Flashback bygger pepparkakshus!
  • 5
  • 6
2021-04-12, 14:01
Medlem
Tidigare har jag betalt in 100 om året. Inte mycket men många bäckar små...
Men så gick banken jag hade över till BankID och det skaffar jag inget eftersom det kräver smartphone.
Kunde därför inte betala in till Wiki mer.
Som de har legat på. Till sist begärde jag postgironr för att betala in över bankdisk. Fick ett mycket märkligt långt nummer till en bank i USA. Omöjligt att transferera.
Meddelade detta till Wiki. Nu ligger de på ännu mer. Och det värsta. Datorn rusar och slår av när jag är inne på Wiki. Trojan? Wiki registrerar ip-nr som inte betalar på anmodan och skickar buggar till dessa?

Det var sagt från början att det var nätets uppslagsverk som alla som ville kunde delta i uppbyggnaden av.
Så kommer pengar in i bilden. Naturligtvis. Och det börjar förstöras. Någon eller några skall sitta och bli mångmiljonärer på att administrera? Kanske inte gjort ett handtag på Wiki.
Betala inte ett öre! Låt den lovande idén med Wiki förgöras av girighetens klor.
Citera
2021-04-12, 16:14
Medlem
Meh, så många artiklar som är rent ljug pga. politik.

Ger inte ett korvöre för deras "fakta".

Finns såklart bra om sådant som nästan är omöjligt att politisera, men det börjar leta sig in mer och mer överallt.
Citera
2021-04-23, 02:34
Medlem
Spanjolett-Rudiss avatar
Lade just märke till följande; "Jag lägger till 3 kr för att täcka överföringsavgifterna så att ni kan behålla 100 % av min gåva."

Betyder detta att dom går back om man skänker 1 spänn?
Vore ju isåfall nåt att sätta i system för att snuva tiggarsvinen.
Citera
2021-04-25, 18:08
Medlem
Agda-Marias avatar
Självklart skänker jag pengar när de ber om det! Jag använder wiki varje dag och flera gånger om dagen. De är lätta att få kontakt med till skillnad från Facebook och Google som inte går att få tag på!

Men har tyvärr bara råd med hundra kronor och jag får alltid ett trevligt tackmail!

Visst ska man vara källkritisk, men det gäller ju allt man läser på nätet - eller hur?
Citera
2021-04-25, 20:25
Medlem
swebarbs avatar
lol era dumma idioter, inte donerar ni väl ? det går knappast nån ekonomisk nöd på wiki direkt....
Citera
2021-05-02, 17:58
Jag och även mina föräldrar donerade förut, men svenska wiki är så hårt hållen och censurerad av vänstermänniskor att dess artiklar i princip är värdelösa om du inte läser om naturvetenskap.

Tyvärr, om wiki skulle ta bort dessa censurerare så skulle jag donera igen.
Citera
2021-05-05, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skogswald
Wikipedia är bra. Gör som de föreslår. Det är lite pengar.

Problemet är ju bara att de frågar om pengar igen, igen och igen.
Citera
2021-05-05, 20:56
Avstängd
Jag har skrivit och faktaredigerat mängder med sidor på wikipedia. Jag har inte fått ett öre för det. Det jag skulle vilja veta till vem pengarna som dom tigger kommer gå till. Alltså att ha servrar med endast textmaterial kan inte kosta många tusen kronor per år. Kan dom inte förklara till vad pengarna kommer gå till, så kan ju folk fatta ett beslut om dom vill skänka. Hur svårt kan det vara. /Gratisarbetare på wikipedia
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in