Citat:
Ursprungligen postat av
andreasss92
Kul att du vill bli större och starkare. Du verkar träna på bra.
Ser att du verkar ha fått problem med kontakt i bland annat stångrodd? Testa att verkligen knipa till med latsen och dra den upp mot kroppen. Kanske köra hantelrodd för att enklare känna den kontakten. Googla, youtube:a så kommer du nog hitta massvis med bra sätt att ordna det där.
Sen vet jag inte vad du har för plan men skulle vilja fråga hur det kommer sig att du kör med så höga reps antal? Är det för att vänja dig vid övningen så är det jättebra. Tror att om det är styrka du är ute efter så höj vikterna lite och kör färre repetitioner. 8-12 kanske kan vara bra.
Fortsätt kötta och krya på dig.
Tack för lite feedback!
Fick inte chansen att köra stångrodd idag, alla skivstångar var upptagna och köra mellan sets med grabbar som markar 130 för att ta bort 100kg varje gång såg inte ut att vara någon bra idé när man försöker lära sig övningen. Men jag prövade att försöka "pressa mina armbågar mot marken" när jag körde Sittande-roddar och då fick jag bra kontakt, sen med latsdragen så varierade det lite, fick aldrig någon bänk ledig heller för att pröva hantelroddar...
När det gäller repsen så varierar det ganska mycket, typ ibland känner jag för att maxa, ibland kör man några fler reps för att testa sig själv, typ pyramid / drop set. Och ofta när jag ökar (iaf överkropp) så brukar jag ligga runt 6-10 reps. Och japps, försöker även vänja mig vid en del övningar som dem flesta rygg övningarna.
Sittande kabelrodd (Mestadels inlärning)
12 - 20kg
12 - 25kg
12 - 30kg
12 - 30kg
Marklyft
10 - 70kg
8 - 80kg
5 - 90kg
4 - 95kg
Sen sa det stopp eller rygg akuten.
Latsdrag
15 - 30kg
12 - 40kg
10 - 45kg
12 - 40kg
Hyperextensions
20 - kv
12 - 20kg
12 - 20kg
12 - 20kg
Sjukan försämrade mig rejält, fick riktigt dålig kontakt i ländryggen och mer kontakt i baksida lår.
Biceps curls (Hantlar)
15 - 8kg
9 - 10kg
7 - 10kg
6 - 10kg + 6 - 8kg
12 - 8kg
Sämre än för 2 veckor sedan, vikten låg även på 67kg så förlorade något kilo. Bara att träna upp igen!