Flashback bygger pepparkakshus!
2014-05-03, 05:43
Medlem
TheBurdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LFE
Eran största paroll här på forumet är "våldsvänstern" nuförtiden. Samtidigt sätter ni er i situationer som är otroligt provocerande för sagd grupp så som att demonstrera på Första Maj. Antingen är ni dumma i huvudet eller så vill ni skapa en reaktion.

Låt mig omformulera mig.

Antingen är ni dumma i huvudet eller så har Cristoph rätt.

Så du menar alltså att SvP ska låta sig tystas av våldsvänstern? Och om de inte låter sig tystas av våldsvänstern så är det deras eget fel att våldsvänstern dyker upp och börjar bråka? Trevligt.
2014-05-03, 07:37
Medlem
Vikingabalks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LFE
Eran största paroll här på forumet är "våldsvänstern" nuförtiden. Samtidigt sätter ni er i situationer som är otroligt provocerande för sagd grupp så som att demonstrera på Första Maj. Antingen är ni dumma i huvudet eller så vill ni skapa en reaktion.

Låt mig omformulera mig.

Antingen är ni dumma i huvudet eller så har Cristoph rätt.

Varför skulle vi inte få demonstrera på 1-a Maj? Vi är ju för helvete arbetare till skillnad från dom arbetslösa horungarna i AFA och RF, det kan ju t o m SÄPO styrka.
2014-05-03, 08:03
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Despiracy
Ja, fast nu pratar vi om _LAGEN_ och en _FLAGGA_.
Nej, det är inte OK att springa fram och boxa skiten ur någon

Hade rödingen följt lagen så hade han sluppit få en snyting, inte sant?
2014-05-03, 08:41
Medlem
postkrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aegishjalmr
Hade rödingen följt lagen så hade han sluppit få en snyting, inte sant?

Förändrar fortfarande inte det faktum att personen kommer dömmas för misshandel av uppenbara skäl, vad eran eller någon annans personliga åsikt är om saken är givetvis obetydliga för vad lagen säger och att personen komma dömmas till misshandel och hans kamrat kommer antagligen dömmas för anstiftan.

Man kan försöka rättfärdiga beteendet hur man vill i sin egna lilla värld, men det påverkar överhuvudtaget inte lagen som tur är
Senast redigerad av postkran 2014-05-03 kl. 08:43.
2014-05-03, 08:50
Medlem
Quid pro quos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Despiracy
Skitsnack.
Kolla klippet, den ena killen som först springer fram lyckas själv ta flaggan. SEN kommer galningen och boxar ner snubben.
Det var övervåld - och det finns en mycket konkret och simpel anledning till varför han kommer bli dömd för misshandel...Och det är _INTE_ för att "rättsväsendet hatar svenskar".

Vad är det som får dig att tro att han är en galning? Han agerar ju väldigt rationellt som näpser tjuven och avskräcker liknande slödder från att upprepa felbeteendet.
2014-05-03, 08:59
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av postkran
Förändrar fortfarande inte det faktum att personen kommer dömmas för misshandel av uppenbara skäl, vad eran eller någon annans personliga åsikt är om saken är givetvis obetydliga för vad lagen säger och att personen komma dömmas till misshandel och hans kamrat kommer antagligen dömmas för anstiftan.

Man kan försöka rättfärdiga beteendet hur man vill i sin egna lilla värld, men det påverkar överhuvudtaget inte lagen som tur är

Den dagen vi har lagar som avspeglar en rättsuppfattning samt en riktig likhet inför lagen så skriver jag under på det du säger, men så ser det inte ut idag. Att blint följa lagar oberoende av hur de ser ut och tillämpas är kännetecknande för slavmentalitet.
Senast redigerad av Aegishjalmr 2014-05-03 kl. 09:10. Anledning: Ord
2014-05-03, 10:12
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Jag tycker att författaren verkar vara sinnessjuk. Vad tycker du själv?

Jag tycker att ni är nazister, så kan du dra dina egna slutsatser sedan, jag var mest förvånad över hennes retorik att ta till sådana invektiv som skribent, jag trodde man skulle hålla sig formell när man fördömer, men ni har läst liknande tonläge tidigare? att kallas för själsord, jag menar det ger ju inte ett sken av att hon tycker att ni är lika mycket värda som andra

Vad gäller argumentet om alla likas värde så håller jag med om allas lika värde tills man begår våldsbrott, vissa fjärrkulturer har inte samma värde som vår nej, men om man inte håller med om allas lika värde på grund av hudfärg är man simpel rashatare, däremot inte sagt att argumentet alla likas värde innebär att man måste ta emot vissa besvärliga invandrargrupper till Sverige, man kan vara besvärlig utan att bli ifråntagen människovärdet, säkerligen ett lika högt värde men i deras egen miljö, det beror alltså på omständigheter huruvida man går upp eller ner i värde. Det är skillnad på människovärde och att ha samma värde som andra för ett land?

Väljer du att förkasta sådana argument om det inte vore för att det ligger i linje med SD?

Kort sagt alla bör kunna vara lika mycket värda, såtillvida argumentstillämparna inte lagt in några värden i det uttrycket som jag inte känner till?? men oavsett ska inte innebörden kunna vara att man förväntas kunna leva sida vid sida och fungera ihop.

