Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2005-08-06, 20:57
Medlem
Nissenforevers avatar
Eftersom att det är ett jävla gnäll på politikers löner hit och dit... vad tjänar egentligen dagens politiker?? kommunledamöter, landstingsledamöter, och riksdagsledamöter..??
och är det isåfall för mycket??
Citera
2005-08-06, 21:11
Medlem
Hunter Hearst Hs avatar
Det beror på, vi ligger ganska lågt i Sverige. Men ser man på kompetensen på våra politiker ligger lönerna alldeles för högt. Speciellt i sossekommuner och landsting och vår regering. Dom flesta sossepolitiker är rövslickande fackombud eller släkt med en sosse, den röda adeln.
Citera
2005-08-06, 21:13
Medlem
Tycker dessa löner ska vara höga, annars får man mest outbildade stolpskott som ledande politiker.
Citera
2005-08-06, 21:15
Medlem
micke_hs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av internet
Tycker dessa löner ska vara höga, annars får man mest outbildade stolpskott som ledande politiker.

Jaså? Säg en politiker i dagens regering som har en utbildning och en karriär innan dom vart högavlönade skitsnackare? Förutom Tomas Bodström så kan inte jag komma på någon i allafall.

Det vi har idag, ÄR outbildade stolpskott.
Citera
2005-08-06, 21:22
Medlem
Riksdagsledamöterna tjänar 46 400 i månaden
Statsråden tjänar 93 000 och Persson 116 000 i månaden.
Kommunerna och landstingens löner skiljer sig från område till område. Det är kopplat till kommunernas storlek och hur stor arbetsbördan är. Orkar inte googla fram det nu.
Citera
2005-08-06, 21:25
Medlem
Hunter Hearst Hs avatar
Det värsta tycker jag var när sossarna med röda Ingrid gift med Stefan fuhrer uber sandviken köpte miljöpartiets stöd i gävleborgs landsting genom att ge den inkompetente möljöpartistledaren 35000kr i månaden.

Miljöpartiet lovade inför valet att stödja borgarna och sjukvårdspartiet. Många miljöpartister lämnade partiet och hoten mot politikerna i ledningen blev rejäla.
Citera
2005-08-06, 21:30
Medlem
Problemet är inte att de har höga löner utan att du inte kan rösta på en politiker. Idag röstar man på ett parti, partiet väljer ut en person som skall representera mig. Om vi fick välja politiker skulle stolpskotten snart vara borta, då skulle det inte släktskap vara en fördel.
Citera
2005-08-06, 21:36
Medlem
Nissenforevers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LumberJack
Riksdagsledamöterna tjänar 46 400 i månaden
Statsråden tjänar 93 000 och Persson 116 000 i månaden.
Kommunerna och landstingens löner skiljer sig från område till område. Det är kopplat till kommunernas storlek och hur stor arbetsbördan är. Orkar inte googla fram det nu.

men om man ska ta en snittkommun på typ 30 000 pers eller vad det är på...
Citera
2005-08-06, 21:52
Medlem
Hä ä som bâra te å klicks sä fram.

http://www.svt.se/nyheter/2001/010209/lop.html
Citera
2005-08-06, 22:12
Medlem
Mr. Nobbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micke_h
Jaså? Säg en politiker i dagens regering som har en utbildning och en karriär innan dom vart högavlönade skitsnackare? Förutom Tomas Bodström så kan inte jag komma på någon i allafall.

Det vi har idag, ÄR outbildade stolpskott.

Som vanligt ljuger högerdebatörerna på Flashback! Jag kan på rak arm komma på flera ministrar som har högre utbildning i regeringen. Tomas Östros har en fil.lic. i nationalekonomi och har forskat på universitet, Leni Björklund har en fil.kand. i samhällsvetenskap och har arbetat som forskningsassistent, Lena Sommestad arbetade tidigare som professor i ekonomisk historia och Laila Freivalds har en jur.kand. och har arbetat som hovrättsfiskal. Efter att ha sökt på nätet såg jag att t.o.m. Pär Nuder har en universitetsutbildning. Han var uppenbarligen jurist.
Citera
2005-08-06, 22:12
Medlem
Nissenforevers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LumberJack
Hä ä som bâra te å klicks sä fram.

http://www.svt.se/nyheter/2001/010209/lop.html

Det var en bra länk men vad tjänar ledamöterna i kommunen och även landstinget???
Citera
2005-08-06, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nissenforever
Det var en bra länk men vad tjänar ledamöterna i kommunen och även landstinget???
Ja, vad sägs om 2 500 000 000 i timmen? Googla själv!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in