Flashback bygger pepparkakshus!
2014-03-23, 13:59
Medlem
gaphalsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av börsvalp
Jag trodde att fängelsestraff var standard för denna typ av brott.

14 dagars - 1 månads fängelse borde ligga på en rimlig nivå för ett vanligt sexköp. Dags för både åklagarsidan/rätten att skärpa till sig.

Citat:
Ursprungligen postat av Istidraj
Konstigt också att man får sälja sex men inte köpa.. Jämställdhet 2.0.

Njae, inte om man betänker att ett kriminaliserande av att sälja skulle förvärra/försvåra en redan utsatt situation för vederbörande. Och det vill vi ju inte.
Citera
2014-03-23, 14:08
Medlem
gaphalsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaita
Korkad kommentar! Det handlar ju om den prostituerade tjejen, som kanske även är minderårig. I kombination med gärningsmannens uttalade feministiska profil och det faktum att han jobbar som socialsekreterare så är detta en STOR skandal.
Att media mörkar partitillhörighet och yrke är vidrigt!

Den enda kommentar som är korkad, det är din. Jag pratar inte om något annat än den andra sidan i detta fallet, därav min kommentar. Nämligen att trots att gubbarna ofta är gifta eller sambos så skiter de i att ta hänsyn till den andra parten i förhållandet.

Man kan faktiskt kommentera andra delar av en hel situation utan att för den delen bortse från de andra delarna. Man behöver faktiskt inte kommentera och nämna allt vid alla tillfällen. Nu valde jag att kommentera det jag just kommenterade. CAPISH?
Citera
2014-03-23, 14:41
Medlem
Kaitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gaphalsen
Den enda kommentar som är korkad, det är din. Jag pratar inte om något annat än den andra sidan i detta fallet, därav min kommentar. Nämligen att trots att gubbarna ofta är gifta eller sambos så skiter de i att ta hänsyn till den andra parten i förhållandet.

Man kan faktiskt kommentera andra delar av en hel situation utan att för den delen bortse från de andra delarna. Man behöver faktiskt inte kommentera och nämna allt vid alla tillfällen. Nu valde jag att kommentera det jag just kommenterade. CAPISH?

Ja, jag fattade - och därav min slutsats om din kommentar.

Om den miljöpartistiske kommunpolititikern som dömts för sexköp (topic i denna tråd) är gift/sambo har inte ett skit med detta att göra. Det är helt irrelevant. Det är varken brottsligt eller mer klandervärt eftersom vi inte kan veta ett skit om torskarnas privata förhållanden.

Det enda din kommentar visar är ditt begränsade tänkesätt, där du inte kan hålla isär dina egna moraliska värderingar (egna upplevelser?) från en saklig juridisk och samhällelig analys av fallet.
Citera
2014-03-23, 15:10
Medlem
börsvalps avatar
Får han behålla sitt jobb? Han borde ju rimligtvis få sparken.
Citera
2014-03-23, 15:14
Medlem
Motalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av börsvalp
Får han behålla sitt jobb? Han borde ju rimligtvis få sparken.

Det är ju inte helt klart att arbetsgivaren informerats.
Ev utdrag lämnas ju in innan anställning. Håller dock med att han är i högsta grad OLÄMPLIG som socialassistent.
Citera
2014-03-23, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alfrida
I tråden skrivs det att miljömuppen och horköparen arbetar som socialsekreterare. Hoppas att hans arbetsgivare får reda på detta. Sparken direkt enligt min åsikt.
Arbetsgivaren Borås stad är redan informerad! Om döskallarna har sovit under helgen så lär de iaf öppna meddelandet i morgon kl.8...
Citera
2014-03-23, 16:39
Medlem
sanctissimuss avatar
Citat:
Om den miljöpartistiske kommunpolititikern som dömts för sexköp (topic i denna tråd) är gift/sambo har inte ett skit med detta att göra. Det är helt irrelevant.

det är väll i högsta grad intressant att isf få veta om han bedragit en partner i samband med att ha köpt sex av prostituerad. det om något skulle ju i sammanhanget, även det, visa på hans moraliska fördärv.

hur länge hade han suttit i kommunfullmäktige?
Citera
2014-03-23, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sanctissimus
det är väll i högsta grad intressant att isf få veta om han bedragit en partner i samband med att ha köpt sex av prostituerad. det om något skulle ju i sammanhanget, även det, visa på hans moraliska fördärv.

Alla detaljer är givetvis relevanta när det gäller att bedöma den moraliska karaktären på människor som är förtroendevalda! Det vill säga sådana som vill bestämma över oss andra och stifta lagar som sexköpslagen. Om det finns någon partner eller inte är svårt att bedöma. Gift är han inte och sambo finns i varje fall ingen folkbokförd på samma lägenhet. Men det kan ju finnas en sambo ändå. Eller delsbo/särbo/hjällbo eller vad fan allt heter...
Han kom in i kommunfullmäktige 2010.
Citera
2014-03-23, 16:52
Medlem
Citat:
Det handlar ju om den prostituerade tjejen, som kanske även är minderårig.
Kanske hit och kanske dit. Den prostituerade är myndig. Vilket de flesta i sammanhang som dessa är.
Citera
2014-03-23, 17:21
Medlem
Kaitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanctissimus

Men för H-ete, om han är gift sambo, pojkvän eller swinger spelar ingen roll i sammanhanget. Det säger INGENTING om killens karaktär i övrigt.
De kan ha en överenskommelse, fysiska problem, speciella skäl eller vad tusan som helst som ligger bakom sexet/otroheten (som de inte mellan sig behöver betrakta som otrohet).

Det vet vi inte ett skit om och ska inte heller rota i eftersom hans partner har rätt till ett privatliv! Skärp er, släpp den Amerika-influerade TV-moralen och lev i verkligheten!!

Topic är killen, hans brott (oavsett vad vi tycker om lagen). Särskilt också hans arbete. Att gå till prostituerade och samtidigt vara socialsekreterare är väldigt allvarligt. Någon driftig har mailat hans arbetsgivare. Vi får hoppas lokalblaskan Borås tidning gör sitt jobb...
Citera
2014-03-23, 18:53
Medlem
Haubits77Bs avatar
Skrämmande.
Miljöpartiet måste verkligen börja arbeta med frågor om människosyn och kvinnors rättigheter.
Tråkigt att MP verkar ha sådana här sinnessjuka värderingar.
Citera
2014-03-24, 08:21
Medlem
Malacodas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alfrida
I tråden skrivs det att miljömuppen och horköparen arbetar som socialsekreterare. Hoppas att hans arbetsgivare får reda på detta. Sparken direkt enligt min åsikt.

Arbetsgivarens högste chef på socialkontoret är min barndomsvän. Troligtvis vet han redan om det men om inte så vet han det om en liten stund
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in