Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-05-13, 23:21
  #121
Medlem
Operationss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Andrew uttrycker stöd för den anti-intellektuella och miljöfientliga "paleodieten", som verkar ha blivit en trend bland nationalister

Varför svenskar inte klarar av att applicera samma snålhetstänk på mat och miljö, det är fortfarande en gåta för min del, men jag håller på att tänka på saken och återkommer någon dag med ett mer genomtänkt svar på denna inkonsekvens där man inte följer igenom logiken och applicerar den på andra ansvarssammanhang.
Logiken är att vi Nordbor är anpassade till den Nordiska miljön. Om man ska odla vegetabilisk mat här uppe måste man antingen bränna skogar eller ha betande djur som bajsar ut gödsel. Och eftersom staten förbjöd skogsbränning som gödselmetod på 1600-talet så återstår endast djurhållning.

Vi som bor här uppe måste utgå ifrån miljön. Vi kan inte t.ex ha bilar och traktorer som går på solel när det är 30 grader kallt, vi måste ha diesel. Vi kan inte odla hampa under en meter snö, vi måste "odla" renar och kor som helst ska gå i skogen och leta mat. Vi kan inte bajsa i Nilen, Eufrat eller Ganges och sedan låta de svämma över regelbundet, vi kan i praktiken bara täcka vårt gödselbehov genom att odla växter i bajset från betande djur.

T.ex längs Bottniska vikens kuster så är det naturliga att livnära sig till stor del på fisk, och odla lite grönsaker på sommaren. För att kunna odla grönsaker måste man ha betande djur för annars finns ingen näringsrik jord att odla i. Inåt landet kan man odla grönsaker genom att antingen bränna ned skogar eller genom att ha betande djur som t.ex kor. Och i fjällen går det inte att odla alls, utan huvudnäringen kommer från renar som betar t.ex lavar.

Ni teoretiker missar lätt att saker och ting är som de är på grund av en god anledning.

Vegetarianism är globalism, eftersom den i Norden bygger på att köpa vegetabilier av mörkhyade folk i tredje världen som slavar åt multinationella företag. Paleo å andra sidan bygger på jakt, jakt bygger på vapen, vapen är makt, makt är lag och rätt.
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Raw food veganism är givetvis den ultimata dieten (eller så raw food som möjligt, eftersom det är nödvändigt idag att köra med kosttillskott som proteinpulver och multivitaminer, detta oavsett om man är vegan eller ej), och helt enkelt mer hardcore än paleodieten, som jag vågar påstå är en half-assed version av raw food veganism. Duke instämde givetvis med Anglin
Raw food veganism/Vegan Hardline är perfekt för alla som bor söder om Norden (alternativt söder om Sundsvall, för "under Sundsvall börjar Israel"). De borde tvingas till det med lagar. Norrut där de riktiga nordborna bor där måste man äta paleo. Äta eller ätas är principen som gällt här i tiotusen år. Den har funkat bra.
__________________
Senast redigerad av Operations 2016-05-13 kl. 23:27.
Citera
2016-05-14, 00:04
  #122
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Operations
Logiken är att vi Nordbor är anpassade till den Nordiska miljön. Om man ska odla vegetabilisk mat här uppe måste man antingen bränna skogar eller ha betande djur som bajsar ut gödsel. Och eftersom staten förbjöd skogsbränning som gödselmetod på 1600-talet så återstår endast djurhållning.

Vi som bor här uppe måste utgå ifrån miljön. Vi kan inte t.ex ha bilar och traktorer som går på solel när det är 30 grader kallt, vi måste ha diesel. Vi kan inte odla hampa under en meter snö, vi måste "odla" renar och kor som helst ska gå i skogen och leta mat. Vi kan inte bajsa i Nilen, Eufrat eller Ganges och sedan låta de svämma över regelbundet, vi kan i praktiken bara täcka vårt gödselbehov genom att odla växter i bajset från betande djur.

T.ex längs Bottniska vikens kuster så är det naturliga att livnära sig till stor del på fisk, och odla lite grönsaker på sommaren. För att kunna odla grönsaker måste man ha betande djur för annars finns ingen näringsrik jord att odla i. Inåt landet kan man odla grönsaker genom att antingen bränna ned skogar eller genom att ha betande djur som t.ex kor. Och i fjällen går det inte att odla alls, utan huvudnäringen kommer från renar som betar t.ex lavar.

Ni teoretiker missar lätt att saker och ting är som de är på grund av en god anledning.

