Citat:
Ursprungligen postat av
Operations
Själv bryr jag mig varken om intellektuella, vad andra tycker, näringslära, manligt och kvinnligt osv.
Okej, du är med andra ord en ignorant blatte som aldrig läst en bok?
Citat:
Ursprungligen postat av
Operations
Ja det är sant. Men överlägsenhet för vem?
För individen, folket (ja, inklusive den tydligen helt separata människoarten som kallas nordbor) och resten av biosfären. Veganism är helt enkelt överlägsenhet. Du vet, vetenskap, sådant som människan inte hade på stenåldern annat än basal kunskap att jaga djur och akta sig för att äta giftiga växter.
Citat:
Ursprungligen postat av
Operations
Ska man vara logisk och krass så förlorade Hitler och Stalin vann. Sedan kan man välja själv om man ska inspireras av förlorande eller av vinnande strategier. Hitler var känslosam och det hade fördelar propagandamässigt men nackdelar när det kom till att lösa problem.
Så Hitler förlorade WWII eftersom han själv var lakto-ovo vegetarian?
Citat:
Ursprungligen postat av
Operations
Det är lätt att argumentera att Hitlers vegetarianism var känslomässigt motiverad. Nu klankar jag inte ned på känslodrivna personer för att jag själv är okänslig, utan för att jag vet av egen erfarenhet att känslor är väldigt kraftfulla och i de flesta sammanhang bör de underordnas logiken. Annars blir man "reaktiv" istället för "proaktiv". Typ anfaller Polen och sånt. För att segra krävs ett mer "asiatiskt" tankesätt. Wu wei.
Ja, och lustigt nog är asiater både väldigt logiska, och äter i större utsträckning än européer, en vegansk kost
Deras länder är också rätt så rasligt homogena och bara hankineser (en etnicitet) är typ en miljard människor. Intressanta vinnare de där gulingarna
Citat:
Ursprungligen postat av
Operations
Vi vet att det funkar att äta kött, däremot vet vi inte om det funkar att leva på hampa.
Jag deffar på hampafrön just nu. Så här ser mitt veganska bodybuildingsschema ut, dagligen:
130 gram surdegsknäckebröd (du vet såna där Finn Crisp).
60 gram skalade hampafrön
120 gram sojaproteinisolatpulver
1-2 multivitamintabletter
^^ Cirka 1400 kcal, gör underverk för muskeldefinitionen
Citat:
Ursprungligen postat av
Operations
Det behöver vi ingen "forskare" för att tala om.
Här är en Kalles Kaviar vegan, han måste vara av en helt annan ras än du, med tanke på hans hälsovärden:
Blodprovsresultat efter 4 år som vegan. Och vad tar jag för tillskott?
https://www.youtube.com/watch?v=FLmxXU_J4Bk
^^ Han kör också med hampafrön
Öppensinnad grabb det.
Citat:
Ursprungligen postat av
Operations
Det viktiga här är att paleo underlättar en Nordisk identitet, och vegan försvårar en sådan.
Fast det här är ju ärligt talat ett skitargument. Finns nog ingen etnisk grupp som har köttätande som en viktig delkomponent i ens etniska identitet. I stort sett alla kulturer äter kött, så det är inget unikt för nordiska folkslag, och även där vegetarianism är en viktig del av den etnoreligiösa identiteten, i Indien, så äter en hel del indier kött även där.
Citat:
Ursprungligen postat av
Operations
Alla dina argument är totalt verkningslösa eftersom de inte rör kärnfrågan: Nordisk frihet.
"Okej"...
Citat:
Ursprungligen postat av
Operations
Sedan så förespråkar jag inte jägar-samlande som ekonomiskt system eller som kultur, utan som grund för kosten för de människor som subjektivt upplever att de mår bra av det. Och bara för Nordbor. Alla andra ska tvingas äta hampa!
Okej, det kan jag leva med, låter som en bra kompromiss
Citat:
Ursprungligen postat av
Operations
Man tar överproduktionen med (historiskt sett jägar-samlande) vapen, och investerar den i folk som tänker ut uppfinningar, skriver böcker osv. MENA-växtodling har kraftigt ökat denna överproduktion, och därmed bidragit till "civilisationen", men är också ansvarig för t.ex överbefolkning och massinvandring, Tysklands nederlag i WWI, Miljöpartister m.m. Knappast något att gå runt och vara "tacksam" över.
Fast tyskar överhuvudtaget (eller svenskar, eller européer för den delen), hade inte existerat utan jordbruket. Européer hade funnits, men de hade inte sett ut som de gör idag, än mindre haft samma genetik, utan jordbruket. Möjligt att ni hade varit mer europeiska rent tekniskt sett (alltså helt och hållet härstammade från den första och enda jägare-samlare folkstammen som bosatte sig i Europa för tiotusentals år sedan). Svenskar härstammar nämligen från 3-4 folkstammar: väst-europeiska jägare-samlare, seminomadiska proto-indoeuropéer från östra Europa (med deras komjölkskultur och siberiska ANE-genetik), och neolitiska jordbrukare från mellanöstern, och enligt färska genetiska studier, bidrog även bergsblattar från Kaukasus med lite genetik också.
Inget vegetariskt jordbruk = inga svenskar
Citat:
Ursprungligen postat av
Operations
Att i princip alla Nordbor kan bälga i sig litervis med komjölk är definitivt en anpassning till Nordiskt klimat.
