Flashback bygger pepparkakshus!
Svara
2014-04-07, 00:00
Medlem
Echoess avatar
Substans: Rena MDMA kristaller beställda från en TOR-sida samt testade med EZ-testkits
Dos: 100mg + 40mg
Kön: Man
Ålder: 21
Vikt och längd: 65-ish kilo,186-ish cm
Tidigare erfarenheter: Cannabis, Toppisar, Benzo, Tramadol, Kratom, LSD, 4-ho-met, 2-cb, Rökmix, Lustgas, Salvia, Subutex, Tjack, Lyrica, NBOMe och troligtvis annat som jag icke längre minns.

Jag är helt säker på att detta var rent mdma, eftersom det var köpt via internetsäljare som verkade säker samt eftersom att jag körde 2 olika EZ-tests på kristallerna ifråga (Mandelin och Marquis) och båda visade på att kristallerna var MDMA och inget annat

Bakgrund: Jag hade länge menat ta denna substans men det kändes som om tillfället aldrig kom (de få gånger ”mdma” såldes så var det i ”ecstacy”-tablett vilket man faktiskt inte kan veta vad den innehåller (gå in på pillreports och se hur många av pillrena som skickas in endast har mdma och inert blandningsmedel i sig och ta i beaktande att jag kommer från en ort som verkligen är långt ifrån något center för såna droger.) När en kompis berättade att det fanns mdma att köpas via en tor-sida han använde ofta så blev jag genast intresserad.

Dagen i fråga: Tillfället vi hade planerat ta på blev inte av, men det blev några veckor senare istället. En organisation för elektronisk musik ordnade på en lönnkrog ett event som lockade mig och även mina 2 kompisar (Valle och Simone.) Jag och Simone åt på restaurang innan vi for hem till Valle för att ”förfesta” dvs inta substansen. Framme så hade Valle börjat dricka någon öl i väntan samt även han ätit ganska nyligen så vi misstänkte att det skulle ta ett tag för effekt. Jag börjar väga upp allas doser (100mg initialdos med en 30-40mg redose eftersom detta enligt Shulgins ”Pihkal” är en välbeprövad dosering.)

Intaget av 100mg bomberna blev kl 10 på kvällen varefter vi diskuterade lite om det ena och andra i väntan på påslag. Efter en väntan på kanske 1,5h börjar jag vagt känna av något i min kropp, som en lätt känsla av awareness man kan få på come-upen av en hallucinogen men som också kan vara en väldigt stark placebo. Jag noterar även efter en stund att jag börjat stryka händerna längs mina ben och även lätt gnida mina fötter längs sängen och vid simones fötter. Konversationen mellan mig och Valle tar allt mera fart vilket tyder på att vi båda börjar känna av någon effekt samtidigt. Simone däremot går på en medicin som hon misstänkte kunde leda till utebilven effekt, och hon verkade mera tillbakadragen och deltog inte lika mycket i diskussionen (berodde också delvis på att hon och Valle inte kände varandra bra och att våra konversationsämnen lätt gled in på gamla bekanta och saker vi gjort tillsammans.)

Iväg till festen! Nu börjar känslan av att vara påverkad av något göra sig allt mera påmind (ca 2h efter intag), min och Valles konversation glider in på lite filosofiska och även personligare och djupare funderingar. Jag känner mig lite upprymd men tänker också samtidigt att jag var aningen besviken över effekten, hade förväntat mig betydligt mera än denna effekt som kunde liknas vid en kopp kaffe tillsammans med en liten mängd gräs en kväll då man är på väldigt gott humör. Jag konstaterar att eftersom en så pass lång tid har gått så lär vi väll vara vid peaken varför jag tycker vi ska inta vår andra dos (30-40mg) och sagt och gjort så är min påfyllning uppäten. De andra följer mitt exempel och vi börjar förbereda oss på att sticka till kvällen destination. Simone delger att hon inte fått någon effekt och spekulerar i att det är hennes medicinering som inverkar, men hon tar ändå sin påfyllning för säkerhetsskull. Väl framme så går vi in till stället där ”ravet” hålls. Vi går ner till en källare och börjar höra musiken när vi öppnar den ljudisolerade dörren, vi söker oss en plats på dansgolvet och börjar dansa.

Plötslig peak! Jag gillar musiken och känner här en liten uppsving i humöret som jag helt enkelt tolkar till att beror på att jag är glad över att få dansa till den. Jag märker dock plötsligt en sorts rush i hjärnan och inser att jag håller på att bli väldigt hög. Det pirrar i alla delar i kroppen och medan jag slänger runt alla mina kroppsdelar i takt med musiken går det stötar av välbehag genom kroppen. När jag ser runt mig så känner jag mig så glad över att det samlats människor tillsammans i denna källar-lönnkrog för att umgås och njuta av musik och jag känner hur denna kväll verkligen är den bästa kvällen att befinna sig på detta ställe. Men ökande känsla av samhörighet börjar jag känna allt större behov av att tala med mina vänner jag har kommit dit med. Mina tankar far runt otroligt snabbt och jag vill delge mig av det som går runt. Jag märker att Valle har börjat se väldigt glad ut och inser att även jag har mungipor som sträcker sig i ett väldigt stort leende. Jag greppar tag i Valle några gånger under dansens gång och byter några ord om hur ruset nu verkar börjar på riktigt, och även om allt möjligt annat som nu råkar komma in i mitt sinne. Även Simone greppar jag tag i för att berätta hur bra jag känner mig, hon svarar dock att ingen effekt har kommit för henne ännu. I något skede så inser jag att jag bara vill ha närkontakt med människor så jag greppar tag i Simone och kramar henne medan jag säger ”jag har ingenting jag menar säga åt dig utan jag vill bara kramas utan att det ska va uppseendeväckande” innan jag hoppar tibak till min dansposition.

Mera trevligheter Känslorna är på topp och samhörigheten jag känner med mina vänner kunde knappast vara högre. Jag känner också stark samhörighet med de andra som tagit sig till dansgolvet och som exempel så greppar jag tag i och introducerar mig till en tjej som kommit dit för att diskutera/dansa med Valle, vilket nog kan anses vara okarakteristiskt för mig att göra. Jag har dock en känsla av att jag måste hålla upp någon form av standard varför jag känner att jag inte kan håll på att röra vid Simone hela tiden eftersom hon är kvinna och jag man, varför jag istället greppar tag i Valle för att säga det ena och andra hela tiden (tanken slog mig inte att det kanske skulle kunna tolkas ”fel” det också.) Varenda gång jag rör vid någon, både av misstag i dansvimlet och med flit för att säga något, så känns det som stötar av trevlighet går där jag rört. Jag tänker att detta är en känsla som jag endast kan jämföra med de verkligen skönaste känslorna jag brukar kunna få efter en tripp som innefattat en svacka som omvandlats till en positiv tripp. Det kändes som om jag nu fuskat med mitt system eftersom jag fått må såhär bra utan att egentligen behöva kämpa för det (vilket jag måste vid en psykisk tung tripp.)

Helt plötsligt kommer Simone fram med ett extremt stort flin på läpparna och säger med en väldigt glatt röst att ”DET FUNKAR!” samt med väldigt uppjagad röst och snabba ord förklarar att hon kommit upp så otroligt fort och hur hon känner sig. Vi spekulerar i efterhand att hennes medicin blockerat något form av transportprotein i kroppen vilket gjorde att hon inte fick effekt förrän efter en betydligt längre period, men då effekten väl kom så steg hon till peaken på nolltid. Jag är väldigt glad över denna nyheten och vi 3 fortsätter dansa och vara glada fram vid DJn.

Under kvällens gång så tar Valle någon öl nu som då (eftersom han hade börjat med det tidigare) vilket får mig att känna mig manad att hela tiden säga åt honom att dricka vatten. Jag kände mig som en tjatig morsa men kunde inte rikti låta bli för det kändes som om det var på mitt ansvar att han absolut inte blir dehydrerad eftersom det var jag som erbjudit mdmat och jag inte var helt säker på hur mycket han faktist visste om substansen. Jag frågar flera gånger om jag går till överdrift med mitt delgivande av funderingar och upprepande att han ska dricka, men han verkar nog helt chill så tror inte jag var allt för ”jävlig” i min överdrivna omtanke. Något jag ansåg mig märka var att Valle nog inte var lika påverkad som mig, detta troligtvis p.g.a. kombinationen med alkohol (avtrubband effekt) och det faktum att han en månad tidigare testat någon form av ecstasy-tablett som nog troligtvis innehöll mdma blandat med någon stimulant.

Under kvällens gång känner jag mig väldigt upphetsad och glad, och Simone beskrev känslan som att vara nykär fast med alla runt en och hela tiden, vilket jag no till viss del kan hålla med om. Jag kände mig hela tiden glad, men inte upphetsad på ett sexuellt vis (kanske lite då jag såg mot Simone, men inte alls något som jag reflekterade närmare över. Jag gillade att se på alla människor som fanns på dansgolvet och fick en rush varenda gång någons blick mötte min.

Rapporten fortästter i nästa inlägg
Citera
2014-04-07, 00:01
Medlem
Echoess avatar
Fortsättning

Vattenpaus, målande kille och andra människor Vid en av mina många vattenpauser så såg jag en kille sitta för sig själv och måla på ett papper. Han målade inte särskilt tekniskt avancerat och det kändes mera som en barn-tekning (med kritor) men han verkade spendera sån stor del av sin sinne till att dra ut varenda linje och jag fick känslan av att målningen var av psykedelisk karaktär. Målningen föreställde stora mörka träd med arga, förvånade och ledsna miner som såg över en ofärdigt ritad liten människa. Jag fick känslan att denna person var påverkad av någon hallucinogen och eventuellt upplevde folkmassan runtom sig som hotfull varför han hade satt sig ner för att rita och lugna sig. Jag satte mig bredvid på obestämd tid (kunde aldrig under kvällen avgöra tid och kände mig aldrig brydd att se på klockan) och njöt av att si hur han mycket noggrant och vad som verkade vara på random drog ut på några streck till trädens rötter och kvistar. Fastän han inte kollade upp från sin målning kändes det som om han nog var medveten om att jag kollade och det kändes som om vi hade samhörighet där i stunden. Innan jag gick bort klappade jag han glatt på axeln och utropade att jag gillade vad han gjorde! Jag fick ett glatt smile tillbaka och gick med det tillbaka till dansgolvet för att joina Valle och Simone.

Under kvällens gång hände det sig lite nu som då att jag bumpade ihop med någon antingen på själva dansgolvet eller påväg till vattnet och utbytte antingen några ord av glädje eller bara glädjande blickar, även om där också fanns en del människor som jag fick sämre vibbar av så gjorde det mig ingenting eftersom jag inom mig insåg att alla inte kan ha samma inställning som jag har jusst nu och att jag absolut inte kan dömma en person på det att den fått i sig för mycket alkohol och lite tappat kontrollen för kvällen.

Kvällen avslutas Någon gång efter 4 stängs musiken av och vi blir informerade att de tyvärr måste sluta nu. Hela publiken klappar glatt och försöker få Djn att spela mera, men någon in charge kommer fram och sir ledsen ut när han hindrar detta från att ske. I korridoren då människorna var påväg bort så kändes det som om energin var på topp. Alla hade fått uppleva något trevligt denna kväll och de flesta såg väldigt nöjda ut. Jag och Simone säger adjö till Valle som bor närmare men inte innan jag insisterat på att föreviga denna kväll i en suddig och otdylig bild på oss och kramat och sagt adjö till Valle. På vägen hem känner jag att jag nog förlorat en del av effekten (vilket lämnade en lite svag känsla av önskan att peaken kunde fortsätta) men jag kände mig fortfarande energifylld och kärleksfull. Medan vi går så berätta Simone hennes sida av upplevelsen och verkar ännu med sina tefatspupiller vara inne i peaken (hon fick effekt senare än oss och tycktes också hållas på högre nivå längre.)

Efterord Jag kan konstatera att mdma trots mina höga förhoppningar lyckades överträffa dem och jag kommer antagligen nog pröva på detta pånytt inom några månader (vill inte gå och slita sönder några receptorer med för ofta bruk.) Jag rekommenderar verkligen denna upplevelse åt alla men vill poängtera att det är viktigt att veta vad man tar (TESTKITS!) och hur det ska tas (dricka tillräckligt, inte för ofta, inte för stor dos etc.)

