• 2
  • 3
2014-05-06, 02:27
Medlem
PsycholicRaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nascendi
r fruktansvrt besviken p den vg som RedLynx och framfrallt Ubisoft ltit fra serien. Fusion r inte mer n en nedbantad version av Evolution, tckt i ett grafiskt skimmer. Rkna dock med att mycket av det saknade innehllet framver kommer att komma i form av DLC. I slutndan har du betalat det dubbla fr det du gav fr HD/Evolution.

Det futuristiska leksakstemat trttnade jag p innan jag kommit halvvgs in i singleplayer. Ett snt specifikt tema stter en oerhrt snv ram fr variation i ban-editorn.

Turneringarna r borttagna; split time r borttaget och r nu helt ersatt av ghosts; spelkontrollen r visserligen intuitivt fljsam, men frenklad; en bandesign som helt och hllet handlar om fart - glm hinder som du faktiskt mste hoppa ver; FMX-systemet r implementerat i spelets standardbanor - du kan allts utnyttja dessa frbannade tricks till att ta dig fram fortare i luften, vilket frstr krnan av spelets gameplay (luta-gasa-bromsa); kraftigt nedskalade anpassningsmjligheter p motorcykel och frare; lnga laddningstider.

Bakhjulet hugger tag i backen utan anledning mer n ngonsin, en glitch som funnits dr sedan Trials HD, men mrks nu mer p grund av den hgre farten.

4/10
Frstr inte riktigt all din kritik, tycker inte det r speciellt mycket skillnad innehllsmssigt gentemot Evolution? Visst finns det mindre klder och saker till fraren, men det var iaf ingenting som jag haft ngot intresse fr i tidigare spel nd. Antalet banor som fljer med knns inte frre, och turneringar r inget jag direkt saknar - det r ju bara samma banor som redan finns men att man tvingas kra dem i rad. Att det bara skulle handla om fart hller jag inte heller med om, det r ju bara beginner - medium som man kr med fart, sedan p hard och expert s handlar det om bunny hops och kontroll p gaspedalen. Det futurisktiska temat kan jag hlla med om blir lite enformigt, men nd inget jag direkt str mig p; banorna kan ju designas hur som helst oavsett s det r bara de visuella miljerna som blir mindre varierande. Tycker det var kul med challenges p alla banor ocks, ven om jag aldrig kommer orka klara alla fr att f achievementen.
Citera
2014-05-06, 14:25
Medlem
utan.att.stannas avatar
Jag blir helt yr av erat prat. Vilket r det bsta spelet? Kr p Xbox. Slngde in Trials fusion igr. Tyvrr var det som hgst lite smskoj tyckte jag, mer fria, och verkliga banor, hade varit roligare. Kr p X-lda. Blir det bttre med DLC, eller r ngot annat av dom bttre`?

r Evulution bttre? Har ven tillgng till riders of doom dlc till?
Citera
2014-05-06, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PsycholicRave
Frstr inte riktigt all din kritik, tycker inte det r speciellt mycket skillnad innehllsmssigt gentemot Evolution? Visst finns det mindre klder och saker till fraren, men det var iaf ingenting som jag haft ngot intresse fr i tidigare spel nd. Antalet banor som fljer med knns inte frre, och turneringar r inget jag direkt saknar - det r ju bara samma banor som redan finns men att man tvingas kra dem i rad. Att det bara skulle handla om fart hller jag inte heller med om, det r ju bara beginner - medium som man kr med fart, sedan p hard och expert s handlar det om bunny hops och kontroll p gaspedalen. Det futurisktiska temat kan jag hlla med om blir lite enformigt, men nd inget jag direkt str mig p; banorna kan ju designas hur som helst oavsett s det r bara de visuella miljerna som blir mindre varierande. Tycker det var kul med challenges p alla banor ocks, ven om jag aldrig kommer orka klara alla fr att f achievementen.

Det r detaljer som tagits bort ssom skfunktionalitet i Track Central. Kombinerat blir nedskrningen mrkbar. Det gr till exempel inte lngre att ska banor efter ranking/nedladdningar/datum; 48h-sektionen r borttagen; New Trials-sektionen r borttagen; slowmotion i repriser r borttaget, som jag flitigt anvnde fr att analysera tekniker p specifika stllen; nationalitetsflaggan i leaderboarden r borttagen, som jag tyckte var en trevlig detalj. Ickeexistensen av anpassningsmjligheter och flaggor spelar i sig ingen strre roll, utan det var beslutet om att ta bort det som r obegripligt.

