Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-03-06, 16:03
  #1
Avstängd
Cannabis, När man hör ordet Cannabis idag som en " vanlig " lekman är det lätt att man drar paralleller till heroin, död , galenskap.. Jag vet själv då jag har personlig erfarenhet ifrån just det dumma tankesättet, Jag är själv är 90talist. Jag växte upp totalt isolerad från " droger ".

Förutom drycken Alkohol och Ciggaretter såklart.. Något som jag egentligen konstigt nog aldrig betraktat som " droger ". Jag antar att det helt enkelt varit indoktrinering sen födsel och onormal kulturell konditionering som gett upphov till detta.

Om jag istället hade blivit född i Bolivia eller kanske i Nicaragua så hade Alkoholen och Ciggaretterna blivit utbytt med Cocablad och Psilocybin svampar? Vem vet

Jag ser helt klart kopplingen till en kulturell uppfostran aka hjärntvätt som alla individer går igenom, Vare sig man är född i den Norra breddgraden eller den Södra.

Men det känns som att jag på ett personligt plan brytit mig loss ifrån detta. Men det har inte varit lätt, Illusionen satt djupt, The Matrix är inte så långt borta som ni tror. Teoretiskt sätt så lever vi precis i ett sådant samhälle, En maskin som behöver kugghjul i form av människor.

Vem styr maskinen?

Det är just detta ämne jag vill ta upp.
Cannabis är en drog som utvidgar medvetandet, Sättet att se på sig själv och sin omgivning. Ifrågasätta varför saker ser ut som det gör.

Varför tror ni att Staten förbjuder plantor som utvidgar medvetandet?
-För att det hotar deras makt.

Är du själv en person som tar saker förgivet?
" Jag är bara lilla mig, Jag kan inte påverka någonting " Känner du igen dig?
Då ska jag berätta för dig att ur en vetenskaplig synvinkel, Så är DU precis som vilken annan person som helst på denna jord, Centrum av universum. Det är sant. Googla bara.. Det människor försökt benämna som " Gud ", Finns inom dig.
Du är Gud, Brahman, Allah..

Det enda jag kan dela med mig av är min personliga upplevelse.
Att gå ifrån en materiellt konsumerande Zombie, Som redan har sin framtid utstakad och genomtänkt.. Jobba, Jobba lite till, Sen semester 1 gång per år, Högtider, Födelsedag, Jobba. 40års kris, Skaffa barn, Uppfostra dem så de blir precis lika som mig. Dö.

Till att förstå att det bara är ett spel, Ett mänskligt spel. Som egentligen inte betyder någonting.
Jag är fri, Om jag väljer att vara fri.

“Once again the powers of the herb open up the mind. Seek deep inside. Tell me what you find.“
__________________
Senast redigerad av Softista 2014-03-06 kl. 16:15.
Citera
2014-03-06, 16:07
  #2
Medlem
Vart vill du komma med detta? :P
Citera
2014-03-06, 16:10
  #3
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Dasssh
Vart vill du komma med detta? :P
Dela med mig av mina tankar, Internet är ett " global consciousness ".
Citera
2014-03-06, 16:15
  #4
Medlem
Okeyokey..

Ja.. Jag kan väl hålla med dig om att vissa delar av det du skrivit har jag tänkt en del på.

En ganska logiskt slutsats är väl att de flesta människorna på denna planet vill samma sak. Ha barn leva lyckligt och ha det gött.

Enda sättet för att uppnå det är att jobba.. är det vi blir indoktrinerade sedan vi är smågrus..

Men det är så extremt många faktorer det handlar om att jag inte orkar ta upp det här. Isånnafall tar jag det hellre muntligt.. höhöh^^
Citera
2014-03-06, 16:17
  #5
Medlem
Shuffless avatar
Anledningen till att det är olagligt är först och främst pengar. Folk tjänar enorma (flera billjarder per år) pengar på att det förblir så.

Lite intressant historia om ämnet: Under andra världskriget så förbjöd USA cannabis, anledningen? Det gjorde soldaterna passiva och kritiska mot kriget. Sovjet ska ha försökt att använda det emot Amerikanerna.
Citera
2014-03-06, 16:19
  #6
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Shuffles
Anledningen till att det är olagligt är först och främst pengar. Folk tjänar enorma (flera billjarder per år) pengar på att det förblir så.

Lite intressant historia om ämnet: Under andra världskriget så förbjöd USA cannabis, anledningen? Det gjorde soldaterna passiva och kritiska mot kriget. Sovjet ska ha försökt att använda det emot Amerikanerna.

När Napoleon krigade i Egypten så skedde samma sak där, De Franska Soldaterna kom i kontakt med Hasch från den inhemska befolkningen..
De blev totalt passiva angående order och de blev inte motiverade till att fortsätta kriga.
Vad gjorde Napoleon? Han förbjöd dem från att röka Hasch.
Citera
2014-03-06, 16:19
  #7
Medlem
Jaja, p12an har rökt ett halvår, nyfrälst "cannabis är guds gåva till människan!"
Citera
2014-03-06, 16:20
  #8
Medlem
O-Lyckligs avatar
Hippiesnack... bla bla bla cannabis gjorde mig smart

Arbeta + betala skatt + väckarklocka som berättar när man ska vakna + televisionsapparatens reklam är receptet för en tänkande individ och hör sen!

Cannabis är förbjudet då dess effekter strider mot ovan nämnda = inte bra för BNP med en massa långhåriga brukare som vill "finna" sig själva.

Påbörja en SSRIbehandling och sök dig ett jobb...
Citera
2014-03-06, 16:21
  #9
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av O-Lycklig
Hippiesnack... bla bla bla cannabis gjorde mig smart

Arbeta + betala skatt + väckarklocka som berättar när man ska vakna + televisionsapparatens reklam är receptet för en tänkande individ och hör sen!

Cannabis är förbjudet då dess effekter strider mot ovan nämnda = inte bra för BNP med en massa långhåriga brukare som vill "finna" sig själva.

Påbörja en SSRIbehandling och sök dig ett jobb...
http://hateandanger.files.wordpress....erous-drug.jpg
Citera
2014-03-06, 16:23
  #10
Medlem
Shuffless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iphonecracker
Jaja, p12an har rökt ett halvår, nyfrälst "cannabis är guds gåva till människan!"
TS delar med sig av sina erfarenheter och funderingar kring ämnet och så kommer du och smutsar ner tråden. Gå tillbaks till träsket du kom ifrån, troll.
Citera
2014-03-06, 16:26
  #11
Medlem
Shuffless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av O-Lycklig
Hippiesnack... bla bla bla cannabis gjorde mig smart

Arbeta + betala skatt + väckarklocka som berättar när man ska vakna + televisionsapparatens reklam är receptet för en tänkande individ och hör sen!

Cannabis är förbjudet då dess effekter strider mot ovan nämnda = inte bra för BNP med en massa långhåriga brukare som vill "finna" sig själva.

Påbörja en SSRIbehandling och sök dig ett jobb...
Cannabis funkar utmärkt med det dagliga livet, bättre än alla andra droger jag känner till. Jävla många fördomar du har, TS har grävt lite i sig själv och du kallar h*n hippie. Fan vilken tråkig människa du måste vara. Jävla undermänniska, fabulerar ihop en massa skit och kallar det fakta. Vart står det att TS på ett magiskt sätt blev "smartare"?
Citera
2014-03-06, 16:30
  #12
Medlem
Woot med all denna information bör vi ju genast dra iväg med flera busslaster Cannabis till alla Arab länder, Ryssland och Nordkorea = World Order Achieved!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback