2014-04-09, 17:37
Medlem
Jag skulle ha en "date" med personen (från en sida på internet) men dealen var att jag skulle köpa ett paysafecard innan för att hon inte hade några pengar på mobilen. Dum som jag var gjorde jag det, men "hon" var väldigt trovärdig. Vi hade kontakt på skype och jag gick till mötesplatsen där hon skulle hämta mig, men innan hon skulle komma var jag tvungen att ge ut pinkoden för verifiering. Jag skrev numret men hon svarade att den ej var giltig och skrev att jag var oseriös mm...men nu är pengarna hennes och jag blev blockad på skype.

Detta skedde vid lunch. Nu på eftermiddagen addade jag henne med en annan adress (hon har säkert lurat flera andra) och hon svarade likadant som innan, bodde 2min från station... skulle hämta mig...jobba med catering... Det slutade med att vi bestämde en träff imorgon, så en timme innan imorgon kommer hon skriva att jag ska köpa ett paysafecard...

Frågan är går det spåra vem som använder paysafecardet eller skypeadressen?
Jag har även ansiktsbild på henne (om det nu är hon...)
Senast redigerad av costel100 2014-04-09 kl. 17:40. Anledning: ....
Citera
2014-04-09, 17:41
Medlem
XxVIPxXs avatar
Vilken slyna, men hur fan kunde du gå på detta?! Två minuter från stationen hade jag begärt att få träffa henne först!
Citera
2014-04-09, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XxVIPxX
Vilken slyna, men hur fan kunde du gå på detta?! Två minuter från stationen hade jag begärt att få träffa henne först!

Jag tänkte att det bara var 250 kr...
Citera
2014-04-09, 18:12
Medlem
Seiko-2003s avatar
(från en sida på internet)...vilken sida då? Så kan jag gå in där och sondera terrängen.Återkommer med ett svar (om jag kan)
Citera
2014-04-09, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Seiko-2003
(från en sida på internet)...vilken sida då? Så kan jag gå in där och sondera terrängen.Återkommer med ett svar (om jag kan)

Vill egentligen inte nämna den för att låta ännu dummare... men okej klubb6 var det...
Citera
2014-04-09, 18:36
Medlem
costel100: Jag skäms också över att behöva säga det här, men jag har också (förmodligen) blivit blåst av samma nämnda person som du TS. Klubb 6 och 2 minuter ifrån stationen.

En söt blond flicka runt 20 kanske? I efterhand kan jag inte annat tycka att jag var en idiotjävel, men förbannat smart att köra på den manliga lusten, och dessutom att inte dra till med en för stor summa.

I övrigt har jag kommit fram till att det med större sannolikhet är en man bakom korten, som förmodligen stulit bilderna.

Vart är trollet Aschberg när man behöver han som mest?
Citera
2014-04-09, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lustigman
costel100: Jag skäms också över att behöva säga det här, men jag har också (förmodligen) blivit blåst av samma nämnda person som du TS. Klubb 6 och 2 minuter ifrån stationen.

En söt blond flicka runt 20 kanske? I efterhand kan jag inte annat tycka att jag var en idiotjävel, men förbannat smart att köra på den manliga lusten, och dessutom att inte dra till med en för stor summa.

I övrigt har jag kommit fram till att det med större sannolikhet är en man bakom korten, som förmodligen stulit bilderna.

Vart är trollet Aschberg när man behöver han som mest?

Anade att det var fler... när hände detta? I Uppsala också? Skrev "hon" också att du var oseriös och vi skiter i det här du kan kan gå hem när du skicka pinkoden?

Precis, kallade sig för Jenny. Men du kom inte fram till något mer?

Personen är fortfarande aktiv på skypeadressen men tog bort sin k6-profil idag
Senast redigerad av costel100 2014-04-09 kl. 18:48. Anledning: ............
Citera
2014-04-10, 12:14
Medlem
Uppskattningsvis hände detta för kanske 2-3 månader sen kanske, så personen verkar ha varit aktiv med detta ett pra tag. Jajamän, i Uppsala med smeknamnet "Jenny". Vet att hon tog bort kontot på K6 efter att jag fick "hennes" skype, så antar att "hon" omreggar sig med nytt nick efter varenda nytt infångat offer.

Jag kom tyvärr inte fram till något mer än total radiotystnad, efter att jag varit så dum och skickat pinkoden. Men antar att personen bor i Uppsala, eftersom att du också blivit lurad på samma grunder. Eller så sitter denna rent av i Kiruna och skannar av stad för stad.
Citera
2014-04-10, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lustigman
Uppskattningsvis hände detta för kanske 2-3 månader sen kanske, så personen verkar ha varit aktiv med detta ett pra tag. Jajamän, i Uppsala med smeknamnet "Jenny". Vet att hon tog bort kontot på K6 efter att jag fick "hennes" skype, så antar att "hon" omreggar sig med nytt nick efter varenda nytt infångat offer.

Jag kom tyvärr inte fram till något mer än total radiotystnad, efter att jag varit så dum och skickat pinkoden. Men antar att personen bor i Uppsala, eftersom att du också blivit lurad på samma grunder. Eller så sitter denna rent av i Kiruna och skannar av stad för stad.

Okej ja "hon" lär omregga sig och finns säkert på flera forum, personen har nästan 800 kontakter på skype så lär väl ha dragit in bra med cash...

Så här skrev hon på k6:

"Hej,
Ja, du kan vara intressant.
Om du är seriös med sex irl dvs.
Men lite svårt att prata på den här sidan, blir bombad med mail från killar som bor allt annat än nära mig.
Skall nog ta bort min profil här om det inte lugnar ner sig.
Men vill du prata vidare o träffas kan du ju adda mig på skype på jenny.popp@hotmail.com
Det är min email med om du inte har skype.
Puss"

Jag bestämde träff med ett annat konto idag med henne och då svarar hon exakt samma svar:

"Ok, kul! Är du ärlig nu går jag ner direkt, skriver mitt mob nrm ed innan jag går så att vi inte missar varandra. Kan se status o att du har ett oanvänt paysafecard med pinkoden, tar bara 30 sekunder att kolla. Isf vet jag att du är ärlig o seriös med träff o att det är safe att ta med dig hem. Så får jag serienummret med sen när vi är hemma hos mig så att vi kan ladda min mob. Har svart minikjol, vit blus, röd jacka o heels på mig. "

" Förra gången jag gick ner o hämta en kille som ljög fick jag två örfilar på öppen gata eftersom jag inte ville ta med honom hem eftersom han ljugit. Så möter ingen som inte är ärlig längre"
Citera
2014-04-10, 18:12
Medlem
Samariterstrasses avatar
Har läst om många som haft problem och fått utstå DDOS-attacker på grund av att folk kommit över deras skypenamn och utifrån det så går det att få tag på IP-adressen, inte själv testat verkar finnas tjänster på webben för detta här hittade jag även en video där han säger sig demonstrera hur man får tag på deras IP-adress. Då är du i alla fall ett steg närmare!

https://www.youtube.com/watch?v=ro_zrbBsgBk
Citera
2014-04-10, 22:12
Medlem
Använd www.skypegrab.com resolva hennes ip adress genom att klistra in hennes skype namn
Citera
2014-04-11, 11:07
skapa en wordpress sida där du ber henne logga in där du har plugin installerat för att se vilka ip adresser som rör sig på sidan. denne kommer troligtvis att gå på detta besöker sida boom du har ett ip.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in