Skitsnack.
Kolla klippet, den ena killen som först springer fram lyckas själv ta flaggan. SEN kommer galningen och boxar ner snubben.
Det var övervåld - och det finns en mycket konkret och simpel anledning till varför han kommer bli dömd för misshandel...Och det är _INTE_ för att "rättsväsendet hatar svenskar".
Från wikipedia:
"I vissa fall kan någon som använt sig av uppenbart oförsvarligt våld ändå gå fri från straff. Enligt Brottsbalken 24:6 skall man gå fri från ansvar "om omständigheterna var sådana att han svårligen kunde besinna sig." Detta kallas nödvärnsexcess."
Nödvärnsrätten är tillämpbar under flera omständigheter vara en lyder; Mot den som med våld eller hot om våld eller på annat sätt hindrar att egendom återtas på bar gärning.
För personer som anser sig stå upp för Sverige och svenskarna ska en svensk flaggas betydelse inte underskattas.
Senast redigerad av Bananrepublikan 2014-05-03 kl. 13:42.
Jag noterar att trådens vänsterfjantar fortfarande helst fokuserar på att håna folks utseenden ( hur ser ni ut själva? Skicka bilder via PM så kan jag göra en snygghetsbedömning. :P ) istället för att bemöta något som sades i talen.
Jag noterar att trådens vänsterfjantar fortfarande helst fokuserar på att håna folks utseenden ( hur ser ni ut själva? Skicka bilder via PM så kan jag göra en snygghetsbedömning. :P ) istället för att bemöta något som sades i talen.
Ja, det är ju alltid lättare att peka ut folk som byfånar, tjockisar, socialfall och lösdrivare istället för att komma med argument. Har man drägg som AFA-Peppe, Tårtkvinnan, Djungel-Joel och diverse haschrökande rastafari-snubbar i sina led så är detta dock inte så konstigt.
Ja, det är ju alltid lättare att peka ut folk som byfånar, tjockisar, socialfall och lösdrivare istället för att komma med argument. Har man drägg som AFA-Peppe, Tårtkvinnan, Djungel-Joel och diverse haschrökande rastafari-snubbar i sina led så är detta dock inte så konstigt.
Jag glömde nämna det här århundradets vidrigaste drägg Sebbe Staxx.
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Jag glömde nämna det här århundradets vidrigaste drägg Sebbe Staxx.
Ja, fy fan vad mycket tragiskt folk det finns på vänsterkanten.
Tror inte han bryr sig så mycket direkt och ja jag vet vem han är men om han vill uttala sig här så får han göra det själv.
Stöld av partifanor accepteras helt enkelt inte, lika lite som fysiska angrepp mot våra företrädare. Detta vet de personer som försöker rycka åt sig saker och de är då också medvetna om konsekvenserna av sitt handlande.
Vad det gäller eventuellt straff så rör det sig förmodligen om misshandel dvs 5-10 000 i böter samt villkorligt, ingen får fängelse för att ha utdelat två smällar. Dessa böter brukar vi samla ihop till solidariskt inom partiet så att ingen enskild aktivist drabbas ekonomiskt. Detsamma gäller förstås även när dräggvänstern slår sönder och vandaliserar egendom för att täcka upp de drabbades självrisker.
Det var värst. När jag bodde i Sverige började fängelsedomar vid 1 (ett) knytnävsslag mot huvudet.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!