Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-11-16, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EpicUsername
Thc är inte avslappnande, kan utlösa panik, ångest, depersonalisation, paranoia etc. Det är det värsta att konsumera om du vill bli avslappnad. De sorter som gjort folk avslappnade innehöll cbd cbn cbg cbc och lugnande terpener. Men även det kan utlösa negativa känslor för känsliga människor om det innehåller stora mängder thc. Medicinsk cannabis är lite annorlunda men det är illegalt.

Pröva typ en blandning av cbd cbn och cbg ihop med lugnande terpener istället. Du kommer inte bli hög men avslappnad, må bättre, sova bättre (cbg kan dock vara energiskt för vissa).
Använd inte det regelbundet, enbart då och då, det behövs inte mer. Cbd uppreglerar cb1 så även om du konsumerar det en gång i veckan eller månaden så kan det göra dig lite lugnare och på bra humör. Cbd är dock väldigt milt, nästintill placebo så det måste blandas med andra cannabinoider såsom cbg cbc cbn för att det ska göra något i princip.

Thc är dåligt för minnet, för din kognition och psykiska utveckling. Är beroendeframkallande (beror på människans genetik/personlighet, hur och varför man använder det också, i vilken utsträckning o.s.v.) och illegalt. Thc kan ge depersonalisation, förmodligen på grund av dess Kappa opioid agonism.

Visst vi bör reglera det för att skademinimera men det finns många cannabinoider som är säkrare att konsumera än thc, som dessutom är lagliga och inte missbruksvänliga såsom thc är.

Antar att du bor i annat land. Intelligenta människor riskerar inte fängelsestraff och att rasera sin framtid för något så överskattat som thc. Det tar ens hela tid när man röker regelbundet, påverkar minnet, koncentrationen och kognitiva förmågor negativt i längden, gör livet tråkigt utan sedan så all fokus blir att röka på istället för att göra något vettigt.
Att göra det sparodiskt i synnerhet en balanserad strain som innehåller även cbd cbn cbc cbg osv är givetvis inte lika dåligt som regelbundet. Men jag tänker inte riskera något för det så har skippat thc och liknande ämnen i många år helt. Har ironiskt nog varit bra för min andliga utveckling att lägga det på hyllan. Riktiga psykedelier är bättre för sådant anser jag, nu var det många år sedan jag använde något sådant men jag minns att det hade långsiktiga fördelar när det kommer till den spirituella delen samt psykiskt mående.

Så kids, skippa cannabis, det är bland det värsta att konsumera som ung då det hindrar ens utveckling - en till anledning till varför vi måste legalisera och reglera cannabis, då det är extremt lättillgängligt för barn och ungdomar idag när det inte är reglerat såsom alkohol är.
Om ni inte mår bra psykiskt, vill bli mer spirituella, finna en mening i livet och vill pröva något psykoaktivt så vänta tills ni blir äldre (alltså över vuxen ålder och har färdigutvecklad hjärna) och läs på om psykedelier istället, använd extremt sparodiskt typ en gång per år kanske och överdriv inte med doserna för nästan alla "snetrippar" är ofta på grund av överdosering/man är inte beredd på den starka effekten.
Skippa bensos, tjack och opioider(enda jag kan tänka är kratom som många använder sparodiskt utan att få några allvarliga biverkningar, men att missbruka det blir givetvis dåligt så om du har risk för att hamna i beroende och missbruk, undvik det helt), det leder enbart till fördärv. Känner typ nästan ingen det går bra för i livet när man börjat använda något sådant regelbundet (om man inte slutat dvs, man kan återhämta sig tids nog med en hälsosam livsstil och naturlig läkning), vilket det tillslut blir i och med hur det påverkar din hjärna negativt, skapar instabilitet, nedreglerar receptorer, gör dig beroende o.s.v.
Tjack är väldigt dåligt för din kropp och psyke, låt er inte luras av läkemedelsindustrin som använder elvanse t.ex., amfetamin är väldigt skadligt för kroppen, organen och hjärnan. Sett folk brytas ner helt och hållet på grund av giftet, bli helt personlighetsförändrade och även schizofrena.
Vissa får värre adhd av adhdmediciner också, det är inte svartvitt som man försöker göra det till "folk som har adhd blir lugna av amfetamin", det är absolut inte så i regel, jag vet folk som får superadhd (alltså värre adhd än utan) på amfetamin.