Tex så har jag träffat några afrikaner som borde få bli och förbli svenskar uteefter bevisade individkvaliter, som på bara några få år lärt sig perfekt svenska, och som har samma attityder och värderingar som vi förvånande nog, som av en händelse har dom varit kristna.
Senast redigerad av Herr Bökberg 2014-05-03 kl. 10:48.
2014-05-03, 11:05
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Bökberg
Jag tycker att ni är nazister, så kan du dra dina egna slutsatser sedan, jag var mest förvånad över hennes retorik att ta till sådana invektiv som skribent, jag trodde man skulle hålla sig formell när man fördömer, men ni har läst liknande tonläge tidigare? att kallas för själsord, jag menar det ger ju inte ett sken av att hon tycker att ni är lika mycket värda som andra

Vad gäller argumentet om alla likas värde så håller jag med om allas lika värde tills man begår våldsbrott, vissa fjärrkulturer har inte samma värde som vår nej, men om man inte håller med om allas lika värde på grund av hudfärg är man simpel rashatare, däremot inte sagt att argumentet alla likas värde innebär att man måste ta emot vissa besvärliga invandrargrupper till Sverige, man kan vara besvärlig utan att bli ifråntagen människovärdet, säkerligen ett lika högt värde men i deras egen miljö, det beror alltså på omständigheter huruvida man går upp eller ner i värde. Det är skillnad på människovärde och att ha samma värde som andra för ett land?

Väljer du att förkasta sådana argument om det inte vore för att det ligger i linje med SD?

Kort sagt alla bör kunna vara lika mycket värda, såtillvida argumentstillämparna inte lagt in några värden i det uttrycket som jag inte känner till?? men oavsett ska inte innebörden kunna vara att man förväntas kunna leva sida vid sida och fungera ihop.

Tex så har jag träffat några afrikaner som borde få bli och förbli svenskar uteefter bevisade individkvaliter, som på bara några få år lärt sig perfekt svenska, och som har samma attityder och värderingar som vi förvånande nog, som av en händelse har dom varit kristna.

Du argumenterar ju med samma bluffretorik som kulturmarxister, "allas lika värde". Frasen är en svensk felöversättning av Artikel 1 i FNs deklaration om mänskliga rättigheter där det egentligen står Dignity= Värdighet och så har alla länder mig veterligt översatt det. Alldeles oavsett så har människor givetvis inte lika värde och det behöver man inte vara "nazist" för att fatta.

Så fort man börjar tala om att främmande folkslag kan "bli" svenskar så har man satt en spik i kistan för etniska svenskars möjligheter att överleva som folk. En neger kan inte bli svensk hur duktig vederbörande än är att hoppa runt midsommarstången och sjunga med i nubbevisor även om den här frågan är akademisk i dagsläget eftersom antalet rasfrämmande element är så stort i Sverige. Dessa rasfrämmande individer som för närvarande dväljs inom Sveriges gränser är såpass många att de kommer att välja sin egen genetiska flock.
2014-05-03, 11:34
Medlem
Citat:

Vad skulle han ha gjort då tycker du? Vara ädel och hugga honom med kniv i ryggen och sedan gråta när poilsen gör sitt jobb?
2014-05-03, 12:04
Medlem
mrurbjans avatar
om du försöker få andra å tycka som dig genom att använda våld eller hot om våld eller dylikt så äru fascist. om du tror på att lösa våld med våld å gå in i mönstret av tillbaka-kaka så saknar du utbildning.
jag tycker vi borde utbilda både extrem högern och extrem vänstern, för de är bristen på kunskap som leder till all rädsla å hat.

sen blir ju även jag sne ibland å skulle vilja lösa saker med å slåss (tex om jag bevittnar en misshandel eller våldtäckt eller något annat hemskt som kränker individens frihet) men jag besitter den kunskapen å förståelse som gör att jag ser att det gör bara saken värre om jag ska ge tillbaka med samma mynt.

"förståelse är bästa grejen för han ville inte längre slåss" -dk
Senast redigerad av mrurbjan 2014-05-03 kl. 12:23.
2014-05-03, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GanjahSmoke
Grattis till att eran demonstration gick bra.
Är det lite av en fetish för er att gå i dessa demonstrationer ?
Jag tänker att ni som går i dessa borde ju gilla uppmärksamhet väldigt mycket.

Nja fetisch vet jag inte men självklart är syftet att väcka så mycket uppmärksamhet som möjligt vilket partiet också lyckades med. Det blev ju rejäl uppståndelse både i lokalmedia över hela Sverige samt i riksmedia. Detta resulterade i besöksrekord på partihemsidan samt att mängder av beställningar på infopaket inkom under dagen och flera nya medlemskap löstes.

Meningen med demonstrationer av det här slaget är ju dels att föra ut ett för dagen satt budskap (i detta fallet var det en protest mot Sveriges medlemskap i EU) samt göra reklam för partiet rent allmänt.
2014-05-03, 12:59
Medlem
Citat:
Det är prototypen för den nya super rasen , inavlad i flera omgångar för högsta kvalite.

Jag undrar fortfarande varför det i svps 1 maj tåg gick en helbeslöjad man, såg ju mest lustigt ut men är det verkligen bra reklam utåt för ett parti om det vill locka tillräckligt många väljare för att få något inflytande när folk går maskerade?

Maskering är inte acceptabelt och något som funktionärerna försöker förhindra i den mån det går. De brukar vara ganska pigga på att säga till folk som håller på med sådana dumheter att plocka av sig tramset.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in