• 1
  • 2
2014-04-17, 17:07
Medlem
Som rubriken lyder. Lär mig!

Ett bra sätt för mig att lära mig c++, från basic nivå till advanced. Finns det bra läroböcker? Bra övningar på internet där du kan gå från nybörjare till mer avancerad nivå? La nyss upp en tråd om böcker, men kände för att göra en ny tråd om hur du på bästa sätt kan lära dig c++!

Jag har kikat MYCKET på youtube, men någa där går ej in på djupet i koden de lär ut. Så hur kan jag på ett bra sätt lära mig så mycket som möjligt om c++? vill inte skippa olika saker bara för att de är "tråkiga". Vill ha en stadig grund så jag kan utvecklas inom området. Kan de absolut mest basic, göra miniräknare o små skitprogram. Behöver hjäälp guys!!!

//En skön dude
Citera
2014-04-17, 17:15
Medlem
Wa-do-Themss avatar
http://www.laxa.nu/main/ använde jag av mig
Citera
2014-04-17, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wa-do-Thems
Hur långt har du kommit i din programmering? Är guiderna tillräckligt användbara för att senare kunna programmera på fri hand?
Citera
2014-04-17, 17:45
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jageger

Ett bra sätt för mig att lära mig c++, från basic nivå till advanced. Finns det bra läroböcker? Bra övningar på internet där du kan gå från nybörjare till mer avancerad nivå? La nyss upp en tråd om böcker, men kände för att göra en ny tråd om hur du på bästa sätt kan lära dig c++!

Jag har kikat MYCKET på youtube, men någa där går ej in på djupet i koden de lär ut. Så hur kan jag på ett bra sätt lära mig så mycket som möjligt om c++? vill inte skippa olika saker bara för att de är "tråkiga". Vill ha en stadig grund så jag kan utvecklas inom området. Kan de absolut mest basic, göra miniräknare o små skitprogram. Behöver hjäälp guys!!!

//En skön dude
Om du vill lära dig C++ så gör saker
Sen gör du mer saker
Gör program
Enda sättet att lära sig.
Citera
2014-04-17, 17:46
Medlem
nutkjells avatar
Överväg att ta en högskole kurs i ämnet. Tror det finns flera på distans och det brukar vara rätt rigoröst.
Citera
2014-04-17, 17:48
Medlem
Citat:

//En skön dude

Här är en bra serie som täcker de flesta grunderna i c++:
https://www.youtube.com/watch?v=tvC1...85DE8440AA6B83

Efter det är det bara att göra program, och sedan gå uppåt mot mer avancerade program. Det är det bästa sättet att lära sig programmera.
Citera
2014-04-17, 17:48
Medlem
Wa-do-Themss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cynisk.Moral
Hur långt har du kommit i din programmering? Är guiderna tillräckligt användbara för att senare kunna programmera på fri hand?

Du lär dig tillräckligt för att göra små saker som en miniräknare och frågesport. Sen blir det lite mer avancerat. Du får iallafall en väldigt bra grund. Som någon annan sade så måste du göra saker själv efter du har lärt dig. Kolla inte bara igenom alla videos och skriv av.

Du kan också lära dig genom att studerar färdiga koder och testa ändra här och där för att se vilken skillnad det blir. Men innan du gör det så rekommenderar jag att du har lärt dig lite innan.

Denna sida är bra också: http://www.cplusplus.com/doc/tutorial/
Citera
2014-04-17, 17:53
Medlem
Riverstixs avatar
Citat:

//En skön dude

Den här distanskursen är bra, ger en rejäl grund att stå på. Om kursen inte går längre, köp kursboken och gör övningarna.

http://www.uu.se/utbildning/utbildni...=13%2F14&typ=1

Skansholm: C++ Direkt
Citera
2014-04-17, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nutkjell
Överväg att ta en högskole kurs i ämnet. Tror det finns flera på distans och det brukar vara rätt rigoröst.

Jag har sökt men vill lära mig mer!
Citera
2014-04-17, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wa-do-Thems

KOmmer man långt på den sidan? nivåmässigt?
Citera
2014-04-17, 18:03
Medlem
Citat:
Nej inte så, tror heller inte det blir lika effektivt lärande. Kör med bok och google och gör övningarna i boken du ev. köpt.
Citera
2014-04-17, 18:06
Medlem
Wa-do-Themss avatar
Citat:

Du lär dig väldigt grundliga saker i början, sen lite svårare. Men han förklarar väldigt bra, men och du inte kan stå ut med hans uttal av bokstaven R så finns Mr1.buying. Han är också väldigt bra och har flera videos. Kanske ska ta honom istället!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in