2020-10-24, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rhytm81
Vljer cannabis och helst en sativa men p kvllen kan det va fint med en tung indica Hasch. Fast fr jag vlja vad jag vill s blir det i vxt form och odlat ekologiskt utan gifter och skit. Fan nu blev jag sugen p en joint.

vill bara sga att haschet r nog mer naturligare n grset om man tnker efter. Kvalitets grs odlas inomhus med artificiellt ljus och konstnring.
Haschet i marocko grs av utomhusplantor med organisk nring.
Citera
2020-10-27, 20:34
Medlem
Enligt mina erfarenheter s hller standard haschet en hgre kvalit n vad standard grset gr dr jag bor. Men det kan vl variera lite beroende p vart i landet man r bosatt. Det grs jag har kunnat f tag p ifrn lokala frmgor har alltid haft en vldigt stark doft som nstan knns tillsatt p nt stt, som att lyftkranen har en sprayburk med cannabis doft hemma som hen drnker grset(eller hampan kanske? ) med. Sedan r grset s torrt att det blir till pulverform nr man ska mecka det. Kvalitn knns helt enkelt urusel, och jag knner mig lurad varje gng.

Enligt mig, Hasch>Marijuana.
Citera
2020-11-02, 10:57
Medlem
Samowiedzas avatar
Skillnaden r att grs blir man glad, avslappnad, trtt & hungrig av medans hasch blir man glad, avslappnad, trtt & hungrig av.

Skmt sido r det samma drog i olika format. Eftersom hasch r mer potent r det lttare att rka sig efterbliven & drfr fredrar mnga grs. Sitta i soffan & dega blir trkigt i lngden.

Att bara rka mindre hasch skulle fungera p samma stt i teorin.
Citera
2020-11-02, 15:39
Medlem
Jag tycker brunt luktar skit rent ut sagt.
Grset har en mer stare doft.
Citera
2024-10-03, 00:04
Medlem
Skulle sga att jag fredrar sjlva ruset p grnt alla dagar i veckan. Knners mer clean och bttre.
Men frdelarna med haschet blir ju att det hller lngre och luktar mindre vilket lett till att de blivit mer p sistone nd.
Citera
2024-10-03, 21:21
Medlem
forlatforatts avatar
Grs alla dagar i veckan godare, sknare rus, lttare att rulla/mecka och man anvnder mindre tobak
Citera
2024-10-04, 02:38
Medlem
Congelados avatar
Haschet r starkare.
Citera
2024-10-04, 06:02
Medlem
OdCaBos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Congelado
Haschet r starkare.

I en perfekt vrld. Men ofta r ju thc-halten typ samma eller lgre n vanligt grs tom. Gr inte att generalisera s. Bra grs r starkare n dligt hasch.

Rtt intressant hur thc-snittet (p inom eu beslagtaget hasch) gtt upp
https://www.euda.europa.eu/changes-e...esin-market_en
Citera
2024-10-07, 18:33
Medlem
Damen101s avatar
Rkte mycket grs fr typ 13 r sedan som var lokal odlat i Sthlm. Efter det har det alltid varit Hash. Men generellt stt s tycker jag haschet r bttre starkare och lttare. Grnt luktar s jvla mycket och det gr inte haschet s stealthen e lttare med haschet.

Hade varit nice att kra en dubbel med bde hash och majja i en rulle.

Har bestllt nu som ska vara pvg sativa. Har inte rkt p 5 mnader s det ska bli spnnande.
Citera
2024-11-01, 20:29
Medlem
Egnahanders avatar
Marre, men det luktar och fastnar p klderna.
Citera
2025-01-11, 20:39
Jag r hg just nu, p marijuana. Jag gillar grs. Grnt r bttre fr mig. Jag gillar inte hasch. Det bruna r inte min grej, utan jag blir oerhrt smnig (p ett jobbigt stt) och mste g och lgga mig och sova. Men med marijuana s r det annorlunda. Jag blir lugn, stabil, har lttare att vara hr och nu (vilket r extra svrt eftersom jag har ADHD), och jag knner en kognitiv skn knsla i skallen (som ofta r frknippat med cognitive impairment). Detta vlbehag i huvudet r en av de bsta grejerna. Frgtonerna r skarpare ocks. Men starkare frgtoner kan jag uppleva av andra orsaker ocks, som allmnt bra humr. Jag knner mig vldigt chill. Jag kan uppskatta att kolla p TV reklam nr jag r hg fr jag knner snt vlbefinnande i nuet. Vlbefinnandet skulle jag beskriva som en blandning av positivt humr, mental tillfredstllelse med det runt omkring mig och den skna knslan i huvudet. Jag fr inga skrattanfall av cannabis verhuvudtaget. Min kognitiva frmga eller minne pverkas inte heller. Jag funkar lika bra mentalt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in