Vegetarianism är globalism, eftersom den i Norden bygger på att köpa vegetabilier av mörkhyade folk i tredje världen som slavar åt multinationella företag. Paleo å andra sidan bygger på jakt, jakt bygger på vapen, vapen är makt, makt är lag och rätt.

Raw food veganism/Vegan Hardline är perfekt för alla som bor söder om Norden (alternativt söder om Sundsvall, för "under Sundsvall börjar Israel"). De borde tvingas till det med lagar. Norrut där de riktiga nordborna bor där måste man äta paleo. Äta eller ätas är principen som gällt här i tiotusen år. Den har funkat bra.
mm, lycka till du med ditt isolerade nazistiska jägar-samlare samhälle som bara klarar av att föda en ursvensk barbarbefolkning på 10,000 pers; vilket land som helst kan ju då bara erövra ett 10,000 f.Kr. Sverige.

Veganism och hampa är lika mycket "globalism" som det är att importera diesel och andra araboljor (du vet att hampa odlas i EU, va? Eller är det också globalism?). Finns hampaodlare i Sverige, och det är kickass som bränsle:

(FB) Hampa är bra shit inom biobränslevärden!

Och det är ingen "logik" det där att nordbor skulle vara "anpassade" till ett nordiskt klimat (indo-europeiska germaner har bara levt här i 3-4,000 år eller något i den stilen; på så kort tid hinner inga större evolutionära förändringar ta plats), och nej, så mycket påbrå har ni inte från istidsfolk, punkt slut), det är bara konservativ iGnorans.

Kolla här, så här fungerar det:

Vänstern är mottaglig för förändringar. Alla förändringar som de är mottagliga för (t.ex. importera Zoomalia till Sverige) är inte alltid positiva förändringar, men att de är "liberala" och snackar om "change" hela tiden, beror på att de är öppensinnade. De är mottagliga för nya idéer helt enkelt, varav en del är bra, andra mindre bra.

Det som kallas "extremhögern" och konservativa däremot, vill ha så lite förändringar som möjligt. Man vill ha (och paleodietförespråkare är kanske bästa exemplet, som till och med vill gå tillbaka till stenåldern) så lite förändringar som möjligt, helst inga alls. Detta innebär att man utesluter en hel del dåliga idéer, men även många bra idéer. Att man inte är mottaglig för nya idéer beror på att man är trångsynt och förbannat iGnorant. Ni paleodietvurmare är alltså bakåtsträvande och förstår ingenting om varken logik eller näringslära, än mindre om vetenskap.

Ingenstans har jag som veganismförespråkare påstått att betande djur inte får finnas, men varför dricka deras mjölk när det finns andra, bättre, mer överlägsna alternativ, som hampamjölk?

Aja, det är mindre relevant, svara gärna i hampabränsletråden så får vi se vad du har att säga där.
__________________
Senast redigerad av EliasAlucard 2016-05-14 kl. 00:17.
Citera
2016-05-14, 22:55
  #123
Medlem
Operationss avatar
Jag håller med Anglin och Duke, men hoppas att du EliasAlucard lyckas övertyga alla icke-nordbor att sluta äta kött och släppa ut koldioxid.

"Take the Stormer 30 Day Paleo Challenge!"
http://www.dailystormer.com/take-the...leo-challenge/

Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
mm, lycka till du med ditt isolerade nazistiska jägar-samlare samhälle som bara klarar av att föda en ursvensk barbarbefolkning på 10,000 pers; vilket land som helst kan ju då bara erövra ett 10,000 f.Kr. Sverige.
Du har helt fel. I Sverige skjuts det ca 100 000 älgar varje år, och med din felaktiga matematik skulle då 1 Nordbo behöva klämma i sig 10 älgar om året... 100 000 älgar kan snarare föda 100 000 människor. Lägg sedan till alla miljoner småvilt, renar, kor, får och grisar som finns i landet. T.ex på 1930-talet så fanns det 3 miljoner kor i Sverige. Så ser du att djuren kan föda många miljoner köttätande Nordbor.
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Veganism och hampa är lika mycket "globalism" som det är att importera diesel och andra araboljor (du vet att hampa odlas i EU, va? Eller är det också globalism?). Finns hampaodlare i Sverige, och det är kickass som bränsle:

(FB) Hampa är bra shit inom biobränslevärden!
Nej för skillnaden är att vi i praktiken måste importera diesel (från Ryssland), vilket vi kan göra genom att sälja skog istället för att bränna ned den för svedjeodling. Veganism däremot måste vi inte importera, vi klarar oss bättre med att göra som vi alltid gjort.

Idealet bör vara att folket ska vara fritt och då krävs självförsörjning och i den är betande djur ett måste. Dels för att få mat från djuren, och dels genom att vi måste få vår gödsel från de betande djuren för annars kan vi inte odla grönsaker.
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Och det är ingen "logik" det där att nordbor skulle vara "anpassade" till ett nordiskt klimat (indo-europeiska germaner har bara levt här i 3-4,000 år eller något i den stilen; på så kort tid hinner inga större evolutionära förändringar ta plats), och nej, så mycket påbrå har ni inte från istidsfolk, punkt slut), det är bara konservativ iGnorans.
Fel igen. Att Nordbor har anpassats till att kunna bälga i sig litervis med komjölk är ett exempel på hur vi Nordbor anpassats till Nordiskt klimat på kortare tid än så.

http://www.expressen.se/halsoliv/for...pa-mjolkgatan/
http://www.svt.se/nyheter/vetenskap/...-pa-mjolkgatan

Enklaste sättet att anpassa ett folk efter klimatet är svält: Alla som inte har rätt DNA dör! Tar inte lång tid alls.
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Kolla här, så här fungerar det:

Vänstern är mottaglig för förändringar. Alla förändringar som de är mottagliga för (t.ex. importera Zoomalia till Sverige) är inte alltid positiva förändringar, men att de är "liberala" och snackar om "change" hela tiden, beror på att de är öppensinnade. De är mottagliga för nya idéer helt enkelt, varav en del är bra, andra mindre bra.

Det som kallas "extremhögern" och konservativa däremot, vill ha så lite förändringar som möjligt. Man vill ha (och paleodietförespråkare är kanske bästa exemplet, som till och med vill gå tillbaka till stenåldern) så lite förändringar som möjligt, helst inga alls. Detta innebär att man utesluter en hel del dåliga idéer, men även många bra idéer. Att man inte är mottaglig för nya idéer beror på att man är trångsynt och förbannat iGnorant. Ni paleodietvurmare är alltså bakåtsträvande och förstår ingenting om varken logik eller näringslära, än mindre om vetenskap.

Ingenstans har jag som veganismförespråkare påstått att betande djur inte får finnas, men varför dricka deras mjölk när det finns andra, bättre, mer överlägsna alternativ, som hampamjölk?

Aja, det är mindre relevant, svara gärna i hampabränsletråden så får vi se vad du har att säga där.
Jag ser det på ett annat sätt. De du kallar "höger" och "konservativa" ser jag existera över hela den politiska skalan. Och vice versa. Stalin t.ex var "höger" med ditt tänkande. I själva verket förenas grupperna av en gemensam psykologi. Inte av en gemensam politik.

Din psykologi tycker jag verkar vara idealistisk, på så vis att du ignorerar alla praktiska nackdelar med Vegansk mat i Norden och tutar och kör på med din teoretiska hampa-kost som ingen människa någonsin testat i praktiken (det liknar Platons idealstat, den har funnits i teorin i tusentals år men ingen har på allvar velat testa den i praktiken eftersom innerst inne vet alla realister att den inte fungerar).

Min psykologi å andra sidan får mig att förespråka det som ger ett bevisat positivt resultat: T.ex Paleo bygger på jakt och dödande, jakt och dödande bygger på vapen, vapen innebär makt, makt ger lag och rätt etc. Detta har fungerat för oss Nordbor i tiotusen år. Det är därför som de som velat odla växter betraktats och hanterats som boskap i norra Europa.

Jag är pragmatisk och ser målet och vägen till målet. Sedan kan detaljerna ändras hit eller dit. Moral, ideologi, religion, historia osv sådant är luftiga redskap utan egentligt innehåll som ska anpassas för att ta oss Nordbor till målet. Jag är också idealist, på sätt och vis, men i andra hand det är inte min primära funktion.
Citera
2016-05-15, 04:27
  #124
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Operations
Jag håller med Anglin och Duke
Klart du gör, eftersom du är a) anti-intellektuell, b) inte kan tänka själv, c) helt oinsatt i näringslära (tro mig, du har noll koll), och d) tror att det är manligt med paleodietism, när veganism är det manligaste som finns och sist men inte minst, e) som i EliasAlucard du förespråkar underlägsenhet framför överlägsenhet (min kopp av te).

