Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2002-12-11, 19:13
Medlem
TV-JOURNALISTEN JANNE JOSEFSSONS JULAFT-NAR.

Som, precis som de riktiga julaftnarna, terkommer, s dr med ett par r emellan. Nu senast igr kvll, i Sveriges Televisions program Uppdrag Granskning.
-Och med samma tindrande, allts trfyllda gon, p oss TV-tittarna.
Dock inte p Redaktrn sjlv. Som Janne Josefsson skert stod dr bakom TV-kameran och myyyste; ver vetskapen ver vra trade gon.
Fr allts dessa Janne Josefssons TV-reportage frn elndena i vr svenska samhllsgemenskap.

-Ni vet dessa elndena som allts inte alls r ngra enstaka.
Utan handlar om att, s hr gr det till inom socialsvngen i vrt Sverige. Dessa TV-bilderna avser inte alls att fixa upp elndena. Att vi Tittare skall bli frbannade och se till att dessa elndenas samhllstjnstemn, fr en spark i baken.

===
Men det trodde jag. Nr jag i brjan av Janne Josefssons stjrnjournalist tillvaro, ...fr en jdrans massa r sen, ngra decennier sedan, tog kontakt med honom och berttade mitt elnde.
-MEN MEN, jag var ju d p vg mot ett verkligt motanfall mot elndes mnniskorna.
Som jag drev tal mot dem. Att jag hade anmlt dem fr brott till domstolen.
Allts det frstr ju var och en att sdant hr att myndigheterna jobbar med lgner ...s vill ju vi svenska folket inte att det skall g till i vr samhllsgemenskap Sverige. Som vi d, naturligtvis har beskrivet det i lagen, med alla regler och vad som r brott. d r det ju bara att dra dessa elndes myndighetspersonerna infr domstolsskranket och hra domstolsdomaren dom mot lgnerna.

-Och s!! att det just fr lgn verksamhet, r s jdrans enkelt att dra dem infr skranket.
Som ni vet, att nr man anklagar ngon fr ngot elndigt, r det jag som klagaren, som skall visa detta elndiga. Att allts bevisa brottet.
..vilket kan vara svrt.
MEN, nr det gller brottet Frtal, handlar det om att jag som klagaren, BAAARA skall bevisa att de aktuella uppgifterna HAAAR!! sagts ut av den anklagade. ...vilket ju bara r att visa myndighetens utrednings papper.
Sedan!! r det den som har sagt uppgifterna, som skall visa sanningen fr dem.
-Annars skall hon ka dit, fr brott, bter eller fngelse.
Som det ju skrivs i lagen; Brotts-lagen/balken, kapitel 5, paragrafen 1.

Och det gjorde jag. Visade domstolen den elndiga utredningen om mig som pappa fr vra barn; efter familjens skilsmssa. ...med uppgifterna att jag var smre n ett par gamla skor.
s satte jag mig ner och invntade socialmnniskornas ...frsk att visa att uppgifterna var sanna.
-Med att dessa ...sa INTE ETT SKVATT!!
-Med att domaren friknde dem. ... s fick jag prjsa ...ngra 100 000 kronor, i rttegngs kostnader.

Och den idag stjrnjournalisten Janne Josefsson, lyssnade d p min redogrelse. ..och satte sedan svansen mellan benen och smet.
-Fr inte faeeen avser TV-journalisten Janne Josefsson att bringa ordning i vr samhllsgemenskap. Bara att rra om.
Citera
2002-12-11, 22:10
Medlem
Janne Josefsson r en karririst som bara r intresserad av sin egen vnsteragenda.Josefsson ansg antagligen inte att B-O:s problem med myndigheterna inte var tillrckligt spektakulra och TV-mssiga...
Citera
2002-12-12, 01:13
Medlem
norad beskriv grna varfr du menar att josefsson r "vnster" och driver nn sorts "agenda". Jag r intresserad, fr jag fattar inte hur du menar!
Citera
2002-12-12, 01:37
Medlem
B-O,
synd att han inte var villig att hjlpa till nr det begav sig.

