• 1
  • 2
2014-02-25, 23:02
Medlem
Hej nu är det så att jag ska införskaffa mig en ny bil men stora frågan är vilken mellan mercan & Porschen så tänkte höra mig för här . Bilarna de gäller är somsagt en mercedes sl 500,årsmodell 2003- framåt eller en porsche 996 årsmodell 1998-2001 prisklass mellan 150000-200000:-.
Vad tycker folket är mest prisvärt osv? Någon som har någon av bilarna som ligger inne med lite tips man ska se mer på innan köp? Allt med tips och info om de olika bilarna uppskattas
Citera
2014-02-25, 23:49
Medlem
Clint Ruins avatar
Ingen av dem. SL500 är klumpig och törstig, första generationens 996 är den tristaste versionen av alla 911r.
Citera
2014-02-25, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clint Ruin
Ingen av dem. SL500 är klumpig och törstig, första generationens 996 är den tristaste versionen av alla 911r.

Kommer ju inte bli några långkörningar så ofta så bränslekostnaden är nog inte mycket högre på en sl än på min gamla porsche 928s jag hade innan. Kanske lite klumpig men fastnat för den. Min far har en sl fast modellen tidigare vilken jag med fastnat lite för men somsagt står mellan en 996a elr sl500 för mig och smaken är ju som baken tycker själv personligen båda bilarna är jäkligt fetta,roliga att köra på olika sätt med mera.
Citera
2014-02-26, 00:03
Medlem
Clint Ruins avatar
OK, låter bra att du har testat bägge och märkt skillnaderna, det är ju två helt olika bilar.

Har själv inte järnkoll på merca (däremot på Porsche), men är inte BMW M3 ett alternativ?
Dessvärre brukar ju äldre M3r oftast vara hårt körda, och försäkringspremien är hög.
Citera
2014-02-26, 00:13
Medlem
Citat:
OK, låter bra att du har testat bägge och märkt skillnaderna, det är ju två helt olika bilar.

Har själv inte järnkoll på merca (däremot på Porsche), men är inte BMW M3 ett alternativ?
Dessvärre brukar ju äldre M3r oftast vara hårt körda, och försäkringspremien är hög.

Japp har testat en del bilar genom tiderna då jag haft praktik på en bilfirma i lite yngre dagar som hade en hel del bilar som Ferrari,Porsche,BMW, Mercedes osv.

Har kollat lite smått på m3an men känner med att har man en sådan är de mest för hård körning och de flesta är ju tyvärr hårt körda med bilen jag tänk själv är mer åt att "åka köpa glass" och njuta av sommardagarna
Citera
2014-02-26, 00:18
Medlem
Clint Ruins avatar
Låter som att du har koll på läget, finns ju massa kul bilar i prisklassen 150-200K så jag önskar lycka till med bilinköpet.
Citera
2014-02-26, 01:05
Medlem
loveitorhateits avatar
Porsche är sportbilen du väljer åt frugan.
Citera
2014-02-26, 06:58
Medlem
Citat:
Låter som att du har koll på läget, finns ju massa kul bilar i prisklassen 150-200K så jag önskar lycka till med bilinköpet.
Man tackar
Citera
2014-02-26, 06:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av loveitorhateit
Porsche är sportbilen du väljer åt frugan.
Okej? Så du röstar på mercan?
Citera
2014-02-26, 08:45
Medlem
ImWorthlesss avatar
Ska du ha nått fint att glida med till glasskiosken en solig dag samt kunna stämpla på med lite effekt under huven..
Så välj nåt som verkligen visar detta, en merca ropar maffia/bidragsinvandring oavsett modell för mig..

Porsche var tufft för 15 år sen..

Köp dig nåt exklusivt och läckert, nåt som verkligen sticker ut, mullrande jänkarsnurra?
Fräsig Mustang? Camaro? nåt i den stilen som verkligen ger njutning under sommaren och tur till glasskisoken..
Citera
2014-02-26, 09:17
Medlem
Cocaine-Cowboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImWorthless
Ska du ha nått fint att glida med till glasskiosken en solig dag samt kunna stämpla på med lite effekt under huven..
Så välj nåt som verkligen visar detta, en merca ropar maffia/bidragsinvandring oavsett modell för mig..

Köp dig nåt exklusivt och läckert, nåt som verkligen sticker ut, mullrande jänkarsnurra?
Fräsig Mustang? Camaro? nåt i den stilen som verkligen ger njutning under sommaren och tur till glasskisoken..
Hahaha Mustang , Camaro? Ja TS, vill du ha en plastig bil med noll körglädje och regelbundna reparationer och möjligtvis en ny vänskap i form av bilmekaniker så köper du en Camaro / Mustang.

Det borde vara förbjudet att sätta in valfri amerikansk bil i samma mening som tyska premiumbilar.

Tycker du ska köra på Porsche, eftersom körglädjen är något högre än Mercan. Vill du lite mer lyx / komfortkänsla så tycker jag du ska köpa en Merca - som du dessutom kan cabba ner under varmare dagar. Helt och hållet upp till dig. Alltså : Vill du gasa på - kör Porsche , i andra fall köp dig en SL.
Citera
2014-02-26, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ImWorthless

smaken är ju somsagt olika vad man väljer själv står de mellan 996an eller en sl. kan hålla med om de hade varit fräsigt med något med muskeldunder men passar inte riktigt min "image" eller vad man ska säga. så tips angående dessa 2 bilar uppskattas gärna sen resterande vad ni själv föredrar för bilar att glida till kiosken med är kul & veta och jämföra med. men helst tips om porschen eller mercan tack
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in