Du gjorde tidigare i en annan tråd, en helt korrekt iakttagelse av mitt tankesätt, nämligen att jag tänker i termer som "bättre" och "sämre". Detta var en observant analys av dig, och jag måste ge dig rätt i sak där. Veganism, helt enkelt, är överlägsenhet. Förstår man inte detta så har kan man lika gärna lägga ner ens "erövra världen" planer. Jag tänker nämligen på första kommentaren i Anglin's paleodiettråd:

Citat:
TheWhiteGuy August 25, 2015 at 12:06 pm
Hitler was a sissy who was trying to destroy the White Man by introducing a strict grass diet on the Aryan people. Have no doubt in your mind he planned to make all of Europa a vegan-weakling society!

“But there’s one thing I can predict to eaters of meat, that the
world of the future will be vegetarian!”

– Hitler’s Table Talk, p. 125

How can the White Man fend of hordes of Blacks, Asians and Jews if he has got no meat in his belly? Think about this. We are a meat-eating race.
Hitler var ju före hans tid i både judefrågan och vad gäller veganismen (cf. Henry Ford som förstod judefrågan och hampans enorma betydelse).

Bill Maher sa ju nyligen att man borde sluta jämföra muslimer med nazisterna, och även att man inte borde jämföra nynazister med nazisterna. Ja, vad kan det bero på? Kanske att Hitler var pro-veganism medan ni snöar in er på anti-intellektuellt trams som paleodietism? Tål att tänkas på

Citat:
Ursprungligen postat av Operations
"Take the Stormer 30 Day Paleo Challenge!"
http://www.dailystormer.com/take-the...leo-challenge/
Ja, vad ska man säga?

Citat:
Ursprungligen postat av Andrew Anglin
Beef is the most expensive, but also the healthiest meat. Red meat is the ideal food of European man.

...

Beans are not a vegetable even though some of them get called vegetables, and in my opinion there is no reason to eat them, ever. They are difficult to digest and can cause stomach complications which cause your body to use up energy dealing with them. Energy that would best be spent elsewhere. They also contain antinutrients which leach nutrients from other foods in your digestive system.

And there is no reason to eat them. Yes, they do contain protein, but it is a protein much inferior to meat protein, so there is just no logical point in indulging in beans. They are a slave food, which is why short pudgy Mexicans love them so much.

Rulers eat meat.

...

If you are highly active, you will need straight carbs in order to support your activity.

...

The best forms of pure starch are white rice and potatoes.

...

Nuts are okay, technically, and contain many micronutrients.

...

There are three types of oils which are good, and these are olive oil, coconut oil and butter.

Extra virgin olive oil is very healthy

...

Animal fat itself is of course great

...

You can also ask any questions you have here, and I will do my best to answer them. Others can also answer them, as many of our readers are already on this diet, given that it is tied to masculinity in the same way that Fascism is tied to masculinity.

Because both are about power, and power is the root of masculine identity.

Good Luck

You will remember this, because it is going to change your life. Whatever your current fitness, you are going to be more fit from now on.

It is important to me that you, my brothers, are healthy. We are not going to be able to accomplish any of our revolutionary goals as a bunch of limp-wristed weaklings.


Jag gör en snabb analys av Anglin's kostråd...

1) Biff må vara dyrt och så (kostnad korrelerar absolut inte med kvalitet, även om det kan göra det i en del fall), men rött kött är som bekant, inte nyttigt, och för övrigt kan det tilläggas att biff har undermåligt protein också (enbart 0.92 i PDCAAS; tryptofan som tryter).

2) Det är sant att många bönsorter inte är komplett protein, men detta är inget problem då det finns något som heter "protein combining", ofta är det lysin som är otillräcklig, och lysin finns det mycket av i gula ärtor (som man kan kombinera med bönor eller ris, som också är svag på lysin). Vad gäller anti-nutrienterna, så stämmer det, men hellre lite anti-nutrienter än starkt cancerframkallande animaliskt protein (finns liksom en anledning till att de skandinaviska länderna har högst bröstcancerstatistik i världen; it's the cow milk, stupid):

Citat:
Despite the popularity of protein-rich diets like Atkins and Paleo, new research suggests that it may be wise to steer the opposite way, especially when it comes to cancer risk. In the new study, middle-aged people who ate protein-heavy diets had a markedly increased risk of dying from cancer compared to their low-protein counterparts. But, as always, there are caveats: Protein from animal sources – meat and dairy – was what largely produced the risk, whereas plant-derived proteins seemed to be “safer.” And the rules seem to be different for people over the age of 65.
Källa: http://www.forbes.com/sites/alicegwa...e-cancer-risk/

Så ni anti-intellektuella kan väl gott och väl hålla er till er cancerkost, så blir det lite hederlig eugenik som gynnar de bevisligen högre intelligensgenotyperna bland oss veganer, deal?