Annars s tycker jag att Janne Josefsson gr
ett mycket bra jobb nr han vnder p samhllets
dynga med sin spade s att maskarna kommer upp i ljuset.
Citera
2002-12-12, 01:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ljh.
norad: beskriv grna varfr du menar att josefsson r "vnster" och driver nn sorts "agenda". Jag r intresserad, fr jag fattar inte hur du menar!

Jag m ha fel men jag uppfattar Jan Josefsson som en vnstersympatisr ut i fingerspetsarna(som s mnga andra journalister).
Nr han efter det famsa valstugereportaget med dold mikrofon/kamera fick frgan om varfr inga v-valsstugor besktes svarade han:"Vi hittade ingen som var ppen just d". Skrattretande! Vidare verkar hans journalistik g ut p att hitta de rtta svaren p de premisser han stllt upp-inte p hur det kanske frhller sig i verkligheten.
Citera
2002-12-12, 02:01
Medlem
Germanias avatar
Josefsson sparkar nstan alltid uppt vilket fler journalister borde gra istllet fr att slicka. Sen r det lite sensationsjournalitik ver mnga reportage vilket man vl kan vara lite kritisk till.
Citera
2002-12-12, 07:15
Medlem
-KARRIRIST, VNSTERAGENDA OCH SPEKTAKULR.

Ja ngot t det hllet och helt rtt och det tror jag inte.
Att, som Norad skriver ovan, Janne Josefsson helt visst r en gedigen kommunist vilket r allmnt knt- med allt vad sdant innebr.
Att kraftfullt driva folkets intresse att ha fretrde framfr den enskilde.

- s att en folkets mnniska, r inte initiativkraftig, till att hon ger sig p att alldeles sjlv, tala myndigheterna.
som jag gjorde.
-Allts r jag inte ngot vrdefullt, att visa upp i TV.
till och med ett hot mot kommunismen, som jag allts har kraften till att bde bertta och visa p, LEDARNAS elnden.

Trots allts att just folket, r de som verkligen ker p pumpen av samhllets vergrepp. Detta som jag tog i.
Och drvid frstr jag inte Pox:s mening hr ovan, att Josefsson gr ett mycket bra jobb nr han vnder p samhllets dynga med sin spade s att maskarna kommer upp i ljuset.
Frvisso visar han p maskar, men vad blir det sedan av detta visandet. Frvisso blev det ett jdrans liv kring Osmo Vallo i Karlstad ..men bara liv. Inget sakligt.
-Och allts mina, mnga olika tal vid mnga olika domstolar mot en hel liten hg socialfolk, var ju uppenbart grovt rttsvidriga. Att vad lag stadgar, rttsskipningen, mngder av domar!!! uppenbart satte sig ver.

-Det r mjligt att Josefsson har rtt med sin kommunistiska ideologi, men jag tror inte p den. Jag tror p ngot dr den enskilda mnniskan OCKS!! respekteras.
Citera
2002-12-12, 07:48
Medlem
Trtans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-O Gavne, Västerås
-KARRIRIST, VNSTERAGENDA OCH SPEKTAKULR.

Ja ngot t det hllet och helt rtt och det tror jag inte.
Att, som Norad skriver ovan, Janne Josefsson helt visst r en gedigen kommunist vilket r allmnt knt- med allt vad sdant innebr.
Att kraftfullt driva folkets intresse att ha fretrde framfr den enskilde.

- s att en folkets mnniska, r inte initiativkraftig, till att hon ger sig p att alldeles sjlv, tala myndigheterna.
som jag gjorde.
-Allts r jag inte ngot vrdefullt, att visa upp i TV.
till och med ett hot mot kommunismen, som jag allts har kraften till att bde bertta och visa p, LEDARNAS elnden.