Sen str jag fast vid, trots den lilla utseendemssiga variation av byggmaterial som faktiskt finns, att de mer tematiska bitarna - legobitarna - krymper mjligheterna stllt mot de mer neutrala i HD/EVO, DLC exkluderat.

Du har rtt i att mnga av de svra och extrema banorna har gott om tekniska hinder, det var jag vl hrd mot. Fast gllande de enklare banorna: bara fr att de r av enklare svrighetsgrad borde designen enligt mig inte helt handla om fart (spelet heter fortfarande trials), utan ven dessa krva teknisk finess fr den som vill tvla om tider - timesavers och alternativa vgar. I HD och EVO var mnga av de enklare banorna just tekniskt krvande, spass att speedruners tre r efter spelets release fann nya, snabbare rutter eller kombinationer. Just nu efter cirka tv veckor med spelet, knner jag att att Fusion lider brist p just detta.. men vem vet hur det visar sig framver. Jag hller med om kritiken att mycket av bandesignen - nu snackar jag hindren - knns som Rollercoaster 2.0.

Fr mig r turneringar en viktig del av Trials eftersom den stter prov p hur konsekvent spelaren r. Snabba tider per enskild bana plus konsekvent stabilitet i turneringar gr dig frtjnt till en hg totalranking.

Mitt omdme lutar dock mer t det positiva nu n innan. Mnga av banorna, inte bara de tekniska, har jag riktigt roligt med. Pit Vipern knns fortfarande obalanserad och verdrivet kraftfull jmfrt med Phoenixen, men den tar sig. RedLynx arbetar flitigt med patchar enligt egen utsago och lovar ett stabilt spel i det lnga loppet... Avsaknaden av split time var frvrigt ett misstag som nu r tgrdat - tminstone p PC-versionen.
Senast redigerad av Nascendi 2014-05-06 kl. 16:20.
Citera
2014-06-13, 19:03
Medlem
Azpers avatar
Ngon som vet nr frsta DLCn dyker upp ? sex stycken innan Maj 2015 sa dom ju ,
d borde dom raska p lite nu tycker man
Citera
2014-08-03, 12:57
Medlem
N!xxos avatar
Jag har varit ett Trials fan sedan HD kom ut och ddat ondliga timmar p det samt evo...var inte det minsta sugen p att skaffa detta nr jag sg framtida temat, kpte det dock nu fr nn vecka sedan i brist p andra spel p PS4an och jag r besviken p det.

Kan inte riktigt stta fingret p vad det r men knns inte alls som trials, knns som dom skalat ner p en massa och sjlva map communityn r dd, vilket jag tycker r trkigt. Tror det r dags att lgga ner den hr serien tbh.

Dessa "DLC" som kommer nu med r ju ett skmt, man fr 10(?) st kartor i varje med ett specifikt tema?
Kan dom lika grna slnga ihop alla till en enda stor, men icke..$$$$ all about the $$$$
Citera
2014-08-03, 22:09
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N!xxo
Kan inte riktigt stta fingret p vad det r men knns inte alls som trials,
Fr mycket trixande s jag kommer aldrig f kra dom sista banorna om de inte kommer ut hack fr det.
Citera
2014-08-23, 11:47
Medlem
Azpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N!xxo
Jag har varit ett Trials fan sedan HD kom ut och ddat ondliga timmar p det samt evo...var inte det minsta sugen p att skaffa detta nr jag sg framtida temat, kpte det dock nu fr nn vecka sedan i brist p andra spel p PS4an och jag r besviken p det.

Kan inte riktigt stta fingret p vad det r men knns inte alls som trials, knns som dom skalat ner p en massa och sjlva map communityn r dd, vilket jag tycker r trkigt. Tror det r dags att lgga ner den hr serien tbh.

Dessa "DLC" som kommer nu med r ju ett skmt, man fr 10(?) st kartor i varje med ett specifikt tema?
Kan dom lika grna slnga ihop alla till en enda stor, men icke..$$$$ all about the $$$$

Hller med dig , jag saknar min 360 och mina Trials utgvor. Kanske blir att man gr kper ett 360 fr andra gngen enbart fr att f lira de gamla Trials spelen ter igen..
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in