Vegetarians are more intelligent, says study:
http://www.dailymail.co.uk/news/arti...ays-study.html

3) Vad betyder "straight carbs"? Aja, svart ris sägs vara nyttigare än vitt ris:

http://www.foxnews.com/health/2016/0...superfood.html (ja jag vet att Fox News är en oseriös källa)

4) Nötter är rent generellt fulla av fett, och överdoserade på omega-6 också (måste vara balans mellan omega-6 och omega-3, som i hampafrön, annars blir det ökade sjukdomsrisker av för stora omega-6 doser). Dessutom inte komplett protein i regel. Skalade hampafrön (som tekniskt sett faktiskt är en nöt), är dock undantaget: bästa fettsammansättningen, och bästa proteinet, särskilt för immunförsvaret. Finns en anledning till att hampafrön ges till brännoffer (eftersom hampaprotein boostar immunförsvaret som är viktigt vid läkning, och även styrketräning för den delen, eftersom det är immunförsvaret som tar hand om träningsverken osv; anledningen till att så många atleter ofta får förkylningar och andra sjukdomar beror ju på att de är så övertränade att deras immunförsvar inte hänger med).

5) Olivolja är onyttigt, se länken jag postade i mitt föregående inlägg till Saxlind. Kokosolja är i stort sett bara mättat fett, även om de medellånga fettkedjorna i kokosfett är intressanta ur deffperspektiv.

6) Animaliskt fett är gift. En av anledningarna till att McDonald's är rena giftet är ju animaliskt fett, animaliskt protein och fullt med socker (utöver all annan skit som ammoniak och allt vad de använder för gifter).

7) Makt är i första hand, kunskap, och revolution skapar man med kunskapens makt. Anglin har rejält bristande kunskap inom näringslära, den saken är säker.

Angående deff så kan jag säga det, i somras deffade jag bort 15 kg på strax över en månad (11 kg på en månad). Detta gjorde jag med vegansk kost och hampafrön (sojaproteinpulver+hampaproteinpulver+hampafrön och jag låg på typ, 90 g kolhydrater per dag, runt 60 g fett per dag och cirka 160 g protein, med ett fiberintag runt 50 g). Det, ska du Operations veta, är hardcore och manligt. Inget för er barn. Nu är jag inne i deffrond 2 (ungefär samma 1500 kalorier per dag, fast har skurit ner fettet till runt 40 g denna gång istället, och denna gång nästan helt uteslutande enbart från hampafrön), om det fortsätter gå så här utmärkt som det har gjort de senaste två veckorna (droppade nyligen 3-4 kg på 12 dagar typ), så kommer jag runt sommaren eller så, posta en bild där jag kör en sån där bögig Arnold pose med texten: "built on hemp, straight up vegan"

Ni småbarn kan väl fortsätta äta kött och tro att det gör er manliga, lol. Genetiskt överlägsna superblattar som jag, som har både dubbla kopior av sprintergenotypen och riktiga muskler (alltså utan omanlig skit som anabola), vi kör Rocky-style, medan ni arier kan hålla er till era Ivan Drago steroider
__________________
Senast redigerad av EliasAlucard 2016-05-15 kl. 05:27.
Citera
2016-05-15, 04:31
  #125
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Operations
Du har helt fel.
Det är inte möjligt!

Citat:
Ursprungligen postat av Operations
I Sverige skjuts det ca 100 000 älgar varje år, och med din felaktiga matematik skulle då 1 Nordbo behöva klämma i sig 10 älgar om året... 100 000 älgar kan snarare föda 100 000 människor. Lägg sedan till alla miljoner småvilt, renar, kor, får och grisar som finns i landet. T.ex på 1930-talet så fanns det 3 miljoner kor i Sverige. Så ser du att djuren kan föda många miljoner köttätande Nordbor.
Så, kan du nämna en jägare-samlare kultur som hyser en befolkning på låt oss säga, en miljard människor? Nä, tänkte väl det.

Du får helt enkelt vara lite tacksam och tacka oss MÖ-blattar för jordbruket; din blotta existens är enbart möjlig och resultatet av, jordbrukets uppkomst i Assyrien och Anatolien. Inget jordbruk, ingen civilisation. Finns liksom en anledning till att eskimåer och bushmän är små befolkningar som inte ens befinner sig på civilisationsstadiet. Det beror inte på låg IQ eller så, utan helt enkelt att de fortfarande kör riktigt old school med kosten.