Trots allts att just folket, r de som verkligen ker p pumpen av samhllets vergrepp. Detta som jag tog i.
Och drvid frstr jag inte Pox:s mening hr ovan, att Josefsson gr ett mycket bra jobb nr han vnder p samhllets dynga med sin spade s att maskarna kommer upp i ljuset.
Frvisso visar han p maskar, men vad blir det sedan av detta visandet. Frvisso blev det ett jdrans liv kring Osmo Vallo i Karlstad ..men bara liv. Inget sakligt.
-Och allts mina, mnga olika tal vid mnga olika domstolar mot en hel liten hg socialfolk, var ju uppenbart grovt rttsvidriga. Att vad lag stadgar, rttsskipningen, mngder av domar!!! uppenbart satte sig ver.

-Det r mjligt att Josefsson har rtt med sin kommunistiska ideologi, men jag tror inte p den. Jag tror p ngot dr den enskilda mnniskan OCKS!! respekteras.

du har rtt gavne. janne josefssons altruism r bara ett stort skmt. han tnker p sin karrir och inget annat. det r som du sger att han rr bara om i grytan, men det blir inget mer. du gavne och din kamp r vrd all respekt. detta sger jag trots att jag r anstlld inom frvaltningen i vsters. men det r ju ingen hemlighet, och jag orkar inte ltsas lngre. men det har du ju vetat en lngre tid. vad jag undrar ver r hur du kunde lista ut det??
Citera
2002-12-12, 15:15
Medlem
Fr ett par r sen kom jag i konflikt med min dvarande arbetsgivare, och sa upp mig. Med anledning av detta hll han inne av mig intjnad semesterersttning. Jag tog kontakt med facket men allt tog en jvla tid...

Lite naiv som man kan vara tog jag kontakt med media fr att erbjuda dem - som jag tyckte - en rtt saftig story om svarta affrer, illegal arbetskraft etc. Och den storyn var stendd frn start. Det blev inget.
Jag fick mina pengar till sist, men ngot lrde jag mig.
Fr det frsta - en story mste vara antingen allmngiltig eller chockerande fr att verhuvudtaget intressera media.
Fr det andra rcker det inte med smfel begngna i hanteringen fr att man ska kunna riva upp tagna beslut etc. Det ska till rejla tavlor fr att en journalist verhuvtaget ska intressera sig.

Med detta menar jag, Bengt-Olov, hr Josefsson har skert tittat genom ditt material och sedan har man vid ett redaktionsmte beslutat sig fr att inte fortstta grva i det. Det handlar inte om ngon personlig vendetta mot dig utan man har helt enkelt bestmt att din historia - som skert inte saknar dramatik - nd inte r tillrckligt allmngiltig eller chockerande fr att intressera.
Det r grymt att sga det, men det r nog s.
Citera
2002-12-12, 22:59
Medlem
-HLL I ER!! HR PGR DEBATT.

Med att commuter hr ovan -med stor hnsynsfullhet- meddelar mig sin uppfattning, att TV-journalisten Janne Josefsson inte alls bedriver ngon nertryckar verksamhet mot mig.

Genom att inte bertta min historia ..fr nn tid sen nra decennier sedan, kring sdana hr socialsnyft reportage som Janne Josefsson, likt julaftnar, knnetecknas med. Nu senast i tisdags frn Oskarshamn.
Med att domstolar underknde mina tal mot socialfolk; p uppenbart falska till lagd lag- grunder.
Signaturen commuter grundar sig p att, hennes/hans historia, med svarta affrer, illegal arbetskraft fr den som commuter vill f berttat om, rent journalistiskt sakligt bedmt, inte rckte till som nyheter. s d skert liknande fr mig.

tror jag inte alls!!
Fr allts det kan inte vara vrre i vr svenska- samhllsgemenskap, med att
vra svenska- domstolar -en hel lite hg- meddelar uppenbart felaktiga domar.
Till att vra myndigheter, bland andra socialfolket, som dessa i Oskarshamn, kan hlla p och bedra; som ju var krnpunkten fr Janne Josefsson i Oskarshamn.
Och R!! Janne Josefsson, S KALLADE!! kpphst.
-Men allts utan ambitionen att fixa upp skiten. Bara Janne Josefssons julaftnar.

