2014-04-20, 22:35
Medlem
Tjenare! Sitter här med en påse Ahlgrens och funderar lite kring varför man egentligen ska behöva svälja godiset när det är smaken vi är ute efter. Mätt är man ju redan efter middagen tänker jag. Min tanke är att vi investerar i en spottkopp som placeras lättillgängligt så att man kan spotta ut det onyttiga när smaken gått ur. På så vis intar man alltså inget socker och inga e-nummer och det är bara håva i sig vad man vill.

Är det läge att designa spottkoppar och tjäna keff eller hur ser era funderingar ut kring denna idé?
Citera
2014-04-20, 22:46
Medlem
Om du tuggar på den så kommer det inte var mycket att spotta ut. Om du ska få maximal effekt av det bör du ha en mugg vatten i närheten som du gurglar runt i munnen och spottar ut. Upprepa sedan processen ett x antal gånger.
Senast redigerad av Allegera 2014-04-20 kl. 22:48.
Citera
2014-04-20, 22:48
Medlem
Nu smälter iofs godiset i munnen och blandas med saliven. För att detta ska ha någon som helst effekt, så måste man alltså hålla kvar allt saliv i munnen, vilket blir rätt svårt då salivproduceringen ökar.

Lär se rätt kul ut i alla fall.
Citera
2014-04-20, 22:49
Medlem
strangelifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lukasp2
Tjenare! Sitter här med en påse Ahlgrens och funderar lite kring varför man egentligen ska behöva svälja godiset när det är smaken vi är ute efter. Mätt är man ju redan efter middagen tänker jag. Min tanke är att vi investerar i en spottkopp som placeras lättillgängligt så att man kan spotta ut det onyttiga när smaken gått ur. På så vis intar man alltså inget socker och inga e-nummer och det är bara håva i sig vad man vill.

Är det läge att designa spottkoppar och tjäna keff eller hur ser era funderingar ut kring denna idé?

Har faktiskt testat detta, det är en bra idé!
Citera
2014-04-20, 22:51
Medlem
Sånt här beteende kan lätt ge ätstörningar.. Låter inte sunt.
Citera
2014-04-20, 22:59
Medlem
jamescarters avatar
Mina tankar går direkt till en gammal kollega som tuggade apelsinklyftor tills juicen kom ur, sen spottade han ut resten och sköljde med vatten, han gillade inte apelsinens konsistens, han gillade inte smaken men motiverade det som att det var väldigt nyttigt... och om jag förstått detta rätt så kan jag säga att det ser både väldigt roligt och smått groteskt ut!
Citera
2014-04-21, 11:36
Medlem
graffdatshits avatar
En kompis gjorde detta när vi var små, fast han spottade ut godiset på golvet tills det blev myrinvasion!

Men du kommer ändå att absorbera en viss mängd eämnen och socker vi munnen.
Citera
2014-04-21, 15:56
Medlem
Queen-Obscences avatar
Då kan man väl lika gärna tugga tuggummi. Det känns som ett jäkla slöseri med pengar. Brukar köpa det jag är sugen på men i väldigt liten mängd. Är ett fan av ostbågar men köper bara en liten påse, den har lika mycket kalorier som en minikeso och därför kan jag njuta av det när jag behagar (tränar 5-6 dagar i veckan) Drog bara ett rent exempel men känns dumt att köpa något för att sedan spotta ut det, det låter som typiskt beteende hos en bulimiker.
Citera
2014-04-21, 20:06
Medlem
Ska testa på en gång!
Citera
2014-04-21, 20:09
Medlem
Fossilens avatar
Alternativt så kan man väl äta sitt godis, köra in fingrarna i halsen o sen spy upp skiten?
Citera
2014-04-21, 21:14
Medlem
Scraps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fossilen
Alternativt så kan man väl äta sitt godis, köra in fingrarna i halsen o sen spy upp skiten?
Då har det redan hunnits ta upp i magen. Mycket av det iaf..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in