Benso är riktigt dåligt för dig i längden, skapar mycket ångest i och med dess långsiktiga mekanismer. Påverkar ens kognitiva förmågor och minne, personlighet, omdöme väldigt negativt. Majoriteten människor som börjar använda benso regelbundet ångrar det bittert längre fram, det får ens gaba att spåra ut via nedregleringen, neurotoxicitet vid uppehåll, rebound ångest, kindling t.ex.
Vissa som är väldigt beroende intalar sig själv att man behöver det när det är benson som gör att behöver den (blir beroende) i verkligheten, i och med att det nedreglerar gaba och ger dig svår reboundångest så tror du tillslut att du lider av grav ångest, medan det är bensons långsiktiga effekter som ger dig mycket mer förstärkt ångest än du redan har. Dessutom, när man är beroende förnekar man biverkningar, negativa effekter och risker med det man är beroende utav.

Finns dessutom bra mycket bättre naturliga, säkra ångestdämpande som funkar lika bra, inte är skadliga för kroppen eller hjärnan/kognitionen, inte är beroendeframkallande samt är bra för din hälsa i längden. T.ex. växtbaserade adaptogener, aminosyror, mineraler såsom magnesium.
Har varit ångestfri i många år tack vare det, ingen social fobi och jag kan avbryta panik bättre än med benso. När jag var ung behövde jag liksom bensos då jag hade dålig ångest (men fick ännu värre ångest & andra problem av benson i längden, tog några par år att återhämta mig, samma skit med pregabalin som är neurotoxiskt gift som gör en halvt dement i längden då det sänker diverse signalsubstanser som anses viktiga för kognitiva förmågor, minnet osv).
Detsamma med depression, jag har prövat massa antidepressanter som används inom vården men fick ändå bäst verkan med minst biverkningar utav naturliga antidepressanter, växtbaserade adaptogener, vitaminer (tänker främst på D3, B och C), aminosyror (så en proteinrik diet är väldigt bra då det är i protein det finns massa olika aminosyror, kan ge lite annorlunda effekter när man supplementerar individuella aminosyror). Varit fri från depression i många år tack vare det.

Typiskt svenskt svar på hans fråga. Han var 28 och inte något barn.
Citera
2024-11-16, 15:27
Medlem
EpicUsernames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av falsusinomnibus
Typiskt svenskt svar på hans fråga. Han var 28 och inte något barn.
Eh du borde nyktra till lite för du missförstår folk grovt, antar att du är bäng eller något.
För det första är det ett talesätt när man säger så, för det andra var det inte riktat till honom, utan alla unga som läser här för flashback är populärt bland unga, och det är här unga människor hämtar anekdotisk information (andras upplevelser om droger och dylikt), jag minns när jag och mina vänner gjorde samma sak när vi var unga.
Vill bara att unga människor inte begår misstag jag sett många andra göra, ett misstag man bittert ångrar i framtiden. Även något jag ångrar då jag borde ha väntat några par år innan jag prövade något. Jag har dock tagit en annan väg i livet då jag inte har missbruksproblematik/personlighet, inte drogat på många år(har inga drogsug eller behov av det) men ser andra som lider ännu på grund av sina tidigare val i livet.

Min post var mer ett försök till skademinimering. Eller anser du att vi ska försöka pusha ungdomar och vuxna till att bli missbrukare istället, för du anser att hasch är såå coolt och edgy, är ett "ofarligt mirakel" som väcka människor inbillar sig då man rökt lite för mycket? Jag kanske/förmodligen har fel här i vem du är och så, så missförstå mig inte nu(inte menat till att förolämpa dig utan snarare vill peka på att stereotypa nyfräslsta stoners förstör cannabis image), men jag förstår inte varför du klankar ner på min post.

Och vad har du emot oss svenskar, är du rasist eller?
Senast redigerad av EpicUsername 2024-11-16 kl. 15:35.
Citera
2024-11-16, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EpicUsername
Eh du borde nyktra till lite för du missförstår folk grovt, antar att du är bäng eller något.
För det första är det ett talesätt när man säger så, för det andra var det inte riktat till honom, utan alla unga som läser här för flashback är populärt bland unga, och det är här unga människor hämtar anekdotisk information (andras upplevelser om droger och dylikt), jag minns när jag och mina vänner gjorde samma sak när vi var unga.
Vill bara att unga människor inte begår misstag jag sett många andra göra, ett misstag man bittert ångrar i framtiden. Även något jag ångrar då jag borde ha väntat några par år innan jag prövade något. Jag har dock tagit en annan väg i livet då jag inte har missbruksproblematik/personlighet, inte drogat på många år(har inga drogsug eller behov av det) men ser andra som lider ännu på grund av sina tidigare val i livet.