Med att mina domstolsml, var fullstndigt klara fr Janne Josefsson efter vr kaffestund p stermalmtorg i Stockholm. det behvs allts inget journalistiskt grvande arbete, som commuter skriver om ovan, fr att kra mina grejer.
s d commuters- uttrycket min historia. e de min historia, r det hndelser kring mig, nr domstol dmer en uppenbart falsk dom?? r inte detta en historia kring domstolen, vi svenska folks domstol.
-Allts vi svenska folks elndes historia. som Janne Josefsson bland mnga andra journalister- hller tyst om!!

s berttade jag fr Janne Josefsson om hur det hade gtt till i tingsrtten i Gteborg. Hur bde den lagfarne domaren och frsvarsadvokaterna, hade SKRATTAT PPET mot mig, dr i rttssalen. hur den lagfarne domaren, med ett brett leende, raljerade mot mig kring, att han inte frstod skillnaden mellan en allmn handling och en sekretess belagd handling.
Med att jag ville att Janne Josefsson skulle vara med p mitt verklagade ml i hovrtten i Gteborg. som Janne, ju faktiskt LOVADE!!
men allts inte kom till. Med att hovrttsdomaren krnkte mig n mer, dr i Hovrttens rttssal.

===
Detta handlade och handlar om, att vi fotfolket, skall hlla oss vid foten.
-Vi fotfolk skall inte ge oss upp p niverna, dr makterna, bland andra journalisterna, finns; som jag ju hgst tydligen visade. Jag som aldrig nnsin har satt min fot innanfr ett juridikum.
s d, att det r ett spel mellan makterna; det r INTE demokrati, ni vet vi alla tillsammans lika vrda.

-S!! bste Herr Statsminster Gran Persson, se inte s snett p Turkiet med tal om brist p demokrati och rttsstats tnkande. Vi har ju denna skiten hr i Sverige.
Citera
2002-12-12, 23:25
Medlem
[quote="B-O Gavne, Vsters"]-HLL I ER!! HR PGR DEBATT.

Med att commuter hr ovan -med stor hnsynsfullhet- meddelar mig sin uppfattning, att TV-journalisten Janne Josefsson inte alls bedriver ngon nertryckar verksamhet mot mig.

Genom att inte bertta min historia ..fr nn tid sen nra decennier sedan, kring sdana hr socialsnyft reportage som Janne Josefsson, likt julaftnar, knnetecknas med. Nu senast i tisdags frn Oskarshamn.
Med att domstolar underknde mina tal mot socialfolk; p uppenbart falska till lagd lag- grunder.
Signaturen commuter grundar sig p att, hennes/hans historia, med svarta affrer, illegal arbetskraft fr den som commuter vill f berttat om, rent journalistiskt sakligt bedmt, inte rckte till som nyheter. s d skert liknande fr mig.

Bste B-O,nu kan du inte skitigt hlla oss p halster lngre! Nu mste du sakligt och nogrannt redogra fr din historia.Du vrlar i tid och otid om att du blivit orttvist behandlad och socialt mrdad av myndigheterna-du har dock alltid undvikit att bertta om nrmare detaljer i ditt fall.Hur kan du frvnta dig att vi ska kunna frst och knna sympati nr vi inte ens vet vad det egentligen rr sig om?!
Citera
2002-12-13, 00:09
Medlem
Frst har jag roat mig med att verstta Gavnes senaste inlgg till ett sprk som vi andra kan begripa. Och nej, jag har inte velat gra parodi. Men jag vill s grna faktiskt veta vad denne envetne skribent faktiskt vill.

