Flashback bygger pepparkakshus!
2014-03-22, 21:23
Medlem
skeggmuffs avatar
Bilder på GM finns här för dom intresserade, inte någon svärmorsdröm direkt

http://www.exponerat.info/miljoparti...md-for-sexkop/
Citera
2014-03-22, 22:55
Medlem
TheBurdens avatar
Miljöpartisten Mir Englund-Dusim i Gbg kommunfullmäktige dömd för sexköp:
Citat:
En ledamot för Miljöpartiet i Göteborgs kommunfullmäktige har dömts till böter efter ha köpt sex av en prostituerad. Ledamoten heter Mir Englund-Dusim och både han och strafföreläggandet ses på bilder här nedan.

Mannen togs på bar gärning i Rosenlundsområdet i Göteborg i slutet av februari och döms till att betala 12 000 kronor. Det är ännu inte bestämt ifall personen får sitta kvar som förtroendevald.
-Vi måste informera oss mer om vad som hänt innan vi vet om han kan sitta kvar i fullmäktige, säger ledamotens gruppledare till nyhetsprogrammet.
Mir Englund-Dusim är en miljöpartist som ”värnar om feminism, kvinnors och mäns lika värde”. Trots detta går han således till Rosenlund och köper sex av från ett stackars traffickingoffer. Snacka om hyckleri.

Eftersom media till drygt 40% består av miljöpartister så skyddar media honom nu och går inte ut med namnet eller bilden på sexköparen. Hade det varit annorlunda om det vore en SD-politiker tro?

Sveriges Radio har tidigare lyft fram denne sexköpare med vidrig kvinnosyn: sverigesradio.se. Politikerns blogg kan ses på: mirdusim.blogspot.se.
http://www.exponerat.info/miljoparti...md-for-sexkop/
Citera
2014-03-22, 23:09
Medlem
alfridas avatar
I tråden skrivs det att miljömuppen och horköparen arbetar som socialsekreterare. Hoppas att hans arbetsgivare får reda på detta. Sparken direkt enligt min åsikt.
Citera
2014-03-23, 04:11
Medlem
Dirty.Harrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeffeOe
Då hade Fridolin gillat gillat hen. Han gillar ju att köra lite "back packning"

Asg Förvånar mig inte alls. Hela MP är ju ett parti bestående av backpackingpeople
Fridolin är en i mängden av pk-fjantar som fått alldeles för mycket utrymme i media.
Senast redigerad av Dirty.Harry 2014-03-23 kl. 04:17.
Citera
2014-03-23, 04:22
Medlem
Dirty.Harrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alfrida
I tråden skrivs det att miljömuppen och horköparen arbetar som socialsekreterare. Hoppas att hans arbetsgivare får reda på detta. Sparken direkt enligt min åsikt.

Exakt! En sån hycklande människa är inte lämplig att ta hand om människor i nöd.
Men man vet ju aldrig hur det blir. Soc är stollar så han kanske passar in ha ha.
Citera
2014-03-23, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Democrazy
Detta är något jag också har reflekterat över. Ett annat exempel är kapten klänning, eller socialdemokraten som skickade sexualsadistiska meddelanden till kvinnliga mediepersonligheter. Förmodligen ligger det någon slags perverterad psykopatisk tillfredsställelse i att inför allmänheten uppträda som feministisk kämpe, men i privatlivet gå tvärtemot sina opportunistiska "skenideal". Någon borde skriva en avhandling på temat "den manlige radikalfemnistens psykopatologi"

Jag tror att du har helt rätt och det upprepar sig hela tiden. Du nämner polischefen Lindberg, alias Kapten Klänning. Det finns en till som kallades Doktor Klänning, en läkare anställd på olika myndigheter och när han åkte dit var han anställd som hög vårdchef på SKL. Han var känd för att alltid prata etik och moral och jämställdhet. Sen åkte han dit för att ha köpts sex av en riktigt ung tjej från Rumänien, typiskt traffickingoffer. Smittskyddsexpert som han är betalade han till och med extra för att slippa kondom. Thomas Tegenfeldt heter han och det finns en lång tråd på fb om hans eskapader. Han fick sparken men nytt jobb direkt i landstinget i Umeå där landstingsdirektör Sylvan kallade det som hänt för en "incident". Jag tror att de njuter extra av att prata och predika mot prostitution och kvinnoförnedring och samtidigt syssla med det själva. De känner sig nog mäktiga och omöjliga att komma åt. Och då kittlar det att stå på scenen och predika jämställdhet och sedan gå direkt till unga traffickingoffer. .
Citera
2014-03-23, 11:00
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HumpingDog
Miljöpartist med invandrarbakgrund. Vad annat kan man förvänta sig? Trist att detta tystas ned i media. Väljarna borde få veta vad de röstar på i år!
För jävligt att denna skandal inte dryftas i media. Vårt enda hopp står väl till Janne Josefsson som vanligt..
Citera
2014-03-23, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frito
http://www.expressen.se/gt/kommunpol...ms-for-sexkop/

Citat:
– Jag var jättefull och fattar inte varför jag gjorde det.

Så full var du inte! Du hade ju vare sig problem med erektion eller att hitta rätt område. Du var kåt och det var skälet!

Citat:
Kan det här skada partiet?

– Det kan inte jag svara på. Men det är en skada åsamkad mot honom själv givetvis, om det också skadat partiet får andra avgöra.

Frågan är om det överhuvudtaget finns partier som är befriade från medlemmar som köpt sex? Tror inte det! Finns nog inget skäl att det skulle skada partiet så länge man är tydlig med att man tar avstånd från det hela och inte försöker sopa det under mattan.

Citat:
Ursprungligen postat av mifforeporter
Du har i Rosenlundsområdet i Göteborg skaffat dig en tillfällig sexuell förbindelse mot ersättning.

http://bayimg.com/DAMaHaAFG

Vem är sexsäljaren tro?
Citera
2014-03-23, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av free4you

Vem är sexsäljaren tro?

Med tanke på att det skedde i sunkområdet Rosenlund skulle det inte förvåna mig om det var 1) Ett offer för trafficking eller 2) En narkoman som säljer sex för att köpa tjack.

Med andra ord handlar det knappast om någon frisk och frivlillig eskortflicka, vilket man väl annars kunde ha haft visst överseende med.
Citera
2014-03-23, 13:43
Medlem
gaphalsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pawitel
Tack Motala, du är värd en "guldgrävare"-medalj!

För vad?

Men det är ju positivt att han vare sig är gift eller sambo i alla fall. Vilket torskar ganska ofta brukar vara.
Citera
2014-03-23, 13:49
Medlem
gaphalsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
För jävligt att denna skandal inte dryftas i media.

Å fan! Hur i helv... fick flashback vetskap då?

Så jävla stort, utöver det redan mediala, är det nog inte.
Citera
2014-03-23, 13:57
Medlem
Kaitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gaphalsen
För vad?

Men det är ju positivt att han vare sig är gift eller sambo i alla fall. Vilket torskar ganska ofta brukar vara.

Korkad kommentar! Det handlar ju om den prostituerade tjejen, som kanske även är minderårig. I kombination med gärningsmannens uttalade feministiska profil och det faktum att han jobbar som socialsekreterare så är detta en STOR skandal.
Att media mörkar partitillhörighet och yrke är vidrigt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in