Citat:
Ursprungligen postat av Operations
Fel igen. Att Nordbor har anpassats till att kunna bälga i sig litervis med komjölk är ett exempel på hur vi Nordbor anpassats till Nordiskt klimat på kortare tid än så.
Fast hur ska du ha det nu? Mejeriprodukter är inte tillåtet enligt paleodietismens lagar.

Och det där har inget med nordiskt klimat att göra (laktostolerans finns helt oberoende bland t.ex. negrer, och proto-indoeuropéerna började dricka komjölk redan i Ukraina; det nordiska samhällets kultur och livsstil är till stor del en produkt av proto-indoeuropeisk kultur, sammanflätad med kristendom osv).

Eller menar du att laktostoleranta indier fick deras genotyp från Skandinavien? Du vet att kossan är helig i indisk kultur, va?

Citat:
Ursprungligen postat av Operations
Jag ser det på ett annat sätt. De du kallar "höger" och "konservativa" ser jag existera över hela den politiska skalan. Och vice versa. Stalin t.ex var "höger" med ditt tänkande. I själva verket förenas grupperna av en gemensam psykologi. Inte av en gemensam politik.
Fast du förstod nog inte vad jag menade.

Citat:
Ursprungligen postat av Operations
Din psykologi tycker jag verkar vara idealistisk, på så vis att du ignorerar alla praktiska nackdelar med Vegansk mat i Norden och tutar och kör på med din teoretiska hampa-kost som ingen människa någonsin testat i praktiken (det liknar Platons idealstat, den har funnits i teorin i tusentals år men ingen har på allvar velat testa den i praktiken eftersom innerst inne vet alla realister att den inte fungerar).
Snarare är det du som hittar på låtsasbarriärer baserat på vad du anser vara "sydländsk kost" och "globalism" osv. Hampa är det mest ariska som finns. Själva ordet cannabis (varifrån namnet hampa härstammar ifrån; K skiftade till H i enighet med Grimm's lag, därav säger man hundra istället för kentom/centum osv i de germanska språken) är faktiskt ett ariskt lånord, från det skytiska språket (östeuropeiska indo-iranier). Arierna rökte på som bara fan Finns liksom en anledning till att det heter cannabis indica, eftersom hamparökandet importerades dit ner förmodligen via de vediska arierna.

Vad gäller hampakost så håller det på att populariseras just nu! Om typ 10 år kommer alla äta hampfrön.

Sedan har du rätt i att jag tänker idealiskt, ja. Och varför inte?
“Reality is wrong, dreams are for real.” ― Tupac Shakur
^^ Word up

Citat:
Ursprungligen postat av Operations
Min psykologi å andra sidan får mig att förespråka det som ger ett bevisat positivt resultat: T.ex Paleo bygger på jakt och dödande, jakt och dödande bygger på vapen, vapen innebär makt, makt ger lag och rätt etc. Detta har fungerat för oss Nordbor i tiotusen år. Det är därför som de som velat odla växter betraktats och hanterats som boskap i norra Europa.
Ja, så tänker dina blattepolare i ISIS också:

Läckt video på svenska ISIS-krigare som nu är på väg hemmåt igen:
https://www.youtube.com/watch?v=yCoqEqSFMgI



Citat:
Ursprungligen postat av Operations
Jag är pragmatisk och ser målet och vägen till målet. Sedan kan detaljerna ändras hit eller dit. Moral, ideologi, religion, historia osv sådant är luftiga redskap utan egentligt innehåll som ska anpassas för att ta oss Nordbor till målet. Jag är också idealist, på sätt och vis, men i andra hand det är inte min primära funktion.
Nej, du är anti-intellektuell. Det är alla förespråkare av paleodietism. Och lustigt nog beskrev sig den ideologiska grundaren av fascismen, som just anti-intellektuell:
Fascism combats ... not intelligence, but intellectualism... which is... a sickness of the intellect... not a consequence of its abuse, because the intellect cannot be used too much... it derives from the false belief that one can segregate oneself from life. — Giovanni Gentile
Ja, vad ska man säga? Du och Anglin är väl bara renläriga
__________________
Senast redigerad av EliasAlucard 2016-05-15 kl. 05:31.
Citera
2016-05-15, 20:42
  #126
Medlem
Arons avatar
fast det är skillnad på nötkött och nötkött
paleo förspråkar att man undviker cafo kött

https://en.wikipedia.org/wiki/Concen...ding_Operation
Citera
2016-05-15, 20:53
  #127
Medlem
Litteraturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aron
fast det är skillnad på nötkött och nötkött
paleo förspråkar att man undviker cafo kött

