Citat:
Ursprungligen postat av
MrSkargard
Jag tycker att författaren verkar vara sinnessjuk. Vad tycker du själv?
Jag tycker att ni är nazister, så kan du dra dina egna slutsatser sedan, jag var mest förvånad över hennes retorik att ta till sådana invektiv som skribent, jag trodde man skulle hålla sig formell när man fördömer, men ni har läst liknande tonläge tidigare? att kallas för själsord, jag menar det ger ju inte ett sken av att hon tycker att ni är lika mycket värda som andra
Vad gäller argumentet om alla likas värde så håller jag med om allas lika värde tills man begår våldsbrott, vissa fjärrkulturer har inte samma värde som vår nej, men om man inte håller med om allas lika värde på grund av hudfärg är man simpel rashatare, däremot inte sagt att argumentet alla likas värde innebär att man måste ta emot vissa besvärliga invandrargrupper till Sverige, man kan vara besvärlig utan att bli ifråntagen människovärdet, säkerligen ett lika högt värde men i deras egen miljö, det beror alltså på omständigheter huruvida man går upp eller ner i värde. Det är skillnad på människovärde och att ha samma värde som andra för ett land?
Väljer du att förkasta sådana argument om det inte vore för att det ligger i linje med SD?
Kort sagt alla bör kunna vara lika mycket värda, såtillvida argumentstillämparna inte lagt in några värden i det uttrycket som jag inte känner till?? men oavsett ska inte innebörden kunna vara att man förväntas kunna leva sida vid sida och fungera ihop.
Tex så har jag träffat några afrikaner som borde få bli och förbli svenskar uteefter bevisade individkvaliter, som på bara några få år lärt sig perfekt svenska, och som har samma attityder och värderingar som vi förvånande nog, som av en händelse har dom varit kristna.