2025-01-10, 07:04
Medlem
GimliRedBeards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maxxet
Jag har skadade menisker i båda knäna och tänkte på BPC 157. Anses detta lagligt att köpa och använda? Oavsett, tror ni det kan fungera för att snabba på läkning av just meniskskador? Har en ruptur i menisken så ingen operation krävs just nu men kan ju tyvärr lätt bli värre.

Har vridit sönder knän en 3-4 gånger och sista gången förkortades och förbättrades läkningen oerhört med lagom mycket träning och stor dos BPC 157. 2 stick på morgonen och 2 på kvällen, alltså då på 4 olika ställen runt skadan. Insulinspruta några mm under huden. Glöm orala!
Vet ej om det är lagligt och struntar i vilket... för det har hjälpt mig ett flertal gånger.
Citera
2025-01-11, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GimliRedBeard
Har vridit sönder knän en 3-4 gånger och sista gången förkortades och förbättrades läkningen oerhört med lagom mycket träning och stor dos BPC 157. 2 stick på morgonen och 2 på kvällen, alltså då på 4 olika ställen runt skadan. Insulinspruta några mm under huden. Glöm orala!
Vet ej om det är lagligt och struntar i vilket... för det har hjälpt mig ett flertal gånger.
menar du att det har lokal effekt? När jag läst på om det så verkar det vara att man tar det subkutant, alltså under huden, framför allt vid magen?
Citera
2025-01-11, 23:52
Medlem
GimliRedBeards avatar
Citat:
menar du att det har lokal effekt? När jag läst på om det så verkar det vara att man tar det subkutant, alltså under huden, framför allt vid magen?

"Systemic or local" Mycket diskussioner om det...
Jag väljer att sätta lokalt så nära skadan som möjligt och med lite högre dosering baserat på summan av det jag läst och av egen erfarenhet. Det är då det har funkat helt enkelt!

https://www.norahealth.ai/post/bpc-1...ee-pain-relief
Citera
2025-01-12, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GimliRedBeard
"Systemic or local" Mycket diskussioner om det...
Jag väljer att sätta lokalt så nära skadan som möjligt och med lite högre dosering baserat på summan av det jag läst och av egen erfarenhet. Det är då det har funkat helt enkelt!

https://www.norahealth.ai/post/bpc-1...ee-pain-relief
Ja, jag har kollat runt lite och det är lite otydligt men tror det tas upp tillräckligt om man tar det subkutant oavsett var, magen används ju för att det är rätt bra blodgenomströmning där. Oavsett tror jag man får effekt.

Frågan är ju, var köper man det? Varför jag undra om det var lagligt rent juridiskt är för att då kan man prata om det på ett annat sätt. Var köper man detta där man faktiskt får vad man betalar för och inte får typ natriumklorid istället. Är det lagligt kan vi även diskutera hemsidor utan problem då det är till för "forskningssyfte".
Citera
2025-01-12, 16:34
Medlem
Citat:
Ja, jag har kollat runt lite och det är lite otydligt men tror det tas upp tillräckligt om man tar det subkutant oavsett var, magen används ju för att det är rätt bra blodgenomströmning där. Oavsett tror jag man får effekt.

Frågan är ju, var köper man det? Varför jag undra om det var lagligt rent juridiskt är för att då kan man prata om det på ett annat sätt. Var köper man detta där man faktiskt får vad man betalar för och inte får typ natriumklorid istället. Är det lagligt kan vi även diskutera hemsidor utan problem då det är till för "forskningssyfte".

Jag är rätt säker på att det är lagligt att köpa, det är dock inte godkänt än för medicskt bruk.

Sen är det ju bannat i sporter vilket är jävligt konstigt då det främjar läkning av skador och diskuteras rätt flitigt att det borde vara tillåtet att använda sig av.

Det är ju från ett naturligt protein man redan har i kroppen och är inte hälsofarligt.

Har sett att några AAS shoppar säljer det, om det är att lita på att det är äkta låter jag vara upp till köparen.
Citera
2025-01-17, 23:16
Medlem
Prippen99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungen9393
Sent svar kanske men sarmxxl har kapslar. Beställde nyss

Fick du grejerna? har velat beställa därifrån men har vart lite orolig över att de stoppas i tullen?
Citera
2025-01-19, 01:10
Medlem
Prippen99s avatar
Sedan har jag även spanat in dem svenska sidorna men de verkar ha sådan låg renhet på sina produkter...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in