Blev lite frvnad ver rubriken d jag sjlv har haft erfarenhet av att Jasenko debatterar vldigt bra.
Har sett debatten nu och r inte lngre frvnad utan han debatterade vl precis som han brukar!
Jag sg ingenstans var han ska ha vare sig krossat eller slaktat Jasenko?
Tyckte det lt som att det var frsta gngen han var med i en debatt och hade inte mycket siffror eller fakta att vila p fr att bemta inlgg inte heller kunde han svara p raka frgor.
Jag inser att du TS och flera som gr hurra-rop i trden r SD-sympatisrer vilket kan frklara instllningen.
Sjlv sg jag en illa frberedd debattr som behver lsa p lite mer.
Vrt att nmna att jag stdjer varken SD eller Fp, jag r den sista att rsta borgerligt- dock gr det inte att sticka under stolen med att Jasenko r farlig att debattera emot och vi har mnga skiljda sikter (t.ex r det uppenbart att han r emot Ryssland vilket jag inte r)!
Peters liknelse med huset utan ytterdrr tog Jasenko ver och frklarade Nato som en hemfrskring vilket var pedagogiskt och briljant.
Vrt att nmna r ven att SD ska vara frsiktig med att peka finger p siffror d jag har svrt att tro att de kan leva upp till sina egna fantasi-siffror de sprider i sin propaganda, t.ex att Sverige ska kunna spara in 118 miljarder p invandringen som ska kunna dubbla frsvaret
D kan man ju samtidigt stlla sig frgan om det gr s mycket skillnad att kunna mota stora stygga ryssen i sex dagar istllet fr tre...
Nej, Peter kammade inte hem mycket p denna debatten.
Hur lnge han ska kunna skylla p att han r ny terstr att se.