Min post var mer ett försök till skademinimering. Eller anser du att vi ska försöka pusha ungdomar och vuxna till att bli missbrukare istället, för du anser att hasch är såå coolt och edgy, är ett "ofarligt mirakel" som väcka människor inbillar sig då man rökt lite för mycket? Jag kanske/förmodligen har fel här i vem du är och så, så missförstå mig inte nu, men jag förstår inte varför du klankar ner på min post.

Och vad har du emot oss svenskar, är du rasist eller?

Nej jag är inte bäng idag, men då missförstod jag vem din post var menad till. Inlägget påminde om de människor som inte klarade av att röka och per automatik blir väldiga moralkärringar om hur farligt det är. Predikandet är mer vanligt i Sverige än utomlands enligt min erfarenhet.
Citera
2024-11-16, 15:55
Medlem
EpicUsernames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av falsusinomnibus
Nej jag är inte bäng idag, men då missförstod jag vem din post var menad till. Inlägget påminde om de människor som inte klarade av att röka och per automatik blir väldiga moralkärringar om hur farligt det är. Predikandet är mer vanligt i Sverige än utomlands enligt min erfarenhet.

Jag kan röka, en gång i månaden, en gång per vecka, en gång per dag eller en gång per år utan problem. Har rökt när jag var yngre. Men jag har valt att avstå helt i många år i och med jag har haft väldigt mycket annat för mig, och det har gynnat mig något enormt att skippa det. Har utvecklats extremt mycket dessa åren jag skippat psykoaktiva cannabinoider. Detta är på grund av att jag började använda det innan min hjärna var färdigutvecklad, och därför är jag så pass restriktiv i informationen/rekommendationer om det till tonåringar. Det är således väldigt viktigt att vi reglerar det (legalisering) så det slutar vara så lättillgängligt för barn och ungdomar som det är idag.

Dessutom så är cannabiset på gatan idag maximerat för att innehålla så mycket thc som möjligt, vilket innebär mindre av de andra viktiga ämnen som balanserar effekten och biverkningarna också. En cannabisvariant med thc och cbd, cbn t.ex. kommer vara helt annorlunda i jämförelse med cannabis med enbart thc i. Även thc ihop med cbg blir annorlunda i jämförelse med enbart thc. Också en viktig anledning till varför vi måste reglera cannabis/thc, så folk (som ändå hade konsumerat även om det var illegalt dvs) konsumerar en produkt som passar ens behov/hjärnkemi och tillstånd. Man kommer också kunna veta dosen och styrkan på produkten så man har en mindre risk till att överdosera. Risken för kontaminering utav konstiga nya 100x starkare cannabinoider och syntetiska cannabinoider försvinner vid en legalisering.
Bara för jag inte själv röker och vet riskerna med THC betyder det inte att jag är emot vetenskapen och inte är påläst inom området. Jag sätter fakta, vetenskapen, skademinimering och moral först. Men även egen erfarenhet påverkar mina åsikter. Därav vet jag att svensk narkotikapolitik skriker efter en reform.

Det är en drog och har risker(ingen drog är ofarlig), och kan vara farligt beroende på diverse faktorer. Men det kan alkohol, cigaretter, alla slags läkemedel och kaffe också vara, ändå är det bättre att ha det reglerat istället för att låta den illegala marknaden sköta den branschen, för att cannabis försvinner inte bara för någon får för sig att kriminalisera det, det bara förflyttar till den illegala marknaden, vilket i sin tur skapar många problem, gäng, våld, kontaminering utav produkter, ingen ransonering så brukare inte använder för mycket. En gateway till tyngre droger öppnas på grund av att det är illegalt.
Ingen vettig människa är för en repressiv narkotikapolitik då den enbart leder till mer missbruk, död/överdoser, våld och förödelse. För att inte tala om utanförskap och isolering från samhället. Enbart icke pålästa/insatta är för en repressiv narkotikapolitik. Eller folk som har en hatisk, fascistisk och destruktiv agenda, alltså man vill allmänheten dåligt, kanske för att hämnas på grund av diverse anledningar.
Senast redigerad av EpicUsername 2024-11-16 kl. 16:09.
Citera
2024-11-17, 22:08
Moderator
Mr.Woodss avatar
Tråd infogad.

/Moderator
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem