2014-04-19, 02:45
Medlem
Börjar bli så irriterad på Samsung!
Visst dom har gjort på senaste grymt bra mobiler, men har haft problem med min galaxy s2 och nu min Galaxy s3....

Min Galaxy s2 fick problem med laddningen, då jag pluggade i laddaren i mobilen så laddades den inte och batteriet blev skit varmt men funkade att ladda den då jag hade avstängt mobilen men tog väldigt lång tid! jag skickade iaf in den och dom byte kontakten och sedan sålde jag den.

Min Galaxy s3 har nu börjat få ett liknande problem.... Då jag sätter i laddaren kan man höra (Laddnings signalen) och den börjar ladda. Efter någon/några minuters laddande så slutar den att ladda. Innan problemet så laddade den väldigt segt... Nu måste jag ha den avstängd för att den ska kunna laddas och det tar säkert 2h innan den är full laddad.

Någon som vet vad problemet är? Jag ska snart sälja den och skaffa mig en ny mobil och vill ha detta fixat.
Jag hoppas inte man ska behöva skicka in den för att det ska fixa sig. Vad jag tror själv varför det blir så här är för det kommer in dam och skit i laddar uttaget eller är jag helt ute och cyklar?

Såklart är jag jävligt tacksam för att få svar och hoppas att någon som vet hur man kan fixa det.
Citera
2014-04-19, 17:27
Medlem
Har du testat att byta batteri?
Citera
2014-04-19, 17:41
Medlem
Prova att återställa hela telefon till fabriksinställningar. Kom i håg att göra en backup först.
Om inte det fungerar så kan väl byta ut laddkontakten på din S3:a och sälja den och sedan köpa en S5:a
PS: En moderator borde flytta den här tråden till Tele- Felsökning och problem
Senast redigerad av LilleVarg 2014-04-19 kl. 17:43.
Citera
2014-04-19, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clinto
Har du testat att byta batteri?
Har testat ett annat batteri även en annan laddare också.

Citat:
Ursprungligen postat av LilleVarg
Prova att återställa hela telefon till fabriksinställningar. Kom i håg att göra en backup först.
Om inte det fungerar så kan väl byta ut laddkontakten på din S3:a och sälja den och sedan köpa en S5:a
PS: En moderator borde flytta den här tråden till Tele- Felsökning och problem
Återställde mobilen precis, var inte på grund av laddar problemet utan att mobilen är så äckligt seg...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in