Hll i er, hr kommer en tolkning:

"Commuter anser med stor hnsynsfullhet att han inte alls tror att journalisten Janne Josefsson ingr i ngon konspiration mot mig, trots att han inte berttar min historia. Trots att den berttades fr flera r sen och uppbr stora likheter med andra socialsnyftreporttage som Josefsson producerat; nu senast i Oskarshamn.
Grundtesen r ju att domstolar underknde mina tal mot socialfolk, p uppenbart falska grunder.
Signaturen commuter vill med sin historia om svarta affrer, illegal arbetskraft visa att det inte alltid rcker med fakta fr att f en nyhet att bli uppmrksammad i media.

Det tror jag inte alls p.

Fr det kan inte finnas strre nyheter n att svenska domstolar meddelar uppenbart felaktiga domar. Det finns en rak linje frn detta till det som var krnpunkten i Janne Josefsson reportage frn Oskarshamn. Detta r Janne Josefssons kpphst. Men helt tydligt utan ambitionen att rtta till.

Mina domar presenterade fr Janne Josefsson p ett fik vid stermalmstorg fanns tillgngliga p en gng. Det krvdes inget journalistiskt grvande fr att gra ett program om detta. Till skillnad frn commuter anser jag att min historia r allmngiltig. Det r en nyhet nr en domstol dmer en uppenbart felaktig dom. Och detta hller svenska journalister tyst om.

Jag berttade fr Janne Josefsson hur det gtt till i rtten. Hur bde domaren och frsvarsadvokaterna skrattade t mig. Hur domaren raljerade kring att han inte begrep skillnaden mellan offentlig handling och sekretessbelagd handling. Jag ville att Janne skulle vara med vid mitt verklagande i hovrtten, vilket han lovade. Men inte kom han inte. Det hela slutade med att hovrttsdomaren krnkte mig nnu mer.

Det handlar om att vi smfolket ska hlla oss tysta och snlla i bakgrunden. Vi ska inte ge oss upp p de dr niverna dr bland andra journalisterna finns, vilket jag tydligt visat. Jag som aldrig satt min fot innanfr ett juridikum.

Detta r ett spel mellan makterna; det r INTE demokrati som allts betyder att vi alla r vrda lika mycket.

S!! Bste Herr Statsminister Gran Persson, se inte s snett p Turkiet med tal om brist p demokrati och rttsstats tnkande. Vi har samma system hr"

Jag r medveten om att det finns en brist p terriertemperament i texten, drfr har jag behllit vissa passusar fr att s a s f lokalfrg. Dremot r jag inte helt sker p att jag komprimerat rtt.

Kre B-O - inte ens vid en mycket noggrann genomlsning begriper jag fullt ut vad fan du menar. Hoppas det blev rtt s hr.

Om du dessutom talar som du skriver hoppas jag att du haft bitrden vid dina rttsliga frfaranden fr att inte orsaka dig sjlv mer skada. Tyvrr r jag rtt sker p att du frt talan sjlv - i frbigende sagt en ren kamikazeaktion i en juridisk process.

Fr vrigt strker det hela mig i min uppfattning - det fanns inga formella grunder fr att gra ett program om dina bekymmer. Dels fr att dina problem inte var allmngiltiga, dels fr att programmakarna antagligen ansg att de borde visa hnsyn mot din motpart i frhandlingen (jag grundar det p uttrycket "frsvarsadvokaterna", i e din frus bitrde och dina barns bitrde, eller hur?), dels fr att en eventuell utredning som legat till grund fr domen skerligen inte - ngonstans - skulle betraktas som dligt genomfrd.
r det inte s att din fd fru ftt vrdnaden om era barn drfr att yrkesfolk helt enkelt betraktat dig som olmplig som vrdnadshavare? Och att din fd fru i s fall icke bestridit detta?

Vanlig story, vanliga mnniskor, vanlig dom...
Sorry, B-O, det finns inget nyhetsvrde i detta jmfrt med att bli underknd i ett intelligenstest utfrt av en klpare. DET r en nyhet. Jag tycker synd om dig och hoppas att du idag trffar dina barn och att du nn gng kommer till ro...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in