Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-03-29, 02:01
  #1
Medlem
Omtanksams avatar
Och nu menar jag er som endast har tjocktv kvar. Inte ni som har en liten tjocktv i gästrummet och resten av våningen fylld med feta smarta 55 och 60"!
Motivera varför också så som, bryr mig inte om sånt skit, har inte råd osv.
Jag/vi har endast tjocktv´s, en hel bunt faktiskt som fungerar klanderfritt. Allt ifrån 12" upp till 28".
Kan någon enstaka gång känna att en större bildskärm vore nice speciellt då bilderna knappast längre är för 4-3 format och ser pressade ut. Nä, har inga widescreens crt´s heller! =)
När jag väl börjat titta på en film och kommit in i den så kan jag kolla på en 24" svartvit med normal bildkvalitet utan att lida allt för mycket. Jag glömmer liksom av allt det flashiga...eller oflashiga då man är inne i handlingen.
Kommer byta en i tagit till platt-tv´s vartefter de gamla går sönder då jag i alla fall hittills inte känner några cravings efter en platt-tv, och jag är nöjd med den planen.

Frågan i sitt essä blir då, är jag ensam kvar?
__________________
Senast redigerad av Omtanksam 2014-03-29 kl. 02:07.
Citera
2014-03-29, 02:09
  #2
Medlem
Man kan knappast säga att man inte har en platt-tv av ekonomiska skäl. Det är fan så mycket billigare med en platt-tv, särskilt om man räknar på hur mycket energi de förbrukar. Dessutom är de flesta tv-apparater sinnessjukt billiga.

Det handlar snarare om att folk inte bryr sig, har kvar den av rent estetiska skäl eller dylikt.
Citera
2014-03-29, 02:10
  #3
Medlem
Lider du inte av att sakna HDMI-ingång?
Citera
2014-03-29, 02:16
  #4
Medlem
Bagheeeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uniqed
Lider du inte av att sakna HDMI-ingång?
Jag tror inte ens TS vet vad HDMI är...
Citera
2014-03-29, 02:25
  #5
Medlem
Jag har tjock tv.. 2 st 32 tums!
Citera
2014-03-29, 02:28
  #6
Medlem
revodnebs avatar
Har en gammal skabbig jävel i källaren som inte används, den åker på tippen en dag - fungerar dock.
Citera
2014-03-29, 02:48
  #7
Medlem
Detta är nog min första tanke när jag tänker på tjock-tv.

https://www.youtube.com/watch?v=jrje73EyKag
Citera
2014-03-29, 03:03
  #8
Medlem
Omtanksams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bagheeera
Jag tror inte ens TS vet vad HDMI är...

Skrattar, det mesta andra i min bostad är mycket modernt, allt ifrån datorer, routers, wifi och nätverk, telefoner osv. Så jo, jag vet vad HDMI är
Går att lösa det mesta med scart (som förövrigt är den mest värdelösa kontakten ever), RCA t.ex.
__________________
Senast redigerad av Omtanksam 2014-03-29 kl. 03:11.
Citera
2014-03-29, 06:39
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uniqed
Lider du inte av att sakna HDMI-ingång?

Du har nästan ingen nytta av HDMI med tjock TV. Upplösningen är så dålig att det knapp märks nån skillnad jämfört med scart.
Citera
2014-03-29, 08:20
  #10
Medlem
Niggerss avatar
Var hemma hos en häromdagen som hade tjock tv, fan vilken dåligt bild det är med analog tjock tv.
Citera
2014-03-29, 08:41
  #11
Medlem
Vi har tjock-tv, nästa blir ju naturligtvis en platt. Men vi tycker bilden är helt ok för våra krav så den får hänga med tills den ger upp.
Citera
2014-03-29, 09:14
  #12
Medlem
Takoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ER433
Man kan knappast säga att man inte har en platt-tv av ekonomiska skäl. Det är fan så mycket billigare med en platt-tv, särskilt om man räknar på hur mycket energi de förbrukar. Dessutom är de flesta tv-apparater sinnessjukt billiga.

Det handlar snarare om att folk inte bryr sig, har kvar den av rent estetiska skäl eller dylikt.

Man kan köpa tjock-tv begagnat. Second hand-affärer har massa fina tjock-tvs till en bra peng. Dom säljer mest topp-modeller eftersom risiga tjock-tvs är ju ingen som vill ha så dom slängs. Mycket widescreen, 100 hz och om du har mycket tur även en och annan 720p. Du får en mycket bättre bild med en tjock-tv än en platt-tv för samma pengar. Slipper eftersläpningar och all annan skit som billiga och/eller gamla platt-tvs har.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback