

And I should point out here that these two reasons for hating the Serbs ultimately boil down to one reason. The aim of the New World Order gang is domination. It is total control. To some of the Gentiles in the gang this aim may be all tied up with the ideology of egalitarianism and multiculturalism and making fighter pilots out of women, but for the Jews it is simply domination. They want to run the world, and they will attempt to destroy anyone who gets in their way.

http://cdn.preterhuman.net/texts/unsorted/fs994a.html
Citera
2014-04-10, 15:40
Medlem
Orjisols avatar
Som Adolf Hitler skriver i Mein Kampf "Den enda synpunkt som r tillten vid ett utrikespolitiskt vervgande r denna: r det till nytta eller skada fr vrt folk nu eller i framtiden?
Detta r den enda frutfattade mening som fr glla vid behandlingen av denna frga." Drfr anser jag Putin som the lesser of two evils med tanke p att han nd frskt terupprtta ngon slags konservativ moral i Ryssland och upprusta den ortodoxa kyrkan.

Om C14 ker och skjuter p sina vita brder i st s gr dom ju nd nwo-jude-bankirernas renden eftersom regeringen sjlva skickar dit legoknektar och militrer. Allts kommer C14 slss p samma sida som judekuppmakar regeringen.
Citera
2014-04-10, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orjisol
Som Adolf Hitler skriver i Mein Kampf "Den enda synpunkt som r tillten vid ett utrikespolitiskt vervgande r denna: r det till nytta eller skada fr vrt folk nu eller i framtiden?
Detta r den enda frutfattade mening som fr glla vid behandlingen av denna frga." Drfr anser jag Putin som the lesser of two evils med tanke p att han nd frskt terupprtta ngon slags konservativ moral i Ryssland och upprusta den ortodoxa kyrkan.

Om C14 ker och skjuter p sina vita brder i st s gr dom ju nd nwo-jude-bankirernas renden eftersom regeringen sjlva skickar dit legoknektar och militrer. Allts kommer C14 slss p samma sida som judekuppmakar regeringen.

S r det naturligtvis. Det spelar ingen roll om jag r den mest renlriga och vlmenande nationalisten p jorden och enbart strvar efter frihet fr mitt eget folk, om den kamp jag bedriver av ngon anledning rkar gynna den internationella judemaktens strvan och agenda. Jag behver inte ens veta om eller frst att s r fallet. ven om man kortsiktigt tror sig gynna den egna gruppen s frstr man bde fr sin egen grupp och fr andra vita om man gynnar vrldsjudenhetens agenda.

Detta kan naturligtvis leda till att vita nationalister ibland hamnar i en lojalitets- och intressekonflikt. Om det vita lilleputtlandet X av ngon geopolitisk anledning tas ver av stormakt A s kommer lilleputtvitingarna frmodligen att alliera sig med stormakt B som krigar mot stormakt A. Problemet r bara att stormakt A krigar mot vrldsjudenheten, medan stormakt B styrs av vrldsjudenheten.

Ett tydligt exempel r sm nationer som Norge, Danmark m.fl. under andra vrldskriget.
Citera
2014-04-10, 17:57
Medlem
Dorniers avatar
Betrffande om Straybullet och MrSkargard har gett ett dligt intryck och skadat svensk nationalism, jag kan sjlv sga att jag knappt lst nt av vad MrSkargard skrivit, har "spolat frbi" honom i de flesta trdar d han inte verkat ha s mycket intressant att sga.

Har bara hrt en del andra sga att denne person r en trkig grindvakt, men inte lst mycket sjlv av hans alster.

Straybullet har vl alltid framsttt som ganska diplomatisk i de flesta sammanhang p forumet, s det r vl inte s konstigt om han ocks velat parera ev. kritik mot SvP p ett diplomatiskt stt.

Sen var det vl nn annan som sade att han blivit lite sur och otrevlig sista tiden, han kanske har tappat tlamodet ngot ibland?

Straybullet har nog fr det mesta frskt hlla en viss stil och niv p forumet dock.
Citera
2014-04-11, 10:54
Medlem
Hyperexiums avatar
Hej Micke!

En frga hr! Artikel frn FT:

http://www.friatider.se/ryssland-ame...erar-i-ukraina

Har du mrkt av denna aktivitet/operation och vet du i s fall mer n vad som framkommer i Fria tiders artikel?

Mvh
Senast redigerad av Hyperexium 2014-04-11 kl. 11:07.
Citera
2014-04-12, 20:29
Medlem
Skillt gripen?

Citat:
! NYSS !

Sjvfrsvarstyrkor som har kontrol ver region stoppade 2 bussar grnsen till Harkiv och Poltava av sjvfrsvarstyrkor som har kontrol ver region. Bland 44 hgervnliga i bussar 1 person USA medbrjare OCH 1 SVENSK !

I bussar fanns ldor med molotovcocktails, vapen, hjlmar och skottskra vstar. Samtlida brotslingar transpolterades till polisen. Var det inte Mikael Skillt ? Kommer det i svenska tidningar?
http://www.friatider.se/putin-skrive...ent-1333497743

Han skrev igr:

@MikaelSkillt: Kl 18:00 imorgon stts hrt mot hrt i Kharkiv. Det r dax att f ett stopp p dumheterna i stra Ukraina. #svpol #natpol #ukraina

https://twitter.com/mikaelskillt/sta...36206215954432
Citera
2014-04-12, 20:32
Medlem
baggebo1s avatar
En buss med fotbollshuliganer p vg till Kharkiv har stoppats, samtliga har gripits av polis. Dribland en svensk medborgare:
Citat:
I Kharkov planerade maydauny att anordna ett rally "fr enighet i Ukraina."
"Rtt sektor" och "frihet" hade skickat en gemensam konvoj av "Vnskap".
Men, som tidigare har rapporterats, reste pravosekov har inte fungerat.

Det finns nya intressanta detaljer :

"Vnskap i rallyt deltog aktivister och fotbollsfans - totalt 44 personer, bland dem tv utlnningar, ett svenskt nationellt och en amerikansk medborgare."

Frn ord aktivister, som nu r p scenen, drog bussarna upplste "Berkut", som hoppade av till separatisterna. Aktivistrapporter som stoppar alla persontransporter, som frsker komma in i omrdet, och alla mn utan undantag - slagen.

Talesman fr inrikesministeriet i Poltava regionen sade att aktivisterna gripits av polisen, drfr att "det hr rallyt r knappast anvndarvnligt." Han sade att bussarna grep ldor med molotovcocktails, blankvapen, hjlmar och skyddsvstar. De gripna frdes till polisstationen i Poltava. "
http://translate.google.com/translat...ave&edit-text=

Senaste Skillt-twittret:
Citat:
Kl 18:00 imorgon stts hrt mot hrt i Kharkiv. Det r dax att f ett stopp p dumheterna i stra Ukraina.
https://twitter.com/MikaelSkillt/sta...36206215954432

Den svenska enmansarmn sls allts ut i Poltava av alla stllen.
Senast redigerad av baggebo1 2014-04-12 kl. 20:38.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in