Nej. Och det har inget med det nordiska klimatet att göra. Komjölk dracks redan i Jamnajakulturen i Ukraina, och troligtvis uppstod mutationen där, eftersom indier har den också (dock inte i lika hög frekvens som européer, men å andra sidan har de inte helelr lika mycket PIE-påbrå i Hindustan):
http://1.bp.blogspot.com/-9j8Ih7E-aU...llele+only.png
Citat:
Ursprungligen postat av
Operations
Laktostolerans har sannolikt uppstått parallellt på flera platser på Jorden.
Detta stämmer, men inte just den mutationen som indier och svenskar bär på.
Citat:
Ursprungligen postat av
Operations
Sedan har mutationen fått stort genomslag just i Norden pga klimatet.
Snarare att den selekterades här i högre utsträckning, inte att den uppstod här.
Citat:
Ursprungligen postat av
Operations
Genom att alla som inte haft mutationen svultit ihjäl.
Eller att de som drack komjölk oftare selekterades sexuellt mer pga ökad längd (kvinnor gillar långa killar).
Citat:
Ursprungligen postat av
Operations
Detta är en evolutionär anpassning till Nordiskt klimat som gått relativt snabbt.
Nej, har inget med det nordiska klimatet att göra.
Citat:
Ursprungligen postat av
Operations
Ja säkert, men för mig är "arierna" en myt.
Så du är pro-pseudovetenskap?
Citat:
Ursprungligen postat av
Operations
Jag gillar inte teorin om "indo-europeiska arierna från Indien som rökte på" och inte heller praktiken med "cro-magnoida känslostyrda arierna från Plattan".
Okej, din verklighetsuppfattning styrs av vad du gillar och ogillar? Jag tror bestämt att detta kallas "bias".
Citat:
Ursprungligen postat av
Operations
Faktum är att "arierna" som koncept fördröjer skapandet av en Nordisk stat och en Nordisk identitet och gynnar endast känslostyrda flummare. Därför är det ett felaktigt och ondskefullt begrepp, och exakt vad sanningen är kommer vi aldrig att få veta och det är intressant bara för teoretiker.
Teoretiker är tänkare. Att kunna tänka är viktigt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Operations
Nä för jag stödjer såna som dig mot dem.
Okej, detta låter ju bra
Citat:
Ursprungligen postat av
Operations
Ja lustigt. Men "anti-intellektuell" och "pragmatisk" är i mitt sammanhang i stort sett samma sak. "Intellektuell" betyder där "världsfrånvänd", och "anti-intellektuell" betyder "pragmatisk". Jag är i grunden "världsfrånvänd", men kämpar för att vara "pragmatisk" -> Anti-intellektuell.
Att sedan också vissa fascister fattat detta (en blatteideologi som idehistoriskt bygger på indo-europeiska indiska knarkare parat med rabbinsk kristendom) är sannolikt ett personligt psykologisk fenomen: Alla ideologier är uppfunna av mer eller mindre samma personlighetstyp. Min personlighetstyp.
Vad det hela handlar om, alltså politik, är att olika individer försöker skräddarsy olika politiska lösningar som är bäst för folket. Ofta går det fel här och var, eftersom politiska ideologer inte alltid tänker igenom allt, ibland pga ignorans, ibland eftersom de inte förstår eller vet bättre i alla lägen, är dåligt pålästa, osv. Detta beror på anti-intellektualism; nämligen en fientlighet mot kunskap, eller utbildning (som idag handlar mer om pengar och karriär än kunskap, precis som Ice Cube sade i det Higher Learning klippet du länkade till i en annan tråd).
När någon som du (eller Anglin, och andra paleodietförespråkare av er sort) förespråkar en underlägsen lösning som paleodietism, pga att ni tror att det är en "manlig diet", "nationalistisk diet", eller som i ditt fall, "Nordisk identitet", det är då jag argumenterar emot, eftersom jag
vet bättre, helt enkelt, nämligen att denna kost framförallt inte är ekologiskt hållbar. Visst hade den kunnat fungera om hela världen åt hampafrön och bara nordbor körde på som vanligt, men endast i ett sådant läge, och det är väldigt osannolikt att det hade slutat upp på det sättet. I en värld där alla kör på hampabaserad veganism, är det osannolikt att nordbor skulle fortsätta äta kött, precis som det i dagsläget, är mainstream att 95% äter kött, och en liten minoritet kör på med vegetarianism, och en superliten minoritet inom denna minoritet, äter hampafrön dagligen, som jag och några fåtal andra veganer som man kan räkna på en hand.
Med det sagt:
“Everything great and intelligent is in the minority.” ― Goethe
^^ Detta är en axiom. Och sanna mina ord: de bästa lösningarna vinner inte alltid. Därför är mainstreamidéer ofta skit, och mainstreamtänkare, farliga iDioter helt enkelt, eftersom de är iGnoranta.
Citat:
Ursprungligen postat av
Operations
Tänk på det. Ideologier maskerar sig i regel som "för mänsklighetens bästa", men handlar i praktiken alltid om att riva ned existerande system. Säg varför kommer sig det... ? :-P
Det är precis så som du säger, just eftersom världen styrs av anti-intellektuella, som tar fram ogenomtänkta radikala idéer (alltså ideologier) som de är förblindade av och följer dogmatiskt utan att fatta vad och var det går snett.