Flashback bygger pepparkakshus!
2014-04-14, 15:38
Medlem
wehrmachts avatar
Svenska Kyrkan: accepterar homofiler, begår brott genom att gömma flyktingar och tar ställning politiskt.

Jag hoppas alla här har gått ur? Ni som är lata: Det finns fina slantar att spara genom att gå ur och det är enkelt.

http://www.kyrkoavgiftningen.se/
Citera
2014-04-14, 16:28
Medlem
Hegernatarens avatar
Svenska Kyrkan ska givetvis inte förväxlas med sann kristendom.

Det räcker att läsa om kapitlet om Babels Torn i Bibeln för att förstå hur Gud ser på rasblandning. Eller varför inte de specifika instruktionerna om hur Canaan skulle tömmas på rasfrämlingar innan Israeliterna kunde bosätta sig där.

Att ena nationerna och att folk skulle sluta sig samman är något Bibeln varnar för eftersom Antikrist kommer att framträda när nationerna enats.

Så nej Svenska Kyrkan är inte kristna, de är snarare satanister. De riken i Bibeln som beskrivs som odjur är de imperium som inkluderar flera nationaliteter:
http://faithandheritage.com/2011/01/...o-nationalism/
Citat:
Ethno-nationalists affirm that God intended to create separate races, nations, tribes, and families from the beginning, and that ultimately all people would be united under Christ. Since racial distinctions exist in heaven, it is clear that God intended for racial distinctions to exist for his own glory. Nothing in the Bible indicates that racial distinctions or racial identity is a transient solution to a temporary problem. Instead these distinctions are an integral element of our identity that will endure forever. 4 Since we’ve established that separate nationalities exist in heaven and that there are multiple “nations of them which are saved,” it is clear that race does indeed have intrinsic significance. We could no more argue that our resurrected bodies will lack racial identity than we could argue that they lack gender identity.
Citat:
it seems that national identity was rooted in the sons of Noah and their offspring, and that the division at Babel was not a new or innovative arrangement, but was rather a reaffirmation of a preexisting social structure which had existed at least since the time of the Flood. God confused language as an additional tool for maintaining national distinction. This did not create new nations which had theretofore not existed! There had already been several generations of the nations listed in Genesis 10 by the time that Tower of Babel is formed and God was protecting the unique identity of the nations that already existed. It is certainly true that Babel was a punishment for sin, but it was also an act of mercy from God in order to restrain the evil that typically arises in cosmopolitan societies who have lost sight of their tribal identity. Raceless or tribeless societies become decadent due to anonymity and loss of patriarchal authority, which is inevitable in these regimes. When people forget their ancestors they will not regard their children and future descendants!
Senast redigerad av Hegernataren 2014-04-14 kl. 16:33.
Citera
2014-04-14, 20:24
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Den svenska kyrkan är ett kulturmarxistiskt propagandaverktyg och givetvis kan ingen sann nationell vara medlem i detta sumphål.
Citera
2014-04-14, 21:34
Medlem
Morgonrodnads avatar
Kristendomen är död och det är rätt ointressant hur de sista likryckningarna går till. Det råkar bara finnas en del pengar kvar i svenska kyrkan men de sinar i sinom tid. Då försvinner det här också.

De här människor kyrkan vänder sig till i sin dödssuck är ändå inte minsta intresserade av kristendomen.
Citera
2014-04-14, 21:58
Medlem
Vem tipsar Varg?
Citera
2014-04-14, 22:11
Medlem
Hegernatarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morgonrodnad
Kristendomen är död och det är rätt ointressant hur de sista likryckningarna går till. Det råkar bara finnas en del pengar kvar i svenska kyrkan men de sinar i sinom tid. Då försvinner det här också.

De här människor kyrkan vänder sig till i sin dödssuck är ändå inte minsta intresserade av kristendomen.
Gud är dock inte död oavsett vad ni marxister hävdar, så kyrkans nuvarande skick är rätt ointressant då det alltid kommer finnas möjligheter till att återta förlorad mark.

Rösta på Hegernataren nästa val så sparkar jag ut alla invandrare och inför teokrati, jag lovar. Gott mit uns!
Citera
2014-04-14, 22:36
Medlem
Morgonrodnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegernataren
Gud är dock inte död oavsett vad ni marxister hävdar, så kyrkans nuvarande skick är rätt ointressant då det alltid kommer finnas möjligheter till att återta förlorad mark.

Rösta på Hegernataren nästa val så sparkar jag ut alla invandrare och inför teokrati, jag lovar. Gott mit uns!

Att gud varit död har Har vi vetat sedan Nietzsche. Du är en likryckning. Måhända kan du klara dig i en liknande rörelse typ Islam en tid men det ligger i alla indoariska folks natur att glida allt längre bort från gudarna ner i allt lägre nivåer av andlighet.

Hedendomen
|
\/
Katolicismen
|
\/
Protestantisem
|
\/
Sekularismen
|
\/
Nyandlighet
|
\/
Ragnarök
Citera
2014-04-15, 00:54
Medlem
Hegernatarens avatar
Ok jag orkar inte argumentera med marxister, det är tyvärr off-topic. Min poäng är endast att kyrkorna i Jönköping agerar fel och okristligt. Hade de som kristna befunnit sig i Mellanöstern hade inte de muhammedaner de försöker skydda här tvekat en sekund att mörda de allihopa.
Citera
2014-04-15, 08:02
Medlem
Vindhlers avatar
Citat:
Ok jag orkar inte argumentera med marxister, det är tyvärr off-topic. Min poäng är endast att kyrkorna i Jönköping agerar fel och okristligt. Hade de som kristna befunnit sig i Mellanöstern hade inte de muhammedaner de försöker skydda här tvekat en sekund att mörda de allihopa.

Ja, det är synnerligen "märkligt" hur kyrkor världen över igen, och igen, och återigen, agerar "fel och okristligt". I Lampedusa i Italien ser katolska kyrkan till att negrerna som kommer över medelhavet forslas vidare in i Europa, samtidigt som höga präster förkunnar det kristliga i att hjälpa negrer att ta sig till Europa. Det går igen överallt. Kristendomen värdesätter "medmänsklighet" (i universiell mening) högre än europeisk raslig homogenitet. Det är nog ingen direkt som kan förneka det.

Att sen några utstötta autonoma kristna sitter och försöker få folk att tro att kristendomen inte är såsom den gestaltas i de stora kristna samfunden idag, är bara löjeväckande. Så länge sådana tankar inte framförs av präster, biskopar, m.m., högt uppe i den kyrkliga hierarkin, så är det ändå verkningslöst. Det är de kristna samfunden som definierar vad kristendomen är, inte någon enskild apostat.
Senast redigerad av Vindhler 2014-04-15 kl. 08:05.
Citera
2014-04-15, 11:12
Medlem
Morgonrodnads avatar
Citat:

Är de enda möjliga ståndpunkterna i den här frågan alltså antingen en marxistisk eller den som tillhör den kristna sekt som du nu tillhör?

Det finns ingen orsak att tro att muhammedanerna inte skulle vilja slakta folk här heller bara de blir många nog först. Precis som deras kristna landsmän med glädje kommer slakta svenskar när de blir många nog här.
Citera
2014-04-15, 12:04
Medlem
Morgonrodnads avatar
Kristna i Stockholm vill inte vara sämre, kan vi tänka oss att kristendomen och Islam kommer smälta samman allt mera? http://www.friatider.se/svenska-kyrkan-bygger-moske
Citera
2014-04-15, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeOn
Nu ger sig några kyrkor i Jönköping sig in i extremistdebatten och ska hålla en gudstjänst för allas lika värde samma dag som Svenskarnas Parti demonstrerar i närheten.

http://www.jnytt.se/kyrkorna-manifes...tjanst-utomhus

Gör kyrkorna rätt i att ta ställning i denna fråga?

Kyrkan tar alltså inte avstånd från politiskt våld? Tur att man har lämnat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in