2014-03-03, 19:57
Medlem
Nu är det så att enterknappen på min Macbook Pro flög av, och det hjälper inte heller att trycka på "grejen" under. Tror att hela kretsen har gått sönder. Alla knappar fungerar utom just enter knappen, vilket är jävligt, jävligt störigt. Går det att på något sätt använda en annan knapp på tangentbordet istället för enter? Typ shift, apostrofknappen eller liknande? Står inte ut med det här! Externt tangentbord är inget alternativ, vill inte bära runt på en sådan vart jag än går. Tack på förhand!
Citera
2014-03-03, 20:08
Medlem
Strychnos avatar
--► Ukelele, Mac OS X Keyboard Layout Editor

[Google ► mac altenative enter key]
Senast redigerad av Strychno 2014-03-03 kl. 20:11.
Citera
2014-03-03, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strychno
--► Ukelele, Mac OS X Keyboard Layout Editor

[Google ► mac altenative enter key]
Tack för hjälpen! Har försökt med ukulele i en halvtimme nu, förstår inte riktigt vad man skall göra. Kan du hjälpa mig? Hade varit guldvärt!
Citera
2014-03-03, 21:33
Medlem
Strychnos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meir
Tack för hjälpen! Har försökt med ukulele i en halvtimme nu, förstår inte riktigt vad man skall göra. Kan du hjälpa mig? Hade varit guldvärt!

Nja, jag är lite allergisk mot mac och kan inget om dem,
jag bara googlade fram programmet åt dig.

Du får lösa det själv.
Citera
2014-03-04, 14:18
Medlem
Tror inte riktigt Ukulele gör det jag är ute efter. Fortfarande ute efter hjälp! Google säger inte särkilt mycket.
Citera
2014-03-04, 14:57
Medlem
En smutsig och extremt temporär lösning är att du kan använda Tangentbordsvisning.

Systeminställningar -> Tangentbord -> Inmatningskällor -> Visa inmatningsmeny i menyraden.

Tryck på den svenska flaggan uppe i högra hörnet och tryck på Visa Tangentbordsvisning.

Den rutan som kommer fram kan användas som tangentbord med musen, inte speciellt smidigt, men en nödlösning. För att ändra helt måste du nog in i terminalen och härja lite! Sök på remap enter key terminal mac eller liknande så kanske du får svar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in