https://en.wikipedia.org/wiki/Concen...ding_Operation
Är fortfarande resursslöseri, och köttet innehåller fortfarande kolesterol och annat ohälsosamt, samt är cancerogent. Och skapar insulinspikar jämförbara med de man får från rent bordssocker. http://www.naturallifeenergy.com/mea...e-table-sugar/
__________________
Senast redigerad av Litteratur 2016-05-15 kl. 20:57.
Citera
2016-05-24, 20:54
  #128
Medlem
Ustyugov2s avatar
Patrik Fridén skriver numera på sidan under eget namn. Tyckte han gav ett gott intryck tills dess han tvärvände geopolitiskt och blev Ukraina-frivillig. Skumt agerande som kritiserats skarpt av vår rörelses skarpaste hjärnor. Får väl se vad han kommer bidra med. http://www.dailystormer.com/jew-bernie-supporters-too-stupid-urge-bending-of-rules/


Greve Hans, också han svensk vad det verkar, har också han börjat skriva på sidan. Passar Daily Stormer-nischen perfekt. http://www.dailystormer.com/imams-wi...awn-in-sweden/
Citera
2016-05-26, 16:40
  #129
Medlem
baggebo1s avatar
Anglin trollar vidare. Här i Daily Mail angående den "ariska gudinnan" Taylor Swift:
Citat:
White supremacists have been spreading bizarre claims that the Bad Blood singer is a secret fascist who is simply waiting for Donald Trump to be elected so she can 'announce her Aryan agenda.'

'Firstly, Taylor Swift is a pure Aryan goddess, like something out of classical Greek poetry. Athena reborn. That's the most important thing,' Andre Anglin, the writer of far right blog Daily Stormer said.

'It is also an established fact that Taylor Swift is secretly a Nazi and is simply waiting for the time when Donald Trump makes it safe for her to come out and announce her Aryan agenda to the world,' he told Broadly. 'Probably, she will be betrothed to Trump's son, and they will be crowned American royalty.'
http://www.dailymail.co.uk/news/arti...cret-Nazi.html
Citera
2016-05-26, 20:46
  #130
Medlem
Durcherrss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Anglin trollar vidare. Här i Daily Mail angående den "ariska gudinnan" Taylor Swift:

http://www.dailymail.co.uk/news/arti...cret-Nazi.html

Ja, man kan ju inte anklaga Anglin för att sakna humor i.a.f.
Citera
2016-05-27, 00:24
  #131
Medlem
NixYOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EarlTurner
En återkommande sak som faktiskt får mig att tvivla på Anglins avsikt och uppsåt är att han och Daily Stormer under lång tid har gjort reklam för och hyllat "National Action" i Storbritannien.

"National Action" är sannolikt den mest hollywoodnazistiska verksamheten i Europa på över 20 år. Precis allting med dem luktar skunk och kosher. Deras parodiskt subkulturella och extremt hollywoodnazistiska estetik, deras aktiviteter och deras öppna hyllande och uppmaningar till kriminalitet och våld stinker verkligen "honey pot" och "false flag" iscensatt av någon underrättelsetjänst.

Som om detta inte vore nog så tog de väldigt högljutt ställning för ZOG-revolutionärerna och judenationalisterna i Ukraina. Detta har de fortsatt med långt efter att alla andra nationalister runtom i världen insett att alltihop bara var ett judiskt jippo. NA stödjer och hyllar än idag "Azov" och "Misanthropic Division".

Deras ledarfigurer har förutom stödet till världsjudenhetens verksamhet i Ukraina åkt runt och gett sitt stöd till flera andra högst tveksamma "nationalistiska" organisationer och verksamheter i bl.a. baltiska länder. Alla de "nationalister" i Östeuropa som NA har uttryckt sitt stöd för och besökt verkar ha det gemensamt att deras "nationalism" i huvudsak går ut på att frukta och hata Ryssland. Några andra nationalistiska verksamheter och organisationer verkar NA inte ha haft något nämnvärt samröre med.

Anglin hyllar var och varannan dag Putin och Ryssland och har flera gånger avfärdat Ukraina som det judiska spektakel det är, men trots detta så gör han fortfarande reklam för ett litet gäng med minst sagt suspekta hollywoodnazister som än idag hyllar judeskiten i Ukraina och som lever upp till alla förväntningar man kan ha på en hollywoodnazistisk och revolutionär subkulturell verksamhet som manipuleras eller drivs av en underrättelsetjänst som MI5. Det hela påminner om gamla "Combat 18" som av vissa bedömare påstods och ansågs vara en verksamhet som infiltrerades och manipulerades, eller t.o.m. startades, av MI5.

Här har vi en färsk artikel av och om National Action, publicerad på Daily Stormer.

http://www.dailystormer.com/national...-in-liverpool/

Att överhuvudtaget kalla sig för "fascister" i nutiden, om man inte är spanjor eller italienare, är ju bara det minst sagt suspekt.

De har subkulturella och nästan uteslutande svarta kläder. Dödskallemasker. Misanthropic Division-flagga med texten "Toten für Wotan" (vilket betyder "Döda för Oden", även om deras slogan snarare borde vara "Döda för juden"). En ölflaska med en etikett med texten "Time to Celebrhate", Azovs symbol högst upp, en totenkopf-dödskalle, texten "Fascism will pass!" och "Misanthropic Anti-Antifa" längst ner.

Mestadels taniga småkillar i gymnasieåldern med svarta kläder, dödskallemasker, dödskallesymboler, flaggor som hyllar en med största sannolikhet CIA- och judestyrd huligan- och hollywoodnazistisk milisverksamhet, som kallar sig fascister och misantroper och gör reklam för något de kallar för "White Jihad". Seriöst?

I dessa tider, efter de islamistiska terrordåden i Paris, så släpper de en film där de gör reklam för ett kommande projekt som de har valt att kalla för "White Jihad"!

Den riktiga muslimska jihadgrejen och jihadsubkultuen är delvis organisk men till stor del framkallad, uppmuntratd, tillåten, underlättad, sponsrad, manipulerad och ibland direkt styrd av västerländska underrättelsetjänster och judiska intressen. Bl.a. författaren Israel Shamir har kallat de ukrainska "nationalisterna" inom Högra Sektorn, Azov m.fl. för ett "Slav al-Qaida", dvs en mestadels östeuropeisk och vit variant av "al-Qaida" och därmed i likhet med "al-Qaida", "ISIS" och de andra en proxyarmé för judiska och västerländska intressen.

"Misanthropic Division" som verkar gå ut på att hylla dödande, döden, dödsmetall, dödskallar och häftiga knivar är ett slags nätverk som har spridit sig till flera europeiska nationer utanför Ukraina och verkar huvudsakligen rikta in sig på subkulturella huliganmiljöer och har rekryterat ett antal icke-ukrainare för att åka och kriga för juden i Ukraina. Syftet med Misanthropic Division och liknande verksamheter är alltså att fånga upp "misantropiskt" gatuslödder och huliganer och använda dem som kanonmat i olika judegynnande sammanhang. Detta påminner mycket om den gamla NATO-verksamheten "Operation Gladio" som också använde ovetande och lättmanipulerae "fascister" och "nynazister" till att utföra en del av smutsgörat.

Slutfrågan är alltså huruvida någon vuxen människa på fullt allvar tror att ett svartklätt gäng med dödskallemasker, dödskalleflaggor och dödskalleöl, som kallar sig för fascister och misantroper och som uppmanar till våldsam revolution och till "White Jihad" inte skulle plockas bort omedelbart från både nätet och gatan i det orwellianska PK-riket Storbritannien, om de hade varit på riktigt?
Andrew Anglin fortsätter med sitt hyllande av National Action:

http://www.dailystormer.com/national...in-buchenwald/
Citat:
Ursprungligen postat av Andrew Anglin
National Action is officially the premiere nationalist group on earth.

These guys are unstoppable and unstumpable.
Daily Mail:

A group of British Nazis have caused outrage in Germany after giving the Hitler salute at a concentration camp where nearly 50,000 people were murdered.

The photo of the British fascists, at the Buchenwald camp complex near the German city of Weimar, is now at the centre of a police criminal probe.

They gave the banned salute in a subterranean ante room of the former crematorium known as the ‘corpse cellar’ because bodies of the dead were stored in it before incineration.
They were stored on “meat hooks”!

After being gassed to death with diesel fumes!

Some of them were hung up skinless – as their skin had been used to make lampshades!

LOL.
Citera
2016-05-27, 21:36
  #132
Medlem
Noidbergs avatar
Ang. NA så måste man ha i åtanke att de inte har en grupp som NMR utan endast är typ som Nordisk ungdom fast radikalare. Ska man ha en grupp som NMR krävs ju en kärna av gott ledarskap, något som man först måste se till att skapa. NA är det.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback