• 2
  • 3
2015-02-27, 14:22
Medlem
Jannebigplays avatar
Tack vare det katastrofala snöläget i Stockholm så har jag endast fått 8 mil i mig totalt innan Vasan. Körde en mil i onsdags där jag endast diagonalade utan att vara det minsta trött. Dock var jag uppe i Sandviken en sväng och körde två mil för några veckor sedan och det kändes mycket bra. Fick träna utförsåkning vilket var lättare än jag trodde, samt saxning uppför vilket också gick fint.

Diagonalåkningen går bättre och bättre och det kommer bli min huvudväxel när jag kör vasan nu på söndag. Anser mig vältränad men aldrig att jag orkar att staka mestadels genom hela loppet. Nu blir det att vila mig i form och sedan lämna in skidorna till någon shaman där uppe som man hoppas kan ge en ett gudomligt glid.

Målsättningen är under 9 timmar iaf. Borde vara genomförbart, speciellt med tanke på att man nog slipper att köa i en timme i första backen. NU KÖR VI!
Citera
2015-03-02, 09:16
Medlem
Jannebigplays avatar
Det gick åt helvete för Janne B Stod väldigt långt bak och hade en taktik att åka lugnt och ta ryggar som åkte lite långsammare för att verkligen orka 9 mil. Detta visade sig förödande då jag var i Smågan efter 2h och 20 minuter. Absolut vidriga förhållande, inga spår, blåst och snön vräkte ner, vi som låg långt bak hade inte en chans. Jag missade repet i Oxberg med 6 minuter och då var fästet slut i Lundbäcksbackarna. Det positiva är att kroppen och orken inte hade några problem. Det negativa är att mina skidegenskaper blottades. Jag har alldeles för dålig teknik för att kunna diagonala i ospårat före och jag var helt enkelt för långsam. Min vän som är väldigt duktig på skidor hade en målsättning på 7h i år. Han kom i mål på 10h och 15min.

Får se om man gör ett nytt försök nästa år, absolut vidrigt var det.
Citera
2015-03-02, 09:57
Medlem
FelixGustavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jannebigplay
Det gick åt helvete för Janne B Stod väldigt långt bak och hade en taktik att åka lugnt och ta ryggar som åkte lite långsammare för att verkligen orka 9 mil. Detta visade sig förödande då jag var i Smågan efter 2h och 20 minuter. Absolut vidriga förhållande, inga spår, blåst och snön vräkte ner, vi som låg långt bak hade inte en chans. Jag missade repet i Oxberg med 6 minuter och då var fästet slut i Lundbäcksbackarna. Det positiva är att kroppen och orken inte hade några problem. Det negativa är att mina skidegenskaper blottades. Jag har alldeles för dålig teknik för att kunna diagonala i ospårat före och jag var helt enkelt för långsam. Min vän som är väldigt duktig på skidor hade en målsättning på 7h i år. Han kom i mål på 10h och 15min.

Får se om man gör ett nytt försök nästa år, absolut vidrigt var det.

Trist att det skulle vara sådana förhållanden.. Du vill inte göra ett försök nästa söndag? Finns fortfarande platser att införskaffa!
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in