Jag hoppas ni får ut något av att läsa detta, jag skriver mina rapporter delvis för att behandla upplevelser och delvis för att jag vill delge min syn på olika substanser
Citera
2014-04-07, 04:11
Medlem
bra rapport, tänkte bara säga att om du käkar precis innan du tar mdma så brukar effekten komma efter längre tid. och även att effekten inte är lika stark. ät nån timme innan , men inte mycket , bara nåt lätt.. mvh

edit , o va inte så rädd för att kolla på brudarna hahahaha
Senast redigerad av Horsemackan 2014-04-07 kl. 04:17.
Citera
2014-04-07, 15:05
Medlem
Välskriven rapport och intressant!

Får man fråga vad för medicin Simone gick på eller mot vad?
Har haft samma "problem" vid intag av ecstasy och tror det berodde på mag- och tarmsjukdom, tog ca 4 timmar för mig innan det slog.
Citera
2014-04-07, 18:13
Medlem
Echoess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intothepeak
Välskriven rapport och intressant!

Får man fråga vad för medicin Simone gick på eller mot vad?
Har haft samma "problem" vid intag av ecstasy och tror det berodde på mag- och tarmsjukdom, tog ca 4 timmar för mig innan det slog.

Substansen var en atypisk antideppressiv kallad "Bupropion" (http://en.wikipedia.org/wiki/Bupropion). Ganska svårt att veta exakt hur interaktionen med mdma har skett eftersom båda har relativt avancerade verkningsmekanismer (tycks ske interaktion med CYP2D6 enzymet men det kan knappast vara hela förklaringen.)
Citera
2014-04-07, 18:19
Medlem
Echoess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Horsemackan
bra rapport, tänkte bara säga att om du käkar precis innan du tar mdma så brukar effekten komma efter längre tid. och även att effekten inte är lika stark. ät nån timme innan , men inte mycket , bara nåt lätt.. mvh

Tycks ha blivigt dålig på FB eftersom jag icke minns hur man quotear flera i en post.

Jo känner till att man inte ska inta på full mage, jusst då var jag väldigt hungrig dock och det drog ut på tiden innan vi kom oss iväg så det blev som det blev. Trodde inte det skulle inverka till en sådan grad dock. Angående effektens starkhet så kan jag nog säga att jag inte skulle behöva någon starkare effekt än den jag fick, skulle inte fått ut något mera av upplevelsen av det.

Gillar i allmänhet inte då nått par sitter o tafsar på/gnider mot varandra mitt på dansgolvet utan att alls vara brydda i musiken/dansande. Ville därför inte störa andra med att göra det.
Citera
2014-04-10, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Echoes
Tycks ha blivigt dålig på FB eftersom jag icke minns hur man quotear flera i en post.

Jo känner till att man inte ska inta på full mage, jusst då var jag väldigt hungrig dock och det drog ut på tiden innan vi kom oss iväg så det blev som det blev. Trodde inte det skulle inverka till en sådan grad dock. Angående effektens starkhet så kan jag nog säga att jag inte skulle behöva någon starkare effekt än den jag fick, skulle inte fått ut något mera av upplevelsen av det.

Gillar i allmänhet inte då nått par sitter o tafsar på/gnider mot varandra mitt på dansgolvet utan att alls vara brydda i musiken/dansande. Ville därför inte störa andra med att göra det.

Det e fint med lite porr =).. Ja körde MDMA i förrgår o mådde som en kung , trippade på syra efter också =D Låg med en brud hela kvällen hehehehehe...
Citera
2014-04-19, 03:13
Medlem
Azzainzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Horsemackan

Dagen i fråga: Tillfället vi hade planerat ta på blev inte av, men det blev några veckor senare istället. En organisation för elektronisk musik ordnade på en lönnkrog ett event som lockade mig och även mina 2 kompisar (Valle och Simone.) Jag och Simone åt på restaurang innan vi for hem till Valle för att ”förfesta” dvs inta substansen. Framme så hade Valle börjat dricka någon öl i väntan samt även han ätit ganska nyligen så vi misstänkte att det skulle ta ett tag för effekt. Jag börjar väga upp allas doser (100mg initialdos med en 30-40mg redose eftersom detta enligt Shulgins ”Pihkal” är en välbeprövad dosering.)
|
Om du noterade den biten i den delen hade du nog förstått att han redan visste att det tog ett tag innan effekt om man äter. No offense
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in