2014-02-27, 11:23
Medlem
AfterEight-s avatar
Hej,

Har några ganska enkla problem med min wordpress + woocommerce sida. Har inte sysslat med utveckling på några år och har inte riktigt tid att sätta mig in i det, så behöver bara hjälp med detta för att få klart sidan.

Använder WooThemes egna Canvas tema.

1. Vad skriver man i functions.php för att ändra breadcrubsen? Vill ändra "You are here" och namnet på homepagen.

2. Hur ändrar jag storleken på visningen av storleken på katigoribilderna? Har ändrat så dom skalas när jag laddar upp, men dom blir mycket större och verkar använda hela sidbredden när de visas för kunden.

3. Sist men inte minst, hur ställer jag in startsidan att först använda en slide från Wooslider, sedan lite text, och sedan de 3 sensste posterna väldigt "minimalistiskt", så det kan användas som en kort nyhetsbox. Antar man gör en statisk sida, sätter denna som startsida. Men vad är koden sen?

Och en bonusfråga: har problem med att den är extremt långsam ibland. Testat den med något verktyg jag inte vet namnet på just nu (sitter på telefonen), och fick först D. Gjorde lite optimeringar, installerade W3 pluginet. Och fått nu B i betyg och det ser bra ut på nästan alla punkter. Men tar ändå 2,5-9 sekunder att ladda sidan. Helt orimligt när jag inte ens har några produkter.

Någon som kan hjälpa med några av dessa frågor? Hade vart underbart!

Tack på förhand!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in