Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-02-26, 17:36
Medlem
Jannebigplays avatar
Tjena flashback!

Ålder: 28
Vikt: 79 kg
Längd: 185 cm.

Här kommer ni få följa min väg till Vasaloppet 2015 där jag har ett storslaget mål! Under 8 timmar!
Jag har åkt utförsåkning i princip varje år när man bodde hemma samt åkte lite längdåkning när man var uppe hos mormor och morfar i Norrland på loven. Jag kan redan nu hävda att jag hade klarat vasan men däremot vill jag inte åka omkring på skittider som min gamla klasskamrat gjorde (9.51) utan jag vill kunna hävda att första gången jag åkte vasan slog jag till med en kanontid! Jag har även kört en hel del thaiboxning där jag också tävlade i lite d-klass så grundkondisen finns där.

Upplägget jag har är följande: Tänkte fortsätta med gymträningen och samma schema jag kör på nu ungefär. Eftersom jag pluggar och kommer plugga det närmsta året kan jag i princip bo på gymmet. Styrketränar nu runt 3-5 gånger i veckan. Där emellan nu på vintern brukar jag köra x-trainern där jag står och nöter i runt 90min framför tvn Detta ska utökas! Planerar att köra riktiga långkörare tills våren är här på riktigt. Men säg 3h x-trainer, stå och djura på den där maskinjäveln!

Planen är att fortsätta med gymmandet men däremot kommer jag nog skära ner på antalet dagar när våren kommer. Har tänkt att gå ner till tre dagar där medan jag kommer bege mig ut i spåret runt två dagar i veckan. Där emellan har jag tänkt mig stakträning med stavar och inlines för att få till en fin teknik. Jag tänker Staffan Larsson. Om den jäveln kan staka sig i mål på vasan med ett trasigt knä på 4! timmar så borde jag åka in i mål på mindre än halva.

Jag kommer uppdatera mina pass och tider löpande.

Hoppas vi ses på vasan!
Janne
Citera
2014-02-27, 17:33
Medlem
Jannebigplays avatar
Idag blev det axlar och mage.

Axlar
hantelpress: 22kg, 8x3
Hantellyft åt sidan, 9kg, 8x3
Hantellyft rakt fram, 8kg, 8x3
Omvänd pec-dec 20